Spalona noc oczami Ministerstwa
Jest to temat zawierający zadania, które są skierowane do ogółu postaci pracujących w instytucjach publicznych (Ministerstwo Magii, Klinika Uzdrowicielska św. Munga i wyjątkowo - Lecznica Dusz), które musiały zareagować na nagły atak Lorda Voldemorta. Każdy gracz może wykonać je każdą ze swoich postaci. Mogą (jako osoba towarzysząca postaci pierwszoplanowej) angażować się w nie postacie z drugiego planu. Wykonywanie zadań nie musi wiązać się z napisaniem pełnej sesji wokół tematu, jeżeli nie zostało to wyraźnie określone w wymaganiach. Wykonane zadania należy zgłaszać w tym wątku. Zostaną one ocenione zbiorczo pod koniec kwartału jesiennego, przed okresem rozliczeń zgodnie z zasadami Spalonej Nocy.
Obecność w pracy
Ataku na stolicę nie spodziewał się nikt, więc siły Ministerstwa nie były zebrane w jednym miejscu, ani gotowe na błyskawiczną reakcję przy ataku na tak wielką skalę. Wielu pracowników znajdowało się w domach lub na urlopach. Jeżeli chcesz wziąć udział w tej części wydarzenia (to znaczy realizować zadania z tego tematu - niezależnie od tego czy pracujesz w Ministerstwie, Mungu czy Lecznicy) musisz rzucić kością na obecność w pracy. Wynik rzutu kością staje się wiążący fabularnie. Jeżeli nie znajdowała się wtedy w pracy, postać musiała dowiedzieć się o ataku na przykład z radia lub zostać w jakiś sposób wezwaną. Jeżeli znajdowała się w innym mieście musi pokonać odpowiednią odległość przy zaznaczeniu, że podróżowanie siecią fiuu przy ataku rebeliantów może być nierozsądne (nie wiadomo, czy sieć nie została uszkodzona). Uzasadnieniem obecności mimo późnej pory mogą być nadgodziny. Kością nie rzucają Śmierciożercy i Naśladowcy, którym fabuła narzuca stawienie się tego dnia na wezwanie Czarnego Pana. Jeżeli ktoś w realizowaniu zadań brać udziału nie chce, nie musi rzucać kością - decyzję pozostawiam w jego rękach.
♦ Ministerstwo Magii
Ministerstwo pozostało niezagrożone atakiem, a pracownikom biurowym zalecono pozostanie w gmachu Ministerstwa. Wielu czarodziejów postanowiło schronić się w środku, dlatego Atrium Ministerstwa jest bardzo zatłoczone, jest wam ciężko poruszać się do kominków i punktów teleportacyjnych, na szczęście Departamenty wymagające szybkiego reagowania od swoich pracowników, mogą skorzystać z punktu teleportacyjnego na drugim piętrze.
♦ Św. Mung i Lecznica Dusz
Budynek szpitala pozostał nienaruszony i bezpieczny, ale uzdrowiciele zmagają się z absurdalną wręcz liczbą pacjentów. Ich ilość nie maleje, wielu zagraża śmierć od obrażeń. Zaczyna brakować wam miejsc i medykamentów. Czasami musicie wybierać, kto pierwszy otrzyma środki przeciwbólowe lub tlen. Lecznica Dusz nie jest co prawda ośrodkiem medycznym w znaczeniu przyjmowania rannych, ale kiedy takowi pojawili się u jej progu, pracujący tam uzdrowiciele nie odmówili nikomu pomocy. Korzystając z małych zasobów lekarstw, jakie posiadali oraz sporej przestrzeni bezpiecznej, wolnej od płomieni strefie, zapewnili bezpieczeństwo rannym, spragnionym i przerażonym.
Ósmy i dziewiąty września
Atak odbywa się w nocy, wszyscy działacie więc przez noc i do końca następnego dnia. W tym czasie możecie zrealizować te zadania dowolną ilość razy, z dowolną ilością graczy, na każdy sposób, jaki przyjdzie wam do głowy, kierując się oczywiście upływem czasu i logiką. Poniższy kod wypełniacie samodzielnie (każdy osobno), układając sesje i listy w kolejności chronologicznej, ewentualnie uzupełniając to o jakiś komentarz.
Kod:
[b]Imię i nazwisko postaci[/b]
[b]Czy była w pracy?[/b] [url=tak/nie]tak/nie[/url]
[b]Zrealizowane zadania[/b]
[url=sesja]sesja[/url] - krótki opis
[url=sesja]sesja[/url] - krótki opis
[url=list]list[/url] - krótki opis
Krótki opis naprawdę może być krótki - wystarczy w jednym zdaniu zawrzeć treść sesji, tak żebym wiedziała które zadanie jest w nim realizowane i w jaki sposób.
♦ Najgorszy dzień w pracy
Pewnych rzeczy człowiek się po prostu nie spodziewa. Chociaż wojna domowa trwa w Anglii od dobrych dwóch lat, nikt nigdy nie odważył się na pokaz sił o tak wielkiej skali. Niezależnie od tego, czy miałeś wtedy zmianę, czy wezwano cię później do pomocy, ten dzień niewątpliwie zaliczasz do jednego z najgorszych dni w swojej pracy. To zadanie polega na tym, aby w przynajmniej jednej pełnej sesji, opisać jak postać znalazła się tego dnia na miejscu zdarzenia i w jaki sposób mierzyła się z tym, co zastała. Sesja musi odnosić się do wykonywania czynności zawodowych w chwili kryzysu. Mogła realizować swoje normalne funkcje (na przykład jeżeli jest Brygadzistą - pomaganie w ewakuacjach można zaliczyć do standardowych zadań), albo dołączyć tymczasowo do sił szybkiego reagowania takich jak Czarodziejskie Pogotowie Ratunkowe, żeby pomóc w transportowaniu zagrożonych czarodziejów.
Pracownicy terenowi uzyskają dodatkowe punkty za pisanie z postaciami graczy, którzy otrzymali krytyczne wyniki Spalonych Kości i potrzebują pomocy. Uzdrowiciele otrzymają dodatkowe punkty za pisanie z postaciami graczy, którzy potrzebują pomocy medycznej. Opcjonalnie, osobą potrzebującą pomocy może być postać drugoplanowa - o tym co jej się przytrafiło może zadecydować sama (ale bardzo hardokorowe przypadki proszę skonsultować).
♦ Nie da się pomóc wszystkim
Kiedy potrzebujących jest tak dużo, a pracowników służb tak mało, czasami trzeba wybrać. I ten wybór zostaje z człowiekiem na zawsze. To zadanie polega na rozpoczęciu sesji, w której zostanie użyta jedna z dwóch kości i odniesienie się do niej. Zanim zdecydujesz się na realizację, weź pod uwagę, że efektem kości może (ale nie musi!) być przymus zetknięcia postaci z czyjąś śmiercią. Tych kości nie da się przerzucić.
Dla osób w Mungu i Lecznicy (dotyczą pacjentów medycznych): !Nigdy nie przestawaj leczyć
Dla osób pracujących w terenie (dotyczą walących się budynków, gaszenia ognia, ratowania innych - wszystko dzieje się na zewnątrz, w Londynie): !Co złego to nie Jenkins
♦ Tłok w Atrium
Alternatywą dla pracy jest udawanie, że się pracuje - a więc jeżeli postać obowiązków zawodowych nie chce wykonywać, może zakręcić się w Atrium, gdzie pozna przebywających tam czarodziejów. To multum ciekawych historii i wiele nieoczekiwanych niespodzianek - okazuje się bowiem, że czarodzieje chętnie pomogli w schronieniu się mugolom - wyczyszczenie pamięci wydaje im się w końcu lepszym losem niż śmierć w płomieniach pożerających Westminster. Zadaniem jest porozmawianie z osobami, które utknęły w tym miejscu i okazanie im wsparcia (lub wręcz przeciwnie), a następnie niejako zadecydowanie o ich losie. Czy po ugaszeniu płomieni zdradzicie ich tożsamości Amnezjatorom? A może jednak pozwolicie im iść wolno? Odpowiedzcie na to pytanie w swoich sesjach.
Po dziewiątym września
Ministerstwo ani Klinika Uzdrowicielska nie otrzymują od mistrzyni gry żadnych konkretnych zadań do wykonania po dziewiątym września. Lord Voldemort nie kontynuuje ataku - Spalona Noc kończy się, a wraz z nią znika potrzeba szybkiego reagowania na sytuację w kraju - czarodzieje liżą rany, rozpoczyna się wielkie podsumowywanie strat i już tylko ostatnie jednostki pracują przy gaszeniu pogorzelisk, wyciąganiu ciał spod zawalonych konstrukcji i poszukiwaniu osób zaginionych. Wszyscy są zmęczeni, ale to zmęczenie nie może przecież wygrać. Lord Voldemort jest okrutnym terrorystą, który pokazał swoją siłę, a jego wpływy wbrew oczekiwaniom zdrowo myślących czarodziejów stale rosną - Anglię zaczyna pożerać szaleństwo. Kto ma się temu przeciwstawić?
Polityka Ministry Magii nie opiera się na skutecznych, trafnych decyzjach i odważnych działaniach, lecz na mydleniu ludziom oczu i medialnych pokazówkach. Anglia mierzy się jednak z realnymi problemami - ulice pełne są poparzonych, często bezdomnych czarodziejów. Mugolskie Ministerstwo współpracujące z Jenkins zajmuje się swoimi obywatelami, natomiast czarodzieje opiekują się swoimi - niestety wasze działania staną się częścią jej propagandowej gry.
♦ Inicjatywy
Pracownicy Ministerstwa mogą w obszarze swojego Departamentu oraz współpracy swojego Departamentu z innymi podejmować się różnych wymyślonych przez graczy inicjatyw. Inicjatywy będą punktowane zgodnie z zasadami zadań Spalonej Nocy, ale żeby je zrealizować i rozliczyć w tym wątku gracz musi wpierw skontaktować się z Dearg Dur przedstawiając jej swój plan na działanie. Mistrzyni gry zaakceptuje wasz plan i wyznaczy ewentualne wymogi, jakie postacie będą musiały spełnić, aby inicjatywa się udała i postaciom udało się osiągnąć zamierzony cel.
Muszą to być działania podejmowane w tematyce Spalonej Nocy, związane z zawodem wykonywanym przez postać i jej funkcją w publicznej placówce. Wszystkie te działania muszą być oficjalne, wykonywane w ramach działań zawodowych, nie mogą być finansowane z ramienia pozarządowych instytucji lub prywatnych pieniędzy. Mogą dotyczyć zarówno walki z osobami, które dopuściły się ataku, organizacji pomocy poszkodowanym, akcji promocyjnych pokazujących skuteczność Ministerstwa jak i tuszowania dowodów ataku i morderstw, ku uciesze gorszej strony mocy.
♦ Zgłaszanie inicjatyw
Należy zgłosić się w tym temacie od razu po akceptacji planu przez Dearg Dur. Pamiętajcie, że możecie ten post edytować na bieżąco, wraz z postępującą fabułą.
Kod:
[b]Inicjatywa[/b]
[b]Osoby zaangażowane:[/b]
[b]Link do planu:[/b] [url=klik]klik[/url]
[b]Rozgrywki, listy i podsumowania:[/b]
[url=sesja]sesja[/url] - opis
[url=sesja]sesja[/url] - opis
[url=list]list[/url] - opis
there is mystery unfolding