• Londyn
  • Świstoklik
    • Mapa Huncwotów
    • Ulica Pokątna
    • Aleja horyzontalna
    • Ulica Śmiertelnego Nokturnu
    • Ministerstwo Magii
    • Klinika Św. Munga
    • Niemagiczny Londyn
    • Dolina Godryka
    • Little Hangleton
    • Wyspy Brytyjskie
    • Reszta świata
    • Zmieniacz czasu
    • Opisy lokacji
  • Dołącz do gry
  • Zaloguj się
  • Postacie
  • Accio
  • Indeks
  • Gracze
  • Accio
Secrets of London Wademekum Opisy uniwersum i zasady gry Świat przedstawiony E. Wróżbiarstwo - tarot, wahadło i symbole

E. Wróżbiarstwo - tarot, wahadło i symbole
Widmo
Królowa Maeve to słynna czarownica nieznanego statusu krwi, żyjąca we wczesnym średniowieczu. Zanim powstała Szkoła Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie brała udział w szkoleniu młodych czarownic i czarodziejów. Robiła to w Irlandii, ponieważ właśnie stamtąd pochodziła. Jej wizerunek został umieszczony na kartach z Czekoladowych Żab.

Widmo z Lasu
#1
16.10.2022, 12:14  ✶ (Ten post był ostatnio modyfikowany: 18.10.2022, 02:39 przez Eutierria.)  

Wróżbiarstwo


Jest to zdolność odczytywania symboli i łączenia faktów przez osoby o wyostrzonej percepcji. Wielu czarodziejów myśli, że wróżbitą zostać może jedynie jasnowidz, jednakże nie jest to prawda - wróżbiarstwo to umiejętność, której nauczyć się może każdy, kto ma choć odrobinę chęci.

Wahadło


Historia wróżb z użyciem wahadełka sięga wielu tysięcy lat wstecz. Jego magiczne właściwości cenili sobie już starożytni Egipcjanie i Rzymianie. Wówczas za jego pośrednictwem odkrywano ludzkie pragnienia, płeć nienarodzonych dzieci jak i wyznaczano daty ważnych wydarzeń, np. ślubu. Z wahadełka możemy wróżyć sobie sami i jest to metoda w pełni bezpieczna jak i skuteczna. Niezbędna jest jednak ku temu  umiejętność posługiwania się samym narzędziem jak i zdolność właściwego odczytu odpowiedzi na podstawie jego ruchów. Same ruchy zaś są wynikiem wibracji, przebiegu energii magicznej. Podczas wróżenia konieczne jest osiągnięcie stanu skupienia, swoistego transu, który doprowadzi do wyciszenia emocji. Dzięki temu możemy mieć pewność, iż wskazana przez wahadełko odpowiedź będzie odpowiedzią daną przez samą magię, a my sami nie zakłamiemy niechcący odczytu.

♦ Czym jest wahadełko i z czego można je zrobić?


Wahadełko to przyrząd składający się z łańcuszka i obciążającego go ciężarka, najczęściej mającego kształt odwróconego stożka. Pierwsze wahadła były drewniane lub mosiężne, jednakże materiał ich wykonania jest tak naprawdę sprawą drugorzędną. Niemniej najlepiej sprawdzą się te wykonane z surowca takiego jak metal czy kryształ. Kształt zawieszki nie powinien wpływać na odchylenia wahadełka, a jego waga powinna być dopasowana tak, aby łańcuszek pozostawał w stanie ciągłego naprężenia.

♦ Jak zadawać pytanie?


W przypadku pytań, jakie kierujemy do osoby posługującej się wahadełkiem, należy postawić na prostotę. Wahadełko najczęściej bowiem jest w stanie udzielić odpowiedzi tak lub nie. Na próżno więc pytać  „jak będzie wyglądał mój przyszły mąż”. Odpowiedź będzie jednak możliwa jeśli zapytamy „czy mój mąż będzie miał ciemne włosy?”, „czy będzie bogaty?”, „czy w naszym związku dojdzie do zdrady?”. Ta zasada odnosi się do wszystkich sfer naszego życia. Zamiast pytać „czy długo jeszcze będę szukać pracy?” należy zapytać konkretnie „czy znajdę pracę jeszcze w obecnym miesiącu?”.

♦ Jak przebiega wróżenie?


Wahadełko powinno znaleźć się w odpowiedniej pozycji. Najlepszą jest umieszczenie nitki wahadełka pomiędzy kciukiem a palcem wskazującym. Takie ułożenie ma szansę przynieść najlepsze efekty. Następnie trzeba ustalić, który kierunek odpowiada danej odpowiedzi. Można ustalić, że ruch na „tak” to kierunek północ-południe, natomiast na „nie” – wschód-zachód. Jeśli samodzielne ustalenie kierunków budzi niepewność, można zapytać wahadełko, w którą stronę będzie się poruszać na „tak”, dzięki czemu ma się gwarancję zgodnej współpracy. Warto też sprecyzować, jaki ruch wahadełka oznacza „nie wiem” (najczęściej jest to kręcenie się wokół własnej osi).
Widmo
Królowa Maeve to słynna czarownica nieznanego statusu krwi, żyjąca we wczesnym średniowieczu. Zanim powstała Szkoła Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie brała udział w szkoleniu młodych czarownic i czarodziejów. Robiła to w Irlandii, ponieważ właśnie stamtąd pochodziła. Jej wizerunek został umieszczony na kartach z Czekoladowych Żab.

Widmo z Lasu
#2
16.10.2022, 12:24  ✶ (Ten post był ostatnio modyfikowany: 16.10.2022, 13:19 przez Widmo z Lasu.)  

Symbole


Jasnowidzowie, albo osoby które sztuce wróżenia poświęciły swój czas, mają możliwość zajrzenia w przyszłość na najróżniejsze sposoby. Ta jednak najczęściej ukazuje się nie w postaci konkretnych wydarzeń, ale głównie przy pomocy symboli, których znaczenie zostało ustalone na przestrzeni wieków. Istnieje kilka sposobów wróżenia, które  korzystają z symboliki, dlatego często w odczytywaniu przyszłości wróżbita kieruje się własnymi preferencjami i umiejętnościami.

♦ Wróżenie z fusów


Najprawdopodobniej ze starożytnych Chin wywodzi się tasenografia, czyli wróżenie z fusów. Metoda wróżenia z fusów w Europie zapoczątkowana została w XVII wieku, gdy holenderscy kupcy wprowadzili herbatę z Chin do powszechnego obrotu. Przyjęła się szczególnie w Anglii, Szkocji i Irlandii, gdzie popularne było wręcz wytwarzanie specjalnych glinianych naczyń, przeznaczonych do wróżb z fusów. Najbardziej znaną formą jest wróżenie z zaparzonych liści herbaty, niektórzy preferują jednak wróżenie z fusów kawy. Oba sposoby wróżenia mają taki sam przebieg: po opróżnieniu naczynia pozostają fusy, które układają się na dnie filiżanki, tworząc symbole, które interpretuje wróżący. Napar pije osoba, której się wróży.

♦ Wróżenie ze szklanej kuli


Wieki temu wróżbici używali jako pomoc do wróżenia taflę wody, jest ona pierwowzorem kryształowej kuli. Kula owa najczęściej jest wykonana ze szkła, jednak wśród wróżbitów najbardziej szanowanym materiałem jest kryształ górski bądź beryl. Widoki w takiej kuli można dzielić na dwa rodzaje: staranny, wyraźny obraz ludzi oraz zdarzeń które mają zaistnieć, bądź objawienia o symbolicznej wartości jak pigmenty, znaki, czy łuny światła. Tłumaczenie widoków ze szklanej kuli jest kierowane głównie czystą intuicją. Ponadto, wróżenie z kuli jest uznawane za najstarszy spośród rodzajów wróżbiarstwa. Przed przepowiadaniem przyszłości, kula musi być naładowana energią psychiczną, a samo wróżenie powinno odbywać się w zaciemnionym miejscu o niewielkiej dawce światła. Kula początkowo zostaje zasnuta mgłą, po której ujawniają się konkretne znaki. Osoby wróżące często zadają pytania kuli, która odpowiada unoszeniem, bądź opadaniem obłoków. Unoszenie jest traktowane jako odpowiedź pozytywna, natomiast opadanie jako negatywna. Oprócz obłoków często można dostrzec także symboliczne kształty, takie jak czaszki, które symbolizują śmierć, bądź aureola symbolizująca czuwanie istot nadprzyrodzonych nad naszym losem.

♦ Wróżenie z wosku


W dawnych czasach do wróżenia używano ołowiu (szczególnie ceniony był ten ze starych okiennic kościelnych), który uważano za symbol trwałego i nierozerwalnego związku, szybko jednak odkryto łatwiejszy i tańszy zamiennik, czyli wosk. Najbardziej pożądany do wróżenia jest wosk pszczeli, głównie ze względu na pogląd iż wróżby z jego użyciem mają największą szansę na spełnienie - jednak w nagłej potrzebie nada się dowolna świeca którą mamy pod ręką. Wosk należy umieścić w blaszanej misce lub garnku i podgrzewać, aż się rozpuści. Potem każdy, który pragnie uzyskać wróżbę, przelewa wosk przez dziurkę od klucza do miski z zimną wodą. Zastygając, lany wosk tworzy swoiste kształty. Zapaloną świecę stawia się w pobliżu ściany, kształty umieszczając tak, żeby rzucały na ścianę cień. To on właśnie wskazuje nam, co czeka nas w nadchodzącym roku. Czasem kształty kojarzą się w sposób oczywisty i wróżący sobie nie ma problemu z ich odczytaniem, najlepiej jednak skorzystać z ekspertyzy doświadczonego wróżbity aby mieć całkowitą pewność.

♦ Pozostałe sposoby wróżenia


Wiele jest jeszcze sposobów wróżenia wykorzystujących symbole, a ich popularność zależy najczęściej od możliwości wróżącego oraz regionu w którym się znajduje, jak również od wygody i umiejętności. Przykładowymi technikami bazującymi na symbolach są: aeromancja (wróżenie z chmur, komet itp.), bryzomancja (wróżenie ze snów), katoptromancja (wróżenie ze zwierciadła), sciomancja (wróżenie z cieni) czy tuframancja (wróżenie z popiołów).

♦ Spis symboli i ich znaczenie


Aligator - zdrada, wypadek
Anioł - dobra wiadomość
Arkada - ślub, podróż zagraniczna
Bagnet - drobny wypadek
Balon - krótkotrwałe kłopoty
Beczka - przyjęcie
Bęben - sprzeczka, plotki, skandal
Biurko - list z dobra nowiną
Biżuteria - prezent
Bluszcz - niezawodny przyjaciel
Błazen - przyjęcie lub spotkanie
Boja - nie trać nadziei
Brama - przyszłe szczęście
Bransoleta - przyszły ślub
Brzytwa - kłótnia, rozstanie
Budynek - przeprowadzka
Bukiet - miłość i szczęście
Bumerang - zawiść i perfidia
But - osłona przed cierpieniem
Butelka - przyjemność
Byk - kłótnia
Cymbałki - nieszczera miłość
Cygaro - nowi znajomi
Chleb - nie marnuj
Chmury - przed tobą problemy
Chorągiewka - niezdecydowanie
Czajniczek - zebranie komisji
Czajnik - lekka choroba
Czapka - uwaga na kłopoty
Diabeł - zły wpływ
Dom - bezpieczeństwo
Drabina - awans
Drzewo - zmiany na lepsze
Dzban - poprawa pozycji, zdrowie
Dzbanek do kawy - lekka choroba
Dziadek do orzechów- kłopoty przemijają
Działo - wiadomość o żołnierzu
Dzwon - niespodziewana wiadomość
Fartuch - nowy znajomy
Fasola - ubóstwo
Filar - oparcie w przyjacielu
Filiżanka - nagroda za pracę
Flaga - niebezpieczeństwo
Fontanna - szczęście
Gad - fałszywy przyjaciel
Garnek - praca społeczna
Gęś - nieoczekiwani goście
Girlandy - wielki zaszczyt, sukces
Gitara - szczęście w miłości
Głowa - nowa okazja
Gniazdo - zgoda w domu
Gołąb - ważna wiadomość, pomyślność
Gondola - podróż, romans
Góra - duże ambicje, przeszkoda
Grabie - zorganizuj się
Gramofon - przyjemność
Gruszka - zadowolenie finansowe
Grzebień - fałszywy przyjaciel
Grzyb - powroty, domek na wsi
Gwóźdź - ostry ból, niesprawiedliwość
Gwiazda - szczęście, zdrowie
Igła - podziw
Iglica - pech, mała zwłoka
Infuła - zaszczyty
Insekt - drobne problemy do rozwiązania
Jabłko - sukces w interesach
Jacht - przyjemność
Jajko - pomyślność, sukces
Jaskółka - niespodziewana podróż
Jastrząb - nagłe niebezpieczeństwo
Jednorożec - ślub w ukryciu
Jeleń - dyskusja lub kłótnia
Jeździec - mnóstwo wiadomości
Jodła - sukces artystyczny
Kaczka - nadchodzą pieniądze
Kajdanki - mogą być kłopoty
Kałamarz - list
Kangur - domowa harmonia
Kapelusz - zmiana, nowe zajęcie
Kapusta - zazdrość przyczyną kłopotów
Katarynka - pomyślność
Kieliszek - mija niebezpieczeństwo
Klatka - przeszkody, spory
Klepsydra - czas podjąć decyzję
Klucz - nowe możliwości, otwarte drzwi
Kobieta - przyjemność
Kolczyk - nieporozumienie
Kolumna - awans, sukces
Koło - dobry los, zasłużony sukces
Kometa - niespodziewany gość
Komin - ukryte ryzyko
Kominek - sprawy związane z domem
Kompas - podróż, zmiana pracy
Koniczyna - powodzenie, spełnienie marzeń
Koń - romans, wieści od kochanka
Koperta - dobra wiadomość
Korona - zaszczyty, sukces, spadek
Kosa - zagrożenie
Kot - kłótnia, zdrada, fałszywy przyjaciel
Kotwica - romans, sukces w interesach
Kowadło - sumienna praca
Koza - wiadomość od marynarza
Krab - nieprzyjaciel
Krowa - pomyślność
Król - potężny sojusznik
Kruk - zła wiadomość
Krzesło - niespodziewany gość
Krzyż - kłopot, choroba
Książka - trudna sytuacja
Kufer - ważna decyzja, długa podróż
Księżyc - przygoda miłosna
Kura - domowe szczęście
Kwiat - spełnienie życzeń
Lampa - bezwartościowe zajęcie
Laska - gość
Latawiec - spełnienie życzeń
Latarka - zmiany na lepsze
Latarnia - sukces dzięki przyjacielowi
Lew - wpływowi przyjaciele
Lis - zdradliwy przyjaciel
Liść - pomyślność
Lornetka - kłótnia, utrata przyjaciela
Łańcuszek - zaręczyny lub ślub
Łabędź - pełne zadowolenie
Łopata - unikaj stronniczości
Łódka - wizyta przyjaciela
Łuk - podróż zagraniczna
Łyżka - hojność
Małpa - figlarny komplemenciarz
Maska - oszustwo
Medal - nagroda, ktoś cię doceni
Mężczyzna - gość
Miecz - rozczarowanie, kłótnie
Miotła - znikną małe kłopoty
Miska - problemy domowe
Młotek - pokonanie przeszkód
Moneta - spłata długu
Most - okazja na sukces
Motyka - sukces zdobyty ciężka pracą
Motyl - płochość, frywolność
Mrówka - sukces poprzez wytrwałość
Mucha - zadrażnienia w domu
Muszla - dobra nowina
Namiot - podróż
Naparstek - zmiany w domu
Niemowlę - seria drobnych kłopotów
Nietoperz - rozczarowanie w podróży
Nożyczki - separacja, sprzeczka w domu
Nóż - zerwane stosunki
Obroża - twój sukces zależy od innych
Okno - przyjacielska pomoc
Okrąg - sukces, ślub
Orzeł - zmiana na lepsze
Osa - kłopoty w miłości
Ostryga - zysk finansowy, zaloty
Ośmiornica - niebezpieczeństwo
Owca - pomyślność
Paczka - niespodzianka
Pająk - nadchodzą pieniądze
Palma - sukces, zaszczyty
Pantofel - zmiana na lepsze
Paproć - niewierny kochanek
Papuga - podróż, skandal
Parasol -przykrości, potrzeba schronienia
Paw - ziemia, bogactwo
Pielęgniarka - kłopotliwa tajemnica
Pierścionek - długie narzeczeństwo
Pies - dobry przyjaciel
Pięść - sprzeczka
Piłka - zmienne koleje losu
Piórko - niestabilność, niespójność
Piramida - trwały sukces
Pistolet - zagrożenie
Płot - ograniczenie działań
Podkowa - pomyślność
Policjant - skryty wróg
Pompa - hojność
Ponurak - omen śmierci, nieszczęście
Portmonetka - zysk
Powóz - rozczarowanie
Profil - nowy znajomy
Ptak - dobra wiadomość
Pudełko - zguba się znajdzie
Ręka - przyjaźń
Rękawiczka - wyzwanie
Rondel - niepokoje
Ropucha - strzeż się pochlebstwa
Róg - obfitość
Róża - popularność
Rura - rozwiązanie problemu
Samochód - pomyślność
Samolot - niespodziewana podróż
Schody - poprawa życia
Serce - miłość i małżeństwo
Sęp - strata, kradzież
Siekiera - pokonane trudności
Sierp księżyca - podróż
Skrzydła - wiadomość
Skrzypce - egoizm
Słoń - trwały sukces, mądrość
Słońce - siła, szczęście, sukces
Smok - nieprzewidziana zmiana
Sowa - plotka, skandal, przegrana
Statek - udana podróż
Stokrotka - szczęście w miłości
Stopy - ważna decyzja
Stół - zebranie towarzyskie
Strzała - zła wiadomość
Strzelba - zmartwienie, kłótnie
Szkielet - choroba, strata pieniędzy
Szklanka - jedność
Sztaluga - sukces artystyczny
Sztylet - bliskie niebezpieczeństwo
Szubienica - towarzyska porażka
Śmietniczka - dziwna wiadomość
Świeca - dążenie do wiedzy
Świnia - sukces materialny
Taczki - spotkanie z przyjacielem
Talerz - kłótnia w domu
Tancerka - rozczarowanie
Telefon - kłopot z pamięcią
Teleskop - przygoda
Torba - przed tobą pułapka
Tory - długa podróż
Trójkąt - coś nieoczekiwanego
Trójząb - sukces na morzu
Trumna - zła wiadomość
Ucho - niespodziewana wiadomość
Ul - pomyślność
Urna - bogactwo, szczęście
Wachlarz - niedyskrecja, flirt
Waga - sprawa sadowa
Wagon towarowy - ślub
Wanna - rozczarowanie
Wazon - przyjaciel w potrzebie
Wąż - nienawiść, wróg
Wiatrak - sukces poprzez ciężką pracę
Widelec - fałszywy przyjaciel
Wieloryb - sukces w interesach
Wielbłąd - pożyteczna wiadomość
Wieniec - czekają cię zaszczyty
Wieża - okazja, rozczarowanie
Wilk - zazdrość, egoizm
Winogrona - szczęście
Wiosło - pomoc w kłopotach
Wodospad - bogactwo
Wóz - sukces w interesach
Wulkan - niekontrolowane emocje
Zając - wiadomość o przyjacielu
Zakonnica - kwarantanna
Zamek- małżeństwo dla pieniędzy
Zasłona - sekret
Zebra - niespokojny tryb życia
Zegar - myśl o przyszłości
Żaba - sukces, dzięki zmianie pracy
Żółw - krytyka
Żuk - trudne przedsięwzięcie
Żyrafa - pomyśl zanim coś powiesz
Widmo
Królowa Maeve to słynna czarownica nieznanego statusu krwi, żyjąca we wczesnym średniowieczu. Zanim powstała Szkoła Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie brała udział w szkoleniu młodych czarownic i czarodziejów. Robiła to w Irlandii, ponieważ właśnie stamtąd pochodziła. Jej wizerunek został umieszczony na kartach z Czekoladowych Żab.

Widmo z Lasu
#3
16.10.2022, 13:19  ✶  

Tarot


Karty tarota powstały już w XV wieku, choć początkowo były używane jako karty do gry. Dopiero w późniejszych czasach czarodzieje zauważyli, że karty te potrafią nie tylko dostarczyć rozrywkę, ale są także niezastąpionym narzędziem do przewidywania przyszłości. Obecnie klasyczna talia kart tarota  do wróżenia składa się z 78 kart: 22 kart Arkan Wielkich i 56 kart Arkan Małych. Arkana, słowo pochodzenia łacińskiego, oznacza tajniki, sekrety. Każda, pojedyncza karta ma swoją interpretację. Uważa się, że w tarocie nie ma jednej, właściwej interpretacji kart. Każdy w trakcie nauki wróżenia z kart tarota powinien wypracować swój własny klucz, symbolikę. Tarot nie jest wyrocznią, wskazuje jedynie na możliwości, jakie ma przed sobą człowiek, mówi o tym, co może się wydarzyć, ale nie musi. Tarot ostrzega i podpowiada, mówi o naszych siłach i słabościach, radzi jak walczyć z naszymi lękami, niepowodzeniami, jaką drogę należy obrać, by zakończyła się ona sukcesem. Wróżąc z tarota, można nie tylko poznać swoją przyszłość, ale i dowiedzieć się, jakie wydarzenia z przeszłości mają wpływ na obecną sytuację i w jakim momencie życia jesteśmy teraz. Każdy czarownik chcący wróżyć z kart tarota powinien wybrać talię, która najbardziej mu odpowiada, mówi się bowiem, że podobnie jak różdżka, powinna zostać dopasowana do danej osoby.

♦ Na czym polega wróżenie z kart tarota?


Przebieg stawiania tarota jest prosty. Tarocista zadaje kartom pytanie, czy to wybrane przez niego, czy przez osobę, dla której on wróży. Następnie tasuje karty i z potasowanej talii losuje potrzebną do danego rozkładu ilość kart, zwykle kładąc je rewersem ku wierzchowi. Następnie każda z kart zostaje po kolei odkryta, zgodnie z kolejnością ich odczytywania i interpretowana zgodnie z intuicją tarocisty, który kieruje się dodatkowo uniwersalnymi znaczeniami kart.

♦ Arkana Duże


Są one ponumerowane i mają indywidualne znaczenie. Każda z kart tarota wskazuje na różne stany umysłowe, emocjonalne i duchowe człowieka. Każda karta ma podstawowe, tzw. archetypowe znaczenie, nie oznacza to jednak, że wróżbita nie dostrzeże w nich znaczenia głębszego podczas procesu nauki wróżenia.

♦ 0 Głupiec
♦ I Mag
♦ II Kapłanka
♦ III Cesarzowa
♦ IV Cesarz
♦ IX Eremita
♦ V Arcykapłan
♦ VI Kochankowie
♦ VII Rydwan
♦ VIII Moc
♦ X Koło fortuny
♦ XI Sprawiedliwość
♦ XII Wisielec
♦ XIII Śmierć
♦ XIV Umiarkowanie
♦ XIX Słońce
♦ XV Diabeł
♦ XVI Wieża
♦ XVII Gwiazda
♦ XVIII Księżyc
♦ XX Sąd ostateczny (zmartwychwstanie)
♦ XXI Świat

♦ Arkana Małe


Mniejsze Arkana dzielimy na: buławy, puchary, miecze, denary. Dzielą się one na cztery żywioły[, które odpowiadają kolorom i żywiołom z talii kart klasycznych. Zamiast karo, które obecne jest w kartach klasycznych, w tarocie mamy do czynienia z monetami (inaczej z denarami), zamiast trefli, występują pałeczki (lub inaczej buławy), kiery zastępowane są kielichami (lub pucharami), a piki mieczami. W Tarocie oprócz arkanów małych i wielkich mamy także do czynienia z kartami dworskimi. W każdym kolorze/żywiole wyróżniamy po cztery karty dworskie, które symbolizują, zaczynając od najważniejszej rangi, cztery różne postacie:

♦ Króla
♦ Królową
♦ Waleta (inaczej Rycerz)
♦ Pazia (inaczej Giermek)

♦ Przykładowe rozkłady kart tarota


Istnieje wiele rozkładów, które odpowiadają potrzebom tarocisty, który próbuje wejrzeć w przyszłość. Poniżej przedstawiono przykładowe rozkłady, choć nie trzeba korzystać tylko z nich.

Karta Dnia
Polega na codziennym wyciągnięciu jednej karty, najlepiej rano, lub gdy tarocista uzna, że coś w danym dniu go czeka i chce się upewnić, co takiego dokładnie. Interpretuje się tylko tę jedną kartę bez używania żadnych skomplikowanych rozkładów.

Trzy Karty
Jeden z najprostszych rozkładów. Karta numer 1 pokazuje przeszłość, karta numer 2 teraźniejszość, a karta numer 3 przyszłość. Jest to rozkład pokazujący nie tylko rozwiązanie problemu, ale także źródło, może też pomóc znaleźć naszą drogę życiową. Mówi o tym, co działo się kiedyś, o sytuacji obecnej, a także wskazuje drogę, którą powinniśmy obrać w przyszłości, lub pokazuje, co nas może czekać.

Cztery karty
Ten rozkład potrafi dać jasną wskazówkę nie tylko o tym co powinniśmy zrobić, ale też jak i kiedy. Karta numer 1 to ocena sytuacji obecnej, karta numer 2 mówi, czego nie powinniśmy zrobić, a numer 3 co powinniśmy z drugiej strony uczynić. Karta numer 4 mówi zaś o rezultatach.

Rozkład Partnerski
Idealny do przyglądania się wszelkim relacjom, nie tylko związkom, ale także relacjom dzieci z rodzicami, przyjaciół lub rodzeństwa. Składa się z dwóch kolumn, gdzie każda oznacza jedną z osób.
Znaczenie kart w rozkładzie:

♦ 1 mówi, co osoba A wnosi do związku, 2 co ma w głowie, 3 co ma w sercu, 4 pokazuje to, co na zewnątrz
♦ 5 mówi, co osoba B wnosi do związku, 6 co ma w głowie, 7 co ma w sercu, 8 pokazuje to, co na zewnątrz
♦ 9 to wspólna karta dla osoby A i B

♦ Przykładowy rozkład 3 karty


Przypuśćmy, że na postawione pytanie „Co dalej z naszym związkiem?” wylosowane zostały następujące karty: Wieża, Diabeł, Świat.
  1. Wieża. Karta pokazuje, że przeszłość związku wygląda bardzo burzliwie. Przynajmniej od wiosny (karta jest związana horoskopowo z Marsem) trwa wyjątkowa niestabilność w tej przestrzeni.
  2. Diabeł. Karta pokazuje toksyczne relacje między obojgiem. Pokazuje złe emocje, uzależnienie od seksu i potrzebę wzajemnego kontrolowania, oraz ograniczania wolności i niezależności.
  3. Świat. Karta, skądinąd wspaniale rokująca w innych pytaniach, tutaj (jako ostatnia karta Wielkich Wtajemniczeń) mówi o zakończeniu, o rozstaniu (prawdopodobny termin rozstania to zima, początek roku, bo Diabeł jest związany astrologicznie z Koziorożcem, natomiast Świat z Saturnem). Rozstanie może mieć charakter gwałtowny (Diabeł), a jedno z dwojga może wyjechać, nawet poza granice kraju (Świat).
Te trzy karty razem (triada) mówią jeszcze o jednym, o kłopotach seksualnych mężczyzny, bo Świat pokazuje postać androgeniczną, Diabeł zaś pokazuje ograniczenie, Wieża - fallusa.

♦ Znaczenie kart


Karty tarota mają zwykle skomplikowane i dość intuicyjne znaczenia, można jednak spróbować je określić, by dać wskazówkę początkującym tarocistom. Należy pamiętać, że każda karta może mieć swoje cienie i blaski, czyli pozytywne jak i negatywne znaczenie.

Arkana Duże


  • 0 Głupiec - symbol wewnętrznego dziecka, czystości, niewinności, zabawy, pasji, spontaniczności
  • I Mag - mądrość życiowa, wiedza i doświadczenie, także duchowe, siła przywódcza, poszukiwanie nowych dróg
  • II Kapłanka - intuicja, spokój, poświęcenie, miłość, mądrość i wiara
  • III Cesarzowa - kobiecość, płodność, niezależność, pewność siebie, poczucie piękna
  • IV Cesarz - męskość, autorytet, ojciec, przywódca, dojrzałość, odpowiedzialność, odwaga
  • V Kapłan - wiara, religia, kształcenie, nauczyciel, rytuał, chęć niesienia pomocy, wartości duchowe
  • VI Kochankowie - miłość, stały związek, poznanie tego, co nowe, odejście w dorosłe życie
  • VII Rydwan - sukces, zwycięstwo, nowy etap w życiu, awans, podróż
  • VIII Siła - odwaga, namiętność, siła wewnętrzna, aktywność fizyczna, witalność
  • IX Pustelnik - mądrość, spokój, lekcja życiowa, rozwój duchowy, samotność
  • X Koło fortuny - nowy etap w życiu, przeznaczenie, zmiany, na które nie mamy wpływu
  • XI Sprawiedliwość - dążenie do równowagi, tolerancja, dyplomacja, sprawy sądowe, przyznanie się do błędów
  • XII Wisielec - przestój w życiu, nadużywanie używek, zdrada, smutek
  • XIII Śmierć - zmiana w życiu, strach przed zmianą, nieuleczalna choroba, myśli samobójcze
  • XIV Umiarkowanie - równowaga, cierpliwość, zaufanie, konflikt wewnętrzny
  • XV Diabeł - uzależnienie, zło, pożądanie, bluźnierstwo, gwałt
  • XVI Wieża - nagła zmiana, kryzys wartości, choroba, katastrofa życiowa, zwątpienie w siebie
  • XVII Gwiazda - nadzieja, wiara, optymizm, siła życiowa, przyjaźń, miłość
  • XVIII Księżyc - ciemność, intuicja, niejasność, fantazja, romantyzm, lunatyzm, likantropia
  • XIX Słońce - szczęście, radość, optymizm, witalność, ciąża, szczęśliwe małżeństwo
  • XX Zmartwychwstanie - przebudzenie do życia, emerytura, bilans życia, podążanie do Boga, strach przed śmiercią
  • XXI Świat - radość, spełnienie, sukces, znalezienie sensu życia, realizacja planów, zakończenie podróży

Arkana Małe


Denary

  • Król denarów - doświadczenie, żonaty mężczyzna, przebiegłość, złe intencje
  • Królowa denarów - wolność, ciemnowłosa kobieta, popsucie się relacji z przyjacielem
  • Rycerz denarów - cierpliwość, młody mężczyzna, wojna, kontrowersje
  • Giermek denarów - zdrowe idee, złe myśli
  • As denarów - ochrona, strata
  • Dwójka denarów - zysk uzyskany przez szczęście, trudności
  • Trójka denarów - sztuka, muza, niedociągnięcia spowodowane próżnością
  • Czwórka denarów - odważny pomysł, małostkowość
  • Piątka denarów - wszystko da się rozwiązać samemu, rozpacz, łzy
  • Szóstka denarów - wygrana, zdobycz, wewnętrzne niezdecydowanie, brak poczucia bezpieczeństwa
  • Siódemka denarów - postęp, ważne dokonania nie zostaną nagrodzone
  • Ósemka denarów - skromność, pochwała, porywczość, chciwość
  • Dziewiątka denarów - podjęcie środków ostrożności przed nieprzyjemnościami, brak środków ostrożności
  • Dziesiątka denarów - dom rodzinny, własny dom, zła pogoda, bezsenna noc

Miecze

  • Król mieczy - autorytet, zbyt ubogie doświadczenie, niesatysfakcjonujący przykład
  • Królowa mieczy - wysokie stanowisko w społeczeństwie, samotność
  • Rycerz mieczy - odwaga, energia, duch walki, brak wytrwałości
  • Giermek mieczy - czujność, ciemnowłosy mężczyzna, nieostrożność, pogwałcenie praw
  • As mieczy - siła, słabość fizyczna
  • Dwójka mieczy - harmonia, umiejętność adaptacji, niesatysfakcjonujący partner
  • Trójka mieczy - stary znajomy, możliwość spotkania, rozdzielenie
  • Czwórka mieczy - spełnienie dawnych marzeń, nieszczęście
  • Piątka mieczy - zniknięcie krzywdzących wpływów, destrukcja, ruina
  • Szóstka mieczy - uspokojenie się, reasekuracja, przespanie ważnego spotkania
  • Siódemka mieczy - fantazja, zbyt irracjonalne myśli
  • Ósemka mieczy - dobre wiadomości, złe wieści
  • Dziewiątka mieczy - romantyzm, szczęście w miłości, cierpienie z powodu miłości
  • Dziesiątka mieczy - wróg stanie się przyjacielem, nieszczęście

Kielichy

  • Król kielichów - odpowiedzialność, znaczące zadanie, zaniedbanie
  • Królowa kielichów - szacunek, rozpoznawalność, pochlebstwo
  • Rycerz kielichów - nowa propozycja, źle obmyślony plan
  • Giermek kielichów - intelekt i talent, mentalny zastój
  • As kielichów - piękno, fiasko planów
  • Dwójka kielichów - małżeństwo lub zaręczyny, oszust
  • Trójka kielichów - spełnienie, denerwujące plany
  • Czwórka kielichów - jasnowłosa dziewczyna, wrogość
  • Piątka kielichów - zdobycie respektu, niska popularność
  • Szóstka kielichów - dobra szansa na horyzoncie, nieokiełznana fantazja
  • Siódemka kielichów - spojrzenie w przyszłość w snach, iluzja
  • Ósemka kielichów - ktoś się naprostuje, rozczarowanie
  • Dziewiątka kielichów - korzyści, zdobycze, oszczerstwo
  • Dziesiątka kielichów - satysfakcja z innych, samozadowolenie

Buławy

  • Król buław - sympatia, brak sympatii
  • Królowa buław - urok lub zaklęcie, niewiarygodna osoba
  • Rycerz buław - podróż, przygoda, nieprzyjemna ścieżka
  • Giermek buław - ambasador, zły wpływ wroga na innych
  • As buław - fikcja, wiersz, list, ktoś zapomniał o ważnej rzeczy
  • Dwójka buław - energia i wytrzymałość, przygnębienie, rozpacz
  • Trójka buław - efektywność, przepracowanie
  • Czwórka buław - radość, uczta, choroba, ból
  • Piątka buław - dobrze wykonana robota, porażka
  • Szóstka buław - zachęcające wieści, przygnębiające informacje
  • Siódemka buław - szczęście w grze, uprzedzenia
  • Ósemka buław - sukcesy w romansach, upartość
  • Dziewiątka buław - zwierzęta, zbyt dużo pracy
  • Dziesiątka buław - stawka, bezczynność
Czarodziejska legenda
Wilderness is not a luxury but a necessity of the human spirit.
Czarodzieje dążą do zatarcia granicy pomiędzy jaźnią i resztą natury, wchodząc tym samym na wyższe poziomy świadomości. Część z nich korzysta do tego z grzybów, a część przeżywa głębokie poczucie spokoju i połączenia podczas religijnych obrzędów i rytuałów. Ostatecznie jednak ciężko opisać najgłębsze wewnętrzne doświadczenia i uznaje się, że każdy z czarodziejów odczuwa je na swój sposób. Zjawisko to nazywane jest eutierrią.

Eutierria
#4
06.12.2022, 21:38  ✶ (Ten post był ostatnio modyfikowany: 06.12.2022, 21:45 przez Eutierria.)  

Spis wszystkich kości do wykorzystywania przy wróżeniu


Kości używamy korzystając z komendy roll, tak samo jak przy rzucaniu zaklęć. Zamiast ilości oczek kości, wpisujemy nazwę kości, na przykład [roll=Symbol]. Kości pokażą nam gotowy efekt rzutu wraz z interpretacją. Kości można używać na różne sposoby - do rozkładów, wróżenia z wahadła, monet i szklanej kuli.

Prezentacje kości i przykładowych wyników


Kość Tak i Nie / rzut monetą - daje wynik Tak lub Nie.

Rzut TakNie 1d2 - 2
Nie


Kość Tarot - losuje pojedynczą kartę tarota, może być wyokrzystywana do rozkładów.

Rzut Tarot 1d78 - 27
Czwórka Buław


Kość Symbol - losuje jeden z symboli z powyższej listy. Może być wykorzystywana do wróżenia z fusów, wosku, szklanej kuli i tak dalej.

Rzut Symbol 1d258 - 191
Schody (poprawa życia)


Kość Strony - wskazuje kierunek, w którym drga wahadełko.

Rzut Strony 1d4 - 1
Północ


there is mystery unfolding
« Starszy wątek | Nowszy wątek »

Użytkownicy przeglądający ten wątek:




  • Pokaż wersję do druku
  • Subskrybuj ten wątek

Przydatne linki
Kolejeczka
Tryb normalny
Tryb drzewa