• Londyn
  • Świstoklik
    • Mapa Huncwotów
    • Ulica Pokątna
    • Aleja horyzontalna
    • Ulica Śmiertelnego Nokturnu
    • Ministerstwo Magii
    • Klinika Św. Munga
    • Niemagiczny Londyn
    • Dolina Godryka
    • Little Hangleton
    • Wyspy Brytyjskie
    • Reszta świata
    • Zmieniacz czasu
    • Opisy lokacji
  • Dołącz do gry
  • Zaloguj się
  • Postacie
  • Accio
  • Indeks
  • Gracze
  • Accio
Secrets of London Wademekum Opisy uniwersum i zasady gry Świat przedstawiony B. Organizacje i kluby

B. Organizacje i kluby
Czarodziejska legenda
Wilderness is not a luxury but a necessity of the human spirit.
Czarodzieje dążą do zatarcia granicy pomiędzy jaźnią i resztą natury, wchodząc tym samym na wyższe poziomy świadomości. Część z nich korzysta do tego z grzybów, a część przeżywa głębokie poczucie spokoju i połączenia podczas religijnych obrzędów i rytuałów. Ostatecznie jednak ciężko opisać najgłębsze wewnętrzne doświadczenia i uznaje się, że każdy z czarodziejów odczuwa je na swój sposób. Zjawisko to nazywane jest eutierrią.

Eutierria
#1
18.10.2022, 04:11  ✶ (Ten post był ostatnio modyfikowany: 18.06.2024, 01:33 przez Eutierria.)  

Główne organizacje fabularne


Do organizacji, które są główną osią fabuły, nie można dołączyć z poziomu pisania karty postaci. Szczegółowe warunki dołączenia są opisane w temacie poświęconym danej organizacji (Naśladowcy i Śmierciożercy, Zakon Feniksa). Pięcie się po szczeblach kariery wymaga rozgrywania sesji, które osadzą postać w uniwersum. Aby zdobywać punkty, należy brać udział w spotkaniach organizacji, realizować jej cele (dostępne w siedzibie organizacji - w przypadku Zakonu jest to Strażnica w Dolinie Godryka, a w przypadku Śmierciożerców Kromlech w Little Hangleton), zdobywać dla niej wpływy i demaskować członków wrogiej organizacji. Obie są bowiem niejawne i znajomość tożsamości przeciwników jest cenna. Wszelkie dodatkowe opisy znajdują się w działach organizacji. Gracze mogą odbywać tam również niefabularne narady.

Naśladowcy i Śmierciożercy


To słudzy i zwolennicy myśli Lorda Voldemorta, którego nazywają Czarnym Panem. Naśladowcy i Śmierciożercy dzielą się na dwie grupy - jedni wierzą w wyższość czarodziejów czystej krwi ponad innymi, inni uważają to za bzdurę i wykorzystują narastające nastroje antymugolskie, aby rosnąć w siłę i zdobywać wpływy. Obie grupy łączy jedno - oddanie Lordowi Voldemortowi i jego myśli. Przez strach lub podziw - niezależnie od powodów - wszyscy ryzykują życiem, aby stanąć u boku szaleńca.

Zakon Feniksa


Zakon Feniksa to organizacja założona przez Albusa Dumbledore'a w celu przeciwdziałania destrukcyjnym działaniom Śmierciożerców. Członkowie Zakonu nie godzą się na społeczne nierówności spowodowane przestarzałymi koncepcjami i są wyczuleni na krzywdę słabszych. W przeciwieństwie do Naśladowców i Śmierciożerców stanowią grupę przyjaciół, a przynajmniej znajomych mogących darzyć się zaufaniem.


there is mystery unfolding
Czarodziejska legenda
Wilderness is not a luxury but a necessity of the human spirit.
Czarodzieje dążą do zatarcia granicy pomiędzy jaźnią i resztą natury, wchodząc tym samym na wyższe poziomy świadomości. Część z nich korzysta do tego z grzybów, a część przeżywa głębokie poczucie spokoju i połączenia podczas religijnych obrzędów i rytuałów. Ostatecznie jednak ciężko opisać najgłębsze wewnętrzne doświadczenia i uznaje się, że każdy z czarodziejów odczuwa je na swój sposób. Zjawisko to nazywane jest eutierrią.

Eutierria
#2
18.10.2022, 04:21  ✶ (Ten post był ostatnio modyfikowany: 28.02.2025, 18:08 przez Baba Jaga.)  

Kluby mistrza gry


Mistrzowie gry prowadzą kluby, skupiające wokół siebie osoby o konkretnych uzdolnieniach bądź zainteresowaniach. Przynależność do organizacji w pierwszym kwartale gry można zadeklarować w spisie, później członkostwo należy uzyskać fabularnie. Gracze mogą swobodnie dołączać do wszystkich spotkań oraz organizować własne. Niniejszych klubów można również używać przy pisaniu karty postaci, w celu poparcia wiedzy i dokonań.

♦ Lista klubów

  • Klub podróżniczy „Cutty Sark” - W dobie szeroko pojętego kolonializmu, który dotyczył nie tylko ludności niemagicznej, ale również czarodziejów, pojawiało się coraz więcej żądnych przygód i podróży w odległe krainy jednostek. Grupa bogatszych czarodziejów postanowiła założyć stowarzyszenie, dzięki którym mogliby wzajemnie wspierać się w zagranicznych wojażach i upewniać się, iż ich podróże będą jak najbezpieczniejsze. Powoli przekształciło się to w pełnoprawne stowarzyszenie, w którym ze składek członkowskich finansuje się pomoc w uzyskaniu odpowiednich zezwoleń na przejazd, odpowiednie zakwaterowanie i bezpieczeństwo podczas podróży. Organizacja nie tylko wspiera podróżników, przyjmuje od nich także egzotyczne towary oraz nowości przywożone z wojaży, często odsprzedając je czystokrwistym rodom, przysługując się ich badaniom, albo szukając chętnych na sprzedaż wśród mieszkańców magicznej Wielkiej Brytanii, zyskując w ten sposób środki na kolejne podróże swoich członków.
  • Muza - Pierwowzór tej organizacji istniał już za epoki elżbietańskiej, wspierając między innymi działania Wiliama Szekspira. W pewnym momencie prowadzono wiele drobnych organizacji artystycznych, które dzięki trzem rodom zostały złączone w jedną, większą działalność z poszczególnymi sekcjami będącymi częściowo niezależnymi tworami, jednak podlegającymi decyzjom zarządu. Każda z części stowarzyszenia musi zaprezentować swoją działalność na corocznym festiwalu, gdzie młodzi artyści mogą zabłysnąć przez większą publicznością.
  • Magiczne towarzystwo herbologiczne - Magiczne towarzystwo herbologiczne istnieje od XVIII wieku, gdy rodzina Greengrass uznała, iż część rodowego majątku przeznaczą na przyjmowanie pracowników spoza krewnych do szklarni położonych z dala od ich głównych działalności. Z czasem parę z nich zaczęła bardzo dobrze prosperować, na tyle, że mogły zacząć stanowić oddzielny twór. Dlatego rodzina Greengrass zdecydowała się utworzyć organizację herbologiczną, do której, chociaż byli głównymi beneficjentami, mogli przyjmować utalentowane osoby z innych rodzin, które w zamian zyskiwały dodatkową wiedzę na temat roślin. Obecnie każdy może zdecydować, w jakiej formie należy do stowarzyszenia – partnerskiej, gdzie co prawda opłata jest wysoka, ale możliwości o wiele większe albo członkowskiej, gdzie możliwości są mniejsze, tak samo jednak jak składka, której część odpracowuje się w szklarniach Greengrasów.
  • Klub archeologiczny - Kiedy odkrycia archeologiczne w świecie niemagicznym nabrały tempa, zainteresowani historycznymi znaleziskami czarodzieje pod egidą rodu Shafiq zebrali się, aby móc przechwycić większość artefaktów, zanim zostaną zamknięte w mugolskich muzeach czy domach bogatszych kolekcjonerów. Towarzystwo archeologiczne zajmuje się głównie wspieraniem prywatnych przedsiębiorstw oraz jednostek,  dając możliwość swobodnej pracy nad obiektami historycznymi, nawet pomimo wykopalisk zaraz obok stanowisk mugoli. Klub ten zajmuje się zabezpieczaniem historycznych znalezisk na terenie Wielkiej Brytanii oraz dalszą pracą naukową poświęconą odkrytym obiektom i przedmiotom, pozwalającą na odkrycie dawnych zaklęć oraz sekretów z życia ważnych postaci, a także wydarzeń świata czarodziejskiego.
  • Klub magicznej maszynerii i innych wynalazków - Powstały wraz z rewolucją industrialną Klub Magicznej Maszynerii i Innych Wynalazków na początku miał za zadanie dostosowanie nowych technologii mugolskich dla świata czarodziejskiego. Szybko jednak zmienił się w miejsce, gdzie młodzi wynalazcy mogli zaprezentować swoje prototypy, bądź znaleźć wsparcie dla swoich pomysłów. Wyjątkowo uzdolnione osoby mogą liczyć na wsparcie bezpośrednio od rodziny Slughorn, która chętnie wspomoże ich w wyprowadzeniu nowych wynalazków na ogólnodostępny rynek (za odpowiednią prowizją w ramach pomocy). O członkostwo może starać się każdy chętny, który przyjdzie zaprezentować jeszcze nieopatentowany wynalazek i uzyska aprobatę przewodniczącego.
  • Spectrum - Sięgające czasów epoki wiktoriańskiej towarzystwo okultystyczne, gromadzi osoby zainteresowane życiem pozagrobowym, umiejętnościami związanymi z posiadaniem trzeciego oka czy też zjawiskami, których współczesna wiedza magiczna nie potrafi zbytnio wyjaśnić. Wyjątkowo znani są z comiesięcznych seansów spirytystycznych, gdzie chętne osoby starają się przywołać duchy potężnych czarodziejów, aby dowiedzieć się więcej o egzystencji po śmierci oraz tajemnicach zaświatów. „Spectrum” wspiera również badania związane z obecnością duchów, zjaw oraz upiorów, jak również mające na celu poznanie sposobów na ich odpędzanie bądź przywoływanie w ramach konkretnych potrzeb czarodziejów.
  • Klub pojedynkowy - Klub pojedynkowy „Srebrne różdżki” przeznaczony jest dla mężczyzn i kobiet z bogatych sfer, gdzie obowiązują ścisłe zasady, wymagające nienagannej prezencji, odpowiedzialności i dojrzałego zachowania nie tylko  podczas walki, ale również poza areną. Członków klubu można rozpoznać po specjalnych strojach, które noszą podczas rozmaitych uroczystości i bankietów (czarno-srebrny dublet z peleryną z dwoma skrzyżowanymi ze sobą różdżkami), a organizowane co roku pokazy pojedynków cieszą się niezwykłą popularnością. Członkiem klubu pojedynkowego można stać się jedynie przy poleceniu trzech innych członków „Srebrnych różdżek”.
  • Artemis - Rodzina Yaxley od dawna zajmująca się łowieniem niezwykłych magicznych istot, prawie od początku przyjmowała do pomocy równie uzdolnionych w tym fachu czarodziejów. Dla ustalenia odpowiednich zasad i możliwości bezpieczeństwa zostało utworzone ugrupowanie, które ma na celu jak najskuteczniejsze odławianie niebezpiecznych stworzeń przy zachowaniu odpowiednich środków bezpieczeństwa. Dołączyć może każdy chętny, jednak trzeba wykazać się odpowiednimi umiejętnościami, aby zostać dopuszczonym do poważniejszych polowań, odbywając również treningi pod okiem doświadczonych łowców.


there is mystery unfolding
Czarodziejska legenda
Wilderness is not a luxury but a necessity of the human spirit.
Czarodzieje dążą do zatarcia granicy pomiędzy jaźnią i resztą natury, wchodząc tym samym na wyższe poziomy świadomości. Część z nich korzysta do tego z grzybów, a część przeżywa głębokie poczucie spokoju i połączenia podczas religijnych obrzędów i rytuałów. Ostatecznie jednak ciężko opisać najgłębsze wewnętrzne doświadczenia i uznaje się, że każdy z czarodziejów odczuwa je na swój sposób. Zjawisko to nazywane jest eutierrią.

Eutierria
#3
18.06.2024, 01:40  ✶ (Ten post był ostatnio modyfikowany: 18.06.2024, 01:42 przez Eutierria.)  

Organizacje stworzone przez graczy


Są to organizacje stworzone i kontrolowane przez graczy forum, nad którymi nie sprawują bezpośredniej pieczy mistrzowie gry. Jeżeli chcesz, żeby twoja organizacja znalazła się na tej liście, skontaktuj się z administratorem forum. Spis członków twórcy organizacji tworzą we własnym zakresie.

Oko


Organizacja przestępcza działająca na wzór mafii. Stworzona w Londynie dziesiątki lat temu przez głowę rodu Prewett jest nierozerwalnie związana z tym nazwiskiem. Prewett z kilkoma członkami rodziny zaczynał od małego gangu zbierającego haracze, co przeszło do obstawiania zakładów bukmacherskich. Po nitce do kłębka nie tylko przejął interesy związane z kasynami i bukmacherką na własność, ale i dorobił się niezłej fortuny. Przez lata organizacja ewoluowała, przybierając strukturę włoskiej mafii. W końcu rozrosła się siatką po całej Anglii, a nawet sięga poza nią tam, gdzie udało się wcisnąć odpowiednio obrotnego Prewetta, albo przyjechać ze swoimi abraksanami. Pozostał zwyczaj - nazywają się nadal Rodziną. Zrzeszają nie tylko drabów z Nokturnu, którym zleca się najczarniejszą robotę czy informatorów, ale również szerokie spektrum ludzi przy pieniądzu takich jak przedsiębiorcy, właściciele ziemscy, a nawet prawnicy czy brygadziści. W Oku rządzi pieniądz. Według maksymy organizacji: każdego  można kupić, kwestia ceny (która nie zawsze musi być podana w galeonach). Trzymają w swoich szponach bukmacherkę i kasyna. Bezwzględnie pilnują swoich terenów i gaszą konkurencję - mówi się tutaj, że jeśli nie jesteś z nami, jesteś przeciwko nam. Dziś Prewettowie oficjalnie nie mają nic z Okiem wspólnego, a nieoficjalnie wdrożone w sprawę służby specjalne głowią się, jak udowodnić Prewettom odpowiedzialność za tego zorganizowanego przestępczo molocha.

[Rozszerzony opis]


there is mystery unfolding
« Starszy wątek | Nowszy wątek »

Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości




  • Pokaż wersję do druku
  • Subskrybuj ten wątek

Przydatne linki
Kolejeczka
Tryb normalny
Tryb drzewa