• Londyn
  • Świstoklik
    • Mapa Huncwotów
    • Ulica Pokątna
    • Aleja horyzontalna
    • Ulica Śmiertelnego Nokturnu
    • Ministerstwo Magii
    • Klinika Św. Munga
    • Niemagiczny Londyn
    • Dolina Godryka
    • Little Hangleton
    • Wyspy Brytyjskie
    • Reszta świata
    • Zmieniacz czasu
    • Opisy lokacji
  • Dołącz do gry
  • Zaloguj się
  • Postacie
  • Accio
  • Indeks
  • Gracze
  • Accio
Secrets of London Wademekum Opisy uniwersum i zasady gry Genetyki i rasy Istoty magiczne - wila, olbrzym, selkie

Istoty magiczne - wila, olbrzym, selkie
Czarodziejska legenda

Strażnik Tajemnic
#1
16.10.2022, 12:11  ✶ (Ten post był ostatnio modyfikowany: 24.02.2023, 15:35 przez Eutierria.)  

Istoty magiczne


Istoty magiczne to człekopodobne stworzenia, które dorównują intelektem czarodziejom oraz stworzyły swój język, lub posługują się dowolnym językiem ludzkim. Istoty magiczne oznaczone gwiazdką są na SoL niegrywalne, jednakże możliwe jest granie potomkiem takiej istoty. W polu genetyka należy wtedy określić stopień pokrewieństwa z istotą magiczną, dodając do jej nazwy pół lub ćwierć. Przykładowo bycie półwilą oznacza, iż wilą była matka postaci, a ćwierć - babcia.

♦ Wila*


Wile to widma kobiet, które uwodzą mężczyzn swoją urodą i wdziękiem. Zasiedlają w dużej mierze lasy, jeziora oraz potoki. Ich cechą charakterystyczną jest możność zmiany postaci, najczęściej jednak ujawniają się pod woalką nęcących swoją urodą, blondwłosych kobiet. Mężczyźni omamieni przez wile często tracą rozum i są w stanie zrobić dla nich nieomal wszystko. Istota, która napotka tańczące wile musi wraz z nimi tańczyć, póki nie osłabnie z wycieńczenia. Wile są na ogół dobre dla ludzi, jednak nie znoszą oszustw i kłamstw, a śmiałka, który zechce nie dotrzymać obietnicy, często czeka surowa kara. Bycie potomkiem wili nie wpływa w żaden sposób na aparycję postaci, jednakże pozwala na wykorzystanie tkwiącego wewnątrz czaru do omamiania ludzi. Mimo wszystko, potomkowie wil nie posiadają uroku równego samym wilom i jeżeli nie wykupią odpowiadającej genetyce umiejętności, to nic nie wyróżnia ich spośród innych czarodziejów.
Genetyka dostępna wyłącznie dla kobiet.

♦ Olbrzym*


Olbrzymy to istoty przypominające ludzi, jednak są od nich znacznie większe. Ich cechą charakterystyczną jest gruba skóra, imitująca pokrycie nosorożca, co daje im częściową odporność na zaklęcia. Olbrzymy nie cechują się inteligencją równą czarodziejom, są jednak mądrzejsze od trolli. Ponadto, olbrzymy posiadają własny język, kulturę i strukturę społeczną. Większość z nich nie odznacza się cierpliwością, są skłonne do agresji, a o ich przychylność należy stosunkowo długo zabiegać. Czarodzieje posiadający w swych rodzinach olbrzymy, są naturalnie więksi gabarytowo, gruboskórni i nie przepadają za życiem w grupie. Wbrew pozorom, pomimo bycia potomkami olbrzymów, nie posiadają oni żadnych ubytków w intelekcie.

♦ Selkie


Selkie są zmiennokształtnymi istotami o wyglądzie foki, posiadające zdolność przybrania postaci człowieka, także na wzór czarodziejów posiadają zdolność czarowania. Ich ludzka postać posiada na ogół bardzo atrakcyjne kształty, co zrodziło w historii wiele sytuacji ich romansów z czarodziejami. Uwagę należy zwrócić na oczy selkie - są one bowiem barwy szmaragdowej zieleni bądź niezbadanych odmętów błękitu. Nie należą do grona dobrych wojowników, w sytuacjach podbramkowych decydują się prędzej na ucieczkę, aniżeli walkę. W postaci foki często buszują po opuszczonych wrakach statków, poszukując kosztowności lub innych ciekawych przedmiotów. Mimo bycia wszystkożernymi istotami najczęściej sięgają po owoce morza, niektóre z nich jednak lubują się w pożywieniu czarodziejów i mugoli; są także niezwykle podatne na działanie wina tudzież innych trunków. Potomkowie Selkie z czarodziejami zachowują umiejętność śpiewu do drugiego pokolenia, jeżeli zaś chcą móc zmieniać swoją postać w fokę, muszą posiadać foczą skórę otrzymaną od matki lub babki selkie, inaczej przemiana będzie niemożliwa.
« Starszy wątek | Nowszy wątek »

Użytkownicy przeglądający ten wątek:

Wątek zamknięty  Dodaj do kolejeczki 



  • Pokaż wersję do druku
  • Subskrybuj ten wątek

Przydatne linki
Kolejeczka
Tryb normalny
Tryb drzewa