• Londyn
  • Świstoklik
    • Mapa Huncwotów
    • Ulica Pokątna
    • Aleja horyzontalna
    • Ulica Śmiertelnego Nokturnu
    • Ministerstwo Magii
    • Klinika Św. Munga
    • Niemagiczny Londyn
    • Dolina Godryka
    • Little Hangleton
    • Wyspy Brytyjskie
    • Reszta świata
    • Zmieniacz czasu
    • Opisy lokacji
  • Dołącz do gry
  • Zaloguj się
  • Postacie
  • Accio
  • Indeks
  • Gracze
  • Accio
Secrets of London Wademekum Departament nadgryzionych ołówków Dodatkowe poradniki Jak rzucić kością?

Jak rzucić kością?
Czarodziejska legenda
Wilderness is not a luxury but a necessity of the human spirit.
Czarodzieje dążą do zatarcia granicy pomiędzy jaźnią i resztą natury, wchodząc tym samym na wyższe poziomy świadomości. Część z nich korzysta do tego z grzybów, a część przeżywa głębokie poczucie spokoju i połączenia podczas religijnych obrzędów i rytuałów. Ostatecznie jednak ciężko opisać najgłębsze wewnętrzne doświadczenia i uznaje się, że każdy z czarodziejów odczuwa je na swój sposób. Zjawisko to nazywane jest eutierrią.

Eutierria
#1
14.01.2023, 11:41  ✶  

Słowem wstępu


Na samym wstępie wspomnę, że na forum posiadamy dwa typy kości. Pierwsze z nich wywołujemy korzystając z komendy roll, a drugie poprzez umieszczenie odpowiednich słów na dole posta. Pierwszego typu kości używamy w sytuacjach, kiedy chcemy skorzystać z naszych statystyk i potrzebujemy wyniku numerycznego. Drugi typ kości jest zarezerwowany dla różnego rodzaju zdarzeń, które mogą przytrafić się twojej postaci podczas gry. W tym wątku znajdziecie dokładne opisy korzystania z obu wersji.


there is mystery unfolding
Czarodziejska legenda
Wilderness is not a luxury but a necessity of the human spirit.
Czarodzieje dążą do zatarcia granicy pomiędzy jaźnią i resztą natury, wchodząc tym samym na wyższe poziomy świadomości. Część z nich korzysta do tego z grzybów, a część przeżywa głębokie poczucie spokoju i połączenia podczas religijnych obrzędów i rytuałów. Ostatecznie jednak ciężko opisać najgłębsze wewnętrzne doświadczenia i uznaje się, że każdy z czarodziejów odczuwa je na swój sposób. Zjawisko to nazywane jest eutierrią.

Eutierria
#2
14.01.2023, 12:02  ✶ (Ten post był ostatnio modyfikowany: 14.01.2023, 12:06 przez Eutierria.)  

Komenda roll


Komendę umieszczamy w naszym poście. Po kliknięciu „podgląd posta” komenda będzie wyświetlała się jak zwyczajny tekst. Dopiero po wysłaniu odpowiedzi zadzieje się magia - wpisana przez nas komenda zamieni się w pole z rzutem. Post z rzutem można edytować - nie wpłynie to w żaden sposób na nasz wynik. Możemy też dodawać dodatkowe rzuty. Każdy taki rzut zapisuje się w naszej bazie danych i można go odtworzyć. Gdyby wasz przeciwnik wpadł na pomysł usunięcia rzutu i rzucenia jeszcze raz, to nie uda mu się to. Raz rzucone zostaje z nami na zawsze (no, chyba że serwery nam wybuchną).

Ogólna zasada korzystania z komendy: piszemy [roll=to na co chcemy rzucić] na przykład...

1. [roll=PO] rzuci nam kością na ocenę Powyżej Oczekiwań. Kości ocen zostały stworzone specjalnie na potrzeby korzystania ze statystyk, na przykład czarowania. Skróty wszystkich ocen do wpisania zamiast PO znajdują się właśnie tam wraz z opisami szans powodzenia.

Rzut PO 1d100 - 68
Sukces!

2. [roll=Symbol] wylosuje nam losowy symbol przydatny przy wróżbiarstwie. Kości przydatnych przy korzystaniu z umiejętności znajduje się na forum więcej i są one opisane w temacie poświęconym danej umiejętności.

Rzut Symbol 1d258 - 79
Kapelusz (zmiana i nowe zajęcie)

3. [roll=xdy] ...cóż za przerażająca opcja. A tak na serio - zamiast x wpisujemy ilość rzutów, jaką chcemy wykonać. Literkę d zostawiamy w spokoju. Literkę y natomiast zastępujemy liczbą ścian kości. Na przykład rzut dwiema kostkami do monopoly to [roll=2d6]. Jeżeli x wynosi 1, to nie musicie go pisać, ale nie możecie zapomnieć o d. Rzucenie w taki sposób: [roll=10] jest niepoprawne.

Rzut 1d100 - 74

Rzut 2d6 - 4 + 3 = 7

Ze wszystkich tych kości możecie korzystać podczas tworzenia wydarzenia graczy, dodając przy tym własne, szalone mechaniki - kto nigdy nie trafił do szpitala po tym, jak po wyrzuceniu k1 tętnicę udową przegryzł mu bóbr, ten nie zaznał życia. Musicie jednak dokładnie opisać te mechaniki i nie będziecie mogli skorzystać z opcji od razu pokazującego się efektu (takiego jak w kości Symbol). Musicie korzystać z tego, co już na forum jest i improwizować.


there is mystery unfolding
Czarodziejska legenda
Wilderness is not a luxury but a necessity of the human spirit.
Czarodzieje dążą do zatarcia granicy pomiędzy jaźnią i resztą natury, wchodząc tym samym na wyższe poziomy świadomości. Część z nich korzysta do tego z grzybów, a część przeżywa głębokie poczucie spokoju i połączenia podczas religijnych obrzędów i rytuałów. Ostatecznie jednak ciężko opisać najgłębsze wewnętrzne doświadczenia i uznaje się, że każdy z czarodziejów odczuwa je na swój sposób. Zjawisko to nazywane jest eutierrią.

Eutierria
#3
14.01.2023, 12:22  ✶  

Kości z wykrzyknikiem


To kości, na których wywołanie reaguje Pan Losu, dodając nowego posta w temacie. Rzut musi więc być decyzją bardzo przemyślaną, bo taki post będzie wam mógł usunąć tylko i wyłącznie moderator po podaniu sensownego powodu. Pan Losu sprawdza każdy wysyłany na forum post w poszukiwaniu odpowiedniej komendy i po wykryciu jej błyskawicznie reaguje, ale nie zareaguje przy edytowaniu posta. Jeżeli ktoś zapomniał o rzucie, to powinien dodać nowy post z samą komendą a później go usunąć.

Takie kości są wykorzystywane na SoLu w naprawdę różnych sytuacjach, na przykład przy otwieraniu paczek nasion, podczas eventów, a także w losowych zdarzeniach związanych z cechami wykupionej lokacji. Jeżeli chcesz zobaczyć te kości bezpośrednio w akcji, to zerknij do tematu suma przypadków.

♦ Jak wyglądają komendy i na co uważać


Każda komenda rozpoczyna się od wykrzyknika (!). Na przykład:

!suma przypadków

dodana na dole posta sprawi, że Pan Losu wyśle nam losowy scenariusz. A na co uważać? Poza naprawdę dziwnymi scenariuszami znajdującymi się w puli...

1. Nie zapomnij rzucić. To się czasami zdarza... A jeżeli zapomniałeś, to dodaj nowy post z rzutem.
2. Nie rzucaj w szkicach. Jest to znany mi już błąd, którego jeszcze nie umiem naprawić. Jeżeli dodasz komendę rzutu w szkicu, to Pan Losu stworzy nowy temat z efektem... Kiedyś to naprawię, serio.
3. Nie dodawaj do tej komendy fancy pogrubień i innych efekciarskich rzeczy, bo jeżeli rozdzielisz jakoś te literki, to Pan Losu oślepnie i nie zareaguje wcale.

♦ A w kwestii wydarzeń graczy...


Tak, możecie sami tworzyć takie kości. Niestety nie możecie ich dodawać, ponieważ robi się to w panelu admina, ale przed utworzeniem wydarzenia możecie wysłać na konto Eutierria listę przygotowaną w następujący sposób:

1. Musisz wymyślić nazwę kości w wykrzyknikiem, na przykład !smak pączków. Ta nazwa musi być niepowtarzalna.
2. Stwórz listę wszystkich efektów i rozdziel je linią [split].

Przyładowo:

!jadę na łyżwach

Pędzisz jak strzała.
[split]
Wpadasz na kogoś.
[split]
Łamiesz nogę.

W efektach możesz korzystać z MyCode, czyli zarówno z pogrubień i obrazków, jak i dodatkowych kodów i komendy roll. Po zakończeniu wydarzenia proszę o zgłoszenie się do mnie, żebym mogła usunąć kość. Oczywiście nie wpłynie to na dotychczasowe wyniki rzutów - wszystkie posty Pana Losu pozostaną bez zmian.


there is mystery unfolding
« Starszy wątek | Nowszy wątek »

Użytkownicy przeglądający ten wątek:

Wątek zamknięty  Dodaj do kolejeczki 



  • Pokaż wersję do druku
  • Subskrybuj ten wątek

Przydatne linki
Kolejeczka
Tryb normalny
Tryb drzewa