• Londyn
  • Świstoklik
    • Mapa Huncwotów
    • Ulica Pokątna
    • Aleja horyzontalna
    • Ulica Śmiertelnego Nokturnu
    • Ministerstwo Magii
    • Klinika Św. Munga
    • Niemagiczny Londyn
    • Dolina Godryka
    • Little Hangleton
    • Wyspy Brytyjskie
    • Reszta świata
    • Zmieniacz czasu
    • Opisy lokacji
  • Dołącz do gry
  • Zaloguj się
  • Postacie
  • Accio
  • Indeks
  • Gracze
  • Accio
Secrets of London Wademekum Opisy uniwersum i zasady gry Mechanika gry Rozpoznawalność i kolory grup

Rozpoznawalność i kolory grup
Czarodziejska legenda
Wilderness is not a luxury but a necessity of the human spirit.
Czarodzieje dążą do zatarcia granicy pomiędzy jaźnią i resztą natury, wchodząc tym samym na wyższe poziomy świadomości. Część z nich korzysta do tego z grzybów, a część przeżywa głębokie poczucie spokoju i połączenia podczas religijnych obrzędów i rytuałów. Ostatecznie jednak ciężko opisać najgłębsze wewnętrzne doświadczenia i uznaje się, że każdy z czarodziejów odczuwa je na swój sposób. Zjawisko to nazywane jest eutierrią.

Eutierria
#1
17.03.2024, 12:55  ✶ (Ten post był ostatnio modyfikowany: 26.02.2025, 10:50 przez Morrigan.)  

Rozpoznawalność


Jest to pole w Karcie Postaci, które określa to jak bardzo znana jest postać i jak będą reagowali na nią inni czarodzieje. Osoby mało znane znikają w tłumie i nie ponoszą zwykle konsekwencji swoich działań - nikt o nich nie plotkuje, bo nie wydają się ciekawi, więc nikt ich pojedynczego, szalonego wybryku nie zapamięta. Celebryci, biznesmeni i szefowie nie mają tyle szczęścia. Każdy wybryk może odbić się medialnym skandalem, który sprawi, że postać może utracić jakieś wpływy, reputację, a nawet stanowisko (zakładając, że nie jest osobą samozatrudnioną).



Każdy z Graczy przypisuje sobie te poziomy samodzielnie, jednakże muszą one znaleźć uzasadnienie w Karcie Postaci. Czy postać zrobiła wystarczającą ilość rzeczy, aby stać się celebrytą? Czy wybrane stanowisko pracy ma sens przy tak dużej liczbie skandali? Czy jako Gracz jestem w stanie zmierzyć się z ewentualnymi konsekwencjami tego, że postać nie ma nikogo wokół siebie? Bardzo prosimy o przemyślenie dobrze tych spraw. Nie ma nic złego w byciu zwyczajnym, a nawet może nam to bardzo pomóc. Rozpoznawalność dotyczy jedynie Wielkiej Brytanii - tworząc postacie przyjeżdżające zza granicy, trzeba uwzględnić, iż nie każde wydarzenie odbiło się echem w brytyjskm społeczeństwie.

Uzupełniając pole „rozpoznawalność” umieść poziom, a następnie w nawiasie dodaj uzasadnienie. Przykładowo:

Poziom I (Postać przyjechała do Wielkiej Brytanii tydzień temu.)
Poziom IV (Postać pracuje w św. Mungu jako uzdrowiciel i kiedyś uratowała życie syna Ministra Magii, po czym udzieliła wywiadu w gazecie. Zaczęto ją wtedy rozpoznawać w innych oddziałach.)

Poziom I - Nikt • To przykre nazywać kogoś „nikim”, ale tak właśnie określiłyby postać gazety. Mugol? Bezdomny? Obcokrajowiec? Nikt go nie zna, nikt o nim nie słyszał. Po prostu nikt. Pojawił się z nie wiadomo skąd i tyle o nim usłyszysz.

Poziom II - Sztafaż • Jest to osoba stanowiąca tło wydarzeń. Postać pracuje w mało prestiżowym miejscu, takim jak mały sklep lub biblioteka, ma wąskie grono bliskich znajomych i praktycznie zero kontaktów gdziekolwiek. Płynie przez życie sama. Dotarcie do tego kim jest może okazać się dla mediów zwyczajnie niemożliwe, jeżeli cudem nie trafią na odpowiednią osobę.

Poziom III - Zwykły czarodziej • Zwykły czarodziej to osoba, która posiada grono bliskich znajomych, ale oprócz tego utrzymuje kontakty ze znajomymi ze szkoły, miejsca pracy. Może spędzać wieczory w miejscach publicznych, gdzie będzie kojarzona przez barmanów. Takie osoby wiodą normalne życie wyzbyte większych skandali. Mogli kiedyś uciec komuś sprzed ołtarza, albo kopnąć pieska, ale wieści te nie odbiły się nigdzie echem. Gdyby media chciały wytropić taką osobę, mogłyby dotrzeć do niej dzięki miejscom, w których przebywa. Stali bywalcy są zapamiętywani przez obsługę.

Poziom IV - Popularny • Osoby popularne, to charyzmatyczne osoby, które zwracają na siebie uwagę i są przez to rozpoznawane szerzej niż zwykli czarodzieje. Mogą posiadać więcej niż jedną grupę znajomych i są kojarzeni nie tylko przez najbliższych współpracowników, ale też osoby z innych Departamentów. Takie osoby padają ofiarą plotek rozpowiadanych również przez osoby kompletnie im nieznane i mogą zostać postawione przez Mistrza Gry w sytuacji, w której muszą zmierzyć się z czymś, czego nigdy nie zrobili. To szeroko kojarzeni liderzy grup, którego imienia nikt nie zapomina, a na widok zdjęcia twarz barmana rozświetla się nieznacznie - dotarcie do szczegółów o takiej osobie nie będzie dla mediów szczególnie trudne.

Poziom V - Szeroko rozpoznawalny • Osoby szeroko rozpoznawalne są już osobami medialnymi. To czarodzieje obejmujący wysokie stanowiska lub będący znani z wybitnych osiągnięć w pracy (na przykład schwytania znanego przestępcy lub stworzenia dzieła sztuki), ewentualnie z jakiegoś skandalu, który odbił się echem po brukowcach. Z pewnością były już proszone o komentarz w jakiejś sprawie, lub są przynajmniej kojarzone przez dziennikarzy. Wybryki takich osób nie umkną oczom mediów - po zrobieniu czegoś nieodpowiedniego mogą spodziewać się niepochlebnych artykułów. Nie wszyscy czarodzieje będą rozpoznawali osobę szeroko rozpoznawalną, jeżeli nie interesują się dziedziną, z której ta osoba jest znana, ale może się ona spodziewać tego, że na Pokątnej niektórzy będą się w nią nachalnie wpatrywać.

Poziom VI - Sławny • Osoby sławne to w głównej mierze ważni politycy i osoby posiadające jakieś osiągnięcia kulturalne. Większość Brytyjskich czarodziejów zna te osoby, ponieważ są to szefowie najbardziej prestiżowych departamentów, Ministrowie Magii, aktorzy teatralni i muzycy. Mogą to być osoby kochane lub nienawidzone za swoje poczynania, ale jedno jest pewne - bardzo o nich głośno. Rzędy wlepionych oczu, regularne plotki, wymuszone skandale, fałszywi przyjaciele. Takie rzeczy to ich codzienność i nie mogą z niej uciec. Aby być osobą sławną czarodziej musi sam o to zadbać ciężką pracą lub skandalami. Zależnie od drogi jaką wybierze może zyskać wielu przyjaciół... lub wrogów. I niekoniecznie musi ich znać.

Poziom VII - Celebryta • Celebryci żyją po to, aby pokazywano ich w gazetach. Mrugają do ciebie z okładki najnowszego wydania „Proroka Codziennego”, sami tworzą o sobie plotki, wpraszają się na wszystkie bankiety i robią absolutnie wszystko, aby znajdować się w świetle reflektorów. Są to osoby wyjątkowo popularne, dla których niemożliwym jest wybranie się na publiczne wydarzenie bez wianuszka fanów ich otaczających. To osoby kochane i nienawidzone - jedni oddaliby wszystko aby stać się częścią ich życia, inni planują od miesięcy idealne morderstwo. Celebryci są śledzeni, padają ofiarami obsesyjnych fanów i nie mogą spać spokojnie.

Kolory grup


Koncepcja kolorów grup na forum opiera się na tym, co postać innego gracza widzi na pierwszy rzut oka. Na podstawie karty postaci moderator kwalifikuje postać pierwszoplanową do jednej z poniższych grup:

Czarodzieje • Niewyróżniający się z tłumu czarodzieje oraz dobrze kamuflujące się istoty magiczne, których nie odróżnisz od zwykłego człowieka. Pracownicy ministerstwa, sklepikarze, nauczyciele, mugolaki i czystokrwiści... to nie ma znaczenia - na większość z nich nie zwrócisz uwagi, o ile nie łączy was wspólna przeszłość.

Szczyt Szczytów • Mówiąc prościej: osoby szeroko rozpoznawalne. Celebryci i osoby o niesamowitych osiągnięciach. Słyszysz o nich plotki. Mrugają do ciebie z bannerów i pierwszych stron czarodziejskich magazynów. Na pewno ich kojarzysz. (kwalifikacja: VI i VII poziom rozpoznawalności)

Przyjezdni • Obcokrajowcy i osoby spoza Londynu, mocno rzucający się w oczy. Łamana angielszczyzna, nietypowa uroda, czy zupełnie niewpasowujące się w panującą modę kreacje. Przyjezdni po prostu wyróżniają się z tłumu. (kwalifikacja: brak znajomości języka, kreacja postaci przyjezdnej z miejsca innego niż Londyn)

Poza schematem • Osoby wykraczające poza normy społeczne, nienależące do magicznej społeczności. Znajdują się poza schematem - wyróżniają się z tłumu dziwacznym ubiorem lub nietypowym zachowaniem, ściągają na siebie uwagę, mogą wzbudzać zainteresowanie, obawy, śmiech lub politowanie. (kwalifikacja: kreacja postaci, jedna z zawad: kompletny dziwak, świr, antyspołeczny, foliowa czapka, podejrzany, poza schematem, analfabeta, niezręczny towarzysko, choroby: choroba milforda)

Wynaturzenia • Pozbawieni możliwości zawitania do dzielnic mugolskich ze względu na nietypowy wygląd lub nieprzewidywalne klątwy. Wyjątkowo paskudne wampiry, zaczarowane, wirujące oczy, ogony, kły i pazury, gałęzie zamiast włosów, czy skrzela: wszystko trafia tutaj. Wynaturzeni niekoniecznie wzbudzają swoim wyglądem strach w sercach niewiast, ale niewątpliwie ciężko jest pomylić ich z niemagiem. (kwalifikacja: kreacja postaci, choroby: harpie skrzydło, genetyki: ghoul, wampir, olbrzym, klątwa żywiołów, maledictus)

Upadek moralny • Osoby o duszach tak przeżartych czarną magią, że w pomieszczeniu, w którym przebywają, gęstnieje powietrze, oraz ścigani przez prawo przestępcy. Najczęściej stali bywalcy Nokturnu, pracownicy tamtejszych sklepów, złodzieje, oszuści i mordercy. (kwalifikacja: droga przestępcza będąca głównym źródłem utrzymania postaci, IV lub V poziom spaczenia, zawada: poszukiwany połączona z odpowiednią kreacją postaci, postać nie mogła otrzymać zawady przypadkowo lub niesłusznie)

Jeżeli postać została przydzielona do złej grupy, pasuje do więcej niż jednej grupy i zdaniem gracza postać bardziej wpasowuje się w opis innej niż przydzielona lub po prostu w toku gry zmieniła się tak, że powinna zostać przeniesiona do innej grupy, można ten fakt zgłosić w temacie ze zmianą koloru grupy.


there is mystery unfolding
« Starszy wątek | Nowszy wątek »

Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości




  • Pokaż wersję do druku
  • Subskrybuj ten wątek

Przydatne linki
Kolejeczka
Tryb normalny
Tryb drzewa