• Londyn
  • Świstoklik
    • Mapa Huncwotów
    • Ulica Pokątna
    • Aleja horyzontalna
    • Ulica Śmiertelnego Nokturnu
    • Ministerstwo Magii
    • Klinika Św. Munga
    • Niemagiczny Londyn
    • Dolina Godryka
    • Little Hangleton
    • Wyspy Brytyjskie
    • Reszta świata
    • Zmieniacz czasu
    • Opisy lokacji
  • Dołącz do gry
  • Zaloguj się
  • Postacie
  • Accio
  • Indeks
  • Gracze
  • Accio
Secrets of London Wademekum Spis powszechny Karta postaci - tworzenie postaci krok po kroku

Karta postaci - tworzenie postaci krok po kroku
Czarodziejska legenda
Wilderness is not a luxury but a necessity of the human spirit.
Czarodzieje dążą do zatarcia granicy pomiędzy jaźnią i resztą natury, wchodząc tym samym na wyższe poziomy świadomości. Część z nich korzysta do tego z grzybów, a część przeżywa głębokie poczucie spokoju i połączenia podczas religijnych obrzędów i rytuałów. Ostatecznie jednak ciężko opisać najgłębsze wewnętrzne doświadczenia i uznaje się, że każdy z czarodziejów odczuwa je na swój sposób. Zjawisko to nazywane jest eutierrią.

Eutierria
#1
16.10.2022, 18:39  ✶ (Ten post był ostatnio modyfikowany: 26.01.2025, 15:11 przez Morrigan.)  

Od czego zacząć?


Po pierwsze upewnij się, że twój nick i avatar są zgodne z regulaminem forum. Jeżeli chcesz zarezerwować sobie wizerunek na czas pisania karty, to możesz zrobić to tutaj. Wszystkie opisy uniwersum niezbędne do napisania karty postaci znajdują się tutaj. Jest ich dużo, ale nie wszystkie musisz przeczytać - istotne tematy znajdują się na górze działu, a te uzupełniające niektóre zagadnienia na dole.

Karta postaci na Secrets of London składa się z kilku postów, które będą pokazywały się na twoim profilu w formie zakładek. Po dodaniu karty postaci i karty posiadania, twoja postać zostanie przyjęta do gry, a mistrz gry utworzy resztę postów. Po przyjęciu do gry karty postaci, karty posiadania i odznak nie będziesz mógł edytować - wszelkich zmian w kartach dokonywać będą moderatorzy forum. Jako gracz możesz jednak stale zmieniać zawartość innych postów w temacie. W ich skład wchodzą profil postaci i oś czasu.

Aby zacząć, utwórz nowy temat w dziale Spis powszechny i nazwij go od imienia i nazwiska swojej postaci. Nie musisz do nazwy tematu dodawać żadnych dopisków, że jest w budowie. Gdy skończysz, napisz posta w temacie Zgłaszanie kart do sprawdzenia.

♦ Co dostaję na start?


Każda postać rozpoczyna grę z identycznym pakietem startowym:
  • kropki do rozdania pomiędzy statystyki:
    • ○○○○○ x2
    • ◉○○○○ x5
    • ◉◉○○○ x2
    • ◉◉◉○○ x2
    • ◉◉◉◉○ x1
  • 1000 punktów doświadczenia na zakup dowolnych lokacji, ulepszeń i dokupienia brakujących kropek, przewag i zawad, niewykorzystane PD zostają wpisane na konto postaci i można wydać je później, na przykład odłożyć rozwój w czasie lub zakupić surowce i przedmioty,
  • darmowe przewagi o maksymalnej wspólnej wadze 6, jeżeli cała waga nie zostanie wykorzystana, zostanie wpisana na konto postaci i można wydać ją później. Przewagi należy zrównoważyć zawadami.

Jeżeli chcesz utworzyć postać poboczną, opętańca albo rozszczepieńca, to obowiązują cię inny wzór i zasady. Zjedź niżej.


there is mystery unfolding
Czarodziejska legenda
Wilderness is not a luxury but a necessity of the human spirit.
Czarodzieje dążą do zatarcia granicy pomiędzy jaźnią i resztą natury, wchodząc tym samym na wyższe poziomy świadomości. Część z nich korzysta do tego z grzybów, a część przeżywa głębokie poczucie spokoju i połączenia podczas religijnych obrzędów i rytuałów. Ostatecznie jednak ciężko opisać najgłębsze wewnętrzne doświadczenia i uznaje się, że każdy z czarodziejów odczuwa je na swój sposób. Zjawisko to nazywane jest eutierrią.

Eutierria
#2
18.10.2022, 03:25  ✶ (Ten post był ostatnio modyfikowany: 26.02.2025, 11:16 przez Morrigan.)  

O pisaniu karty


W karcie znajdują się krótkie pola opisowe, które należy uzupełnić na tyle wyczerpująco, na ile ma to sens - nie trzeba rozpisywać się o tym w jakich przedmiotach szkolnych dobra była postać, albo że lubiła zbierać liście jako dziecko.

Przy pisaniu karty, pomocne będą tematy z działu Opisy uniwersum i zasady gry - wszystko łatwo możesz znaleźć, korzystając z mapy forum.

Prawdziwe imię i nazwisko postaci.

Urodzenie: Data urodzenia (dzień, miesiąc i rok), znak zodiaku i liczba drogi życia.
Stan cywilny: Wpisać.
Nazwisko panieńskie: Jeżeli nie dotyczy postaci, można usunąć pole.
Krew: Czystość krwi (czysta/półkrwi/mugolak/zdrajca krwi) i genetyka postaci (jeżeli ją posiada). UWAGA: jest to czystość krwi znana opinii publicznej!
Zamieszkanie: W przypadku małych miejscowości takich jak Dolina Godryka i Little Hangleton, wystarczy wpisać nazwę miejscowości. W przypadku mugolskiego Londynu należy wpisać dzielnicę lub ulicę. W przypadku magicznego Londynu należy podać dokładną ulicę - Pokątna, Aleja Horyzontalna, Nokturn, Podziemne Ścieżki... Należy wpisać tutaj tylko konkretne informacje, najbardziej zwięzłe jak tylko się da (jeśli jesteś w stanie zamknąć to jednym słowem, to idealnie), bez opisu domu, w którym się mieszka oraz jego domowników. Może się tutaj znajdować więcej niż 1 miejsce zamieszkania.
Pochodzenie: Opisz tutaj krótko pochodzenie postaci - skąd pochodzi, kim są lub byli jej rodzice, jak znalazła się w Londynie lub jego okolicach.
Kształtowanie: ○○○○○
Rozproszenie: ○○○○○
Transmutacja: ○○○○○
Zauroczenie: ○○○○○
Nekromancja: ○○○○○
Translokacja: ○○○○○
Percepcja: ○○○○○
Aktywność fizyczna: ○○○○○
Charyzma: ○○○○○
Rzemiosło: ○○○○○
Wiedza przyrodnicza: ○○○○○
Wiedza o świecie: ○○○○○
Poziom spaczenia: I, II lub III
Różdżka: Rdzeń, długość, drewno, giętkość
Zwierzę totemiczne: Forma, jaką przyjmie patronus. Nie może to być magiczne zwierzę.
Aura: Kolor aury, jaką może widzieć aurowidz.
O zdolnościach: Opisz tutaj to co twoja postać potrafi, jakie ma braki, jak radzi sobie z umiejętnościami.
Nazwa przewagi i waga: Opis przewagi z perspektywy postaci. Opisz tutaj dlaczego postać ją posiada, jak ją zdobyła, jak sobie z nią radzi, jaki miała ona wpływ na jej dokonania, etc... (Uzasadnij jej posiadanie.)
Nazwa zawady i waga: Opis zawady z perspektywy postaci. Opisz tutaj dlaczego postać ją posiada, jak ją zdobyła, jak sobie z nią radzi, jaki miała ona wpływ na jej dokonania, etc... (Uzasadnij jej posiadanie.)
Edukacja: Jaką szkołę ukończyła postać, do jakiego domu należała, jak szło w jej szkole i jak odbiło się to na jej życiu. Uwaga: Stanowiska szkolne (prefekci, członkowie drużyny i zajmowane przez nich pozycje) reguluje spis przyjętych postaci graczy. Sprawdź go przed napisaniem karty.
Doświadczenie: Jakie postać ma doświadczenie zawodowe?
Aktualne miejsce pracy: Gdzie postać aktualnie pracuje? Albo z czego się utrzymuje? Jakie są jej źródła dochodu?
Cechy szczególne: Jeżeli postać posiada jakieś specyficzne cechy, po których można ją rozpoznać, należy wypisać je tutaj. Nie jest to miejsce na opisanie wyglądu postaci (który powinien znaleźć się w polu "Rzut oka" w Ustawieniach konta), a cechy wyróżniające ją spośród tłumu; TAK: bardzo nietypowy wzrost czy sylwetka, rany, blizny, tatuaże, znamiona, pieprzyki, brak którejś kończyny, uzębienia, oka itd., bardzo nietypowy kolor włosów (w przypadku metamorfomagów); NIE: wzrost, waga, kolor włosów, fryzura, makijaż, ubiór, ulubione perfumy.
Rozpoznawalność: Wpisz poziom i uzasadnij.

Wskazówki dla Mistrza Gry

Opisz tutaj ważne informacje dla Mistrza Gry, które nie zostały zawarte w powyższej części karty. Zawrzyj plany rozwojowe na następny kwartał gry. Jakie masz cele i prośby dotyczące prowadzenia twoich rozgrywek?

Aha, tak przy okazji... nie usuwaj znacznika "koniec psot" na końcu, inaczej twój temat się rozpadnie.

Kod:
[Imię i nazwisko]
[Urodzenie]
[Stan cywilny]
[Nazwisko panieńskie]
[Krew]
[Zamieszkanie]
[Pochodzenie]
[Kształtowanie] [0k]
[Rozproszenie] [0k]
[Transmutacja] [0k]
[Zauroczenie] [0k]
[Nekromancja] [0k]
[Translokacja] [0k]
[Percepcja] [0k]
[Aktywność fizyczna] [0k]
[Charyzma] [0k]
[Rzemiosło] [0k]
[Wiedza przyrodnicza] [0k]
[Wiedza o świecie] [0k]
[Poziom spaczenia]
[Różdżka]
[Zwierzę totemiczne]
[Aura]
[O zdolnościach]
[Przewaga=""][/Przewaga]
[Zawada=""][/Zawada]
[Edukacja]
[Doświadczenie]
[Aktualne miejsce pracy]
[Cechy szczególne]
[Rozpoznawalność]
[Mistrz Gry]
[Koniec psot]


there is mystery unfolding
Czarodziejska legenda
Wilderness is not a luxury but a necessity of the human spirit.
Czarodzieje dążą do zatarcia granicy pomiędzy jaźnią i resztą natury, wchodząc tym samym na wyższe poziomy świadomości. Część z nich korzysta do tego z grzybów, a część przeżywa głębokie poczucie spokoju i połączenia podczas religijnych obrzędów i rytuałów. Ostatecznie jednak ciężko opisać najgłębsze wewnętrzne doświadczenia i uznaje się, że każdy z czarodziejów odczuwa je na swój sposób. Zjawisko to nazywane jest eutierrią.

Eutierria
#3
18.10.2022, 18:59  ✶ (Ten post był ostatnio modyfikowany: 08.09.2024, 21:29 przez Morrigan.)  

Karta posiadania


Na początku gry nie wpisujesz w kartę posiadania nic oprócz wykupowanych lokacji. W przyszłości mistrz gry umieści tutaj twoje przedmioty, surowce i inne bonusy, które uzyskasz w trakcie gry. Jeżeli nie wykupujesz żadnej lokacji na start, nie musisz wcale dodawać tego do posta. Po prostu zgłoś swoją kartę do sprawdzania. Jeśli jednak chcesz na start posiadać lokację bądź łódź, wklej to w tym samym poście, co kartę postaci, na sam dół.

Nazwa lokacji.

Miejsce na fabularny opis twojej lokacji. Jak wygląda budynek, gdzie jest ulokowany. I co najważniejsze - czy pachnie w nim ciastem?
Umiejscowienie: Gdzie znajduje się lokacja? Przeczytasz o tym w tym miejscu.
Poziom: I
Zabezpieczenia: Wpisz zakupione.
Ulepszenia: Wpisz zakupione.
Cechy: Wpisz wybrane.

Kod:
[Nazwa lokacji]
[Opis lokacji]
[Umiejscowienie]
[Poziom]
[Zabezpieczenia]
[Ulepszenia]
[Cechy]
[Koniec psot]

Nazwa łodzi.

Miejsce na fabularny opis twojej łodzi. Jak wygląda, gdzie jest dokowana. I co najważniejsze - jaki ma kolor żagli?
Typ: Tratwa, łódź, jacht, dau, kogi lub galeon.
Wielkość: I
Zwrotność: I
Szybkość: I
Ulepszenia: Wpisz posiadane.
Cechy: Wpisz posiadane.

Kod:
[Nazwa łodzi]
[Opis łodzi]
[Typ]
[Wielkość]
[Zwrotność]
[Szybkość]
[Ulepszenia]
[Cechy]
[Koniec psot]


there is mystery unfolding
Czarodziejska legenda
Wilderness is not a luxury but a necessity of the human spirit.
Czarodzieje dążą do zatarcia granicy pomiędzy jaźnią i resztą natury, wchodząc tym samym na wyższe poziomy świadomości. Część z nich korzysta do tego z grzybów, a część przeżywa głębokie poczucie spokoju i połączenia podczas religijnych obrzędów i rytuałów. Ostatecznie jednak ciężko opisać najgłębsze wewnętrzne doświadczenia i uznaje się, że każdy z czarodziejów odczuwa je na swój sposób. Zjawisko to nazywane jest eutierrią.

Eutierria
#4
24.10.2022, 21:39  ✶ (Ten post był ostatnio modyfikowany: 25.09.2024, 23:59 przez Morrigan.)  

Karta postaci drugoplanowej


Postacie drugoplanowe są pozbawione mechaniki i stanowią tło wydarzeń, w których biorą udział postacie pierwszoplanowe. Więcej o nich przeczytasz tutaj (w bloku "Plan postaci"). Jeżeli masz jakąś naprawdę szaloną koncepcję, to zgłoś się z nią najpierw do administratora.

Imię, nazwisko, pseudonim lub tytuł postaci.

Koncepcja postaci

W tym miejscu opisz swoją koncepcję gry. Nie musisz opisywać z detalami tego, co twoja postać robiła w przeszłości, ale zdradź nam swój plan - kim jest, co tu robi i czego można się po niej spodziewać. Jeżeli to istotne, to opisz wachlarz jej umiejętności, wiek, wygląd i najbliższe otoczenie. Postacie drugoplanowe stanowią tło. Czyim tłem jesteś ty?

Kod:
[Imię i nazwisko]
[Opis postaci drugoplanowej]
[Koniec psot]


there is mystery unfolding
Czarodziejska legenda
Wilderness is not a luxury but a necessity of the human spirit.
Czarodzieje dążą do zatarcia granicy pomiędzy jaźnią i resztą natury, wchodząc tym samym na wyższe poziomy świadomości. Część z nich korzysta do tego z grzybów, a część przeżywa głębokie poczucie spokoju i połączenia podczas religijnych obrzędów i rytuałów. Ostatecznie jednak ciężko opisać najgłębsze wewnętrzne doświadczenia i uznaje się, że każdy z czarodziejów odczuwa je na swój sposób. Zjawisko to nazywane jest eutierrią.

Eutierria
#5
06.11.2022, 15:24  ✶  

Opętaniec


Jeżeli opętałeś czyjeś ciało, to tak naprawdę grywalną postacią jest tutaj dusza. W przypadku egzorcyzmu możesz (o ile cię egzorcysta nie pośle w zaświaty) opętać inne ciało. Będzie to wymagało aktualizacji karty postaci. W wyjaśnianiu pól używam podziału na duszę i ciało. Dusza - to po prostu duch, który opętał to ciało, twoja postać. Ciało - to są rzeczy widoczne, które przejmujesz po osobie opętanej. Na przykład, jeżeli opętałeś kogoś żonatego, to dostajesz w gratisie stan cywilny - żonaty. Za ciało uznaje się też to, co uczyniłeś po opętaniu tego ciała (na przykład, jeżeli zmieniłeś pracę, to liczy się to jako dokonanie ciała).

Imię i nazwisko: Ciała (Duszy)
Urodzenie: Ciała (Duszy)
Stan cywilny: Ciała
Nazwisko panieńskie: Ciała
Krew: Ciała
Pochodzenie: W tym polu opisz: kim jesteś, z jakich czasów pochodzisz, jak umarłeś, jak opętałeś to ciało i jak znalazłeś się w Londynie. Opisz też, kim byli rodzice tego ciała.
Statystyki: Twoje aktualne, w tym ciele, oparte na doświadczeniu duszy i limitach ciała. Kieruj się logiką. Duch mógł zachować wiedzę i zdolności magiczne, ale jeżeli opętał kogoś bez nogi, to nie przeniesie na to ciało aktywności fizycznej.
Przewagi i zawady: Przewagę rodzinną i rozpoznawalność czerpiesz od ciała (osoby opętanej + tego, co zrobiłeś po opętaniu). Pozostałe przewagi i zawady - z obu, kierując się logiką. Jeżeli duch był astronomem, to na pewno zachował przewagę wiedzy o astronomii. Jeżeli ciało (osoba opętana) jest poszukiwana przez Ministerstwo, no to ta zawada automatycznie przechodzi na ciebie.
Edukacja i doświadczenie: Ciało (Dusza)
Aktualne miejsce pracy: Ciało
Rozpoznawalność: Ciało


there is mystery unfolding
Czarodziejska legenda
Wilderness is not a luxury but a necessity of the human spirit.
Czarodzieje dążą do zatarcia granicy pomiędzy jaźnią i resztą natury, wchodząc tym samym na wyższe poziomy świadomości. Część z nich korzysta do tego z grzybów, a część przeżywa głębokie poczucie spokoju i połączenia podczas religijnych obrzędów i rytuałów. Ostatecznie jednak ciężko opisać najgłębsze wewnętrzne doświadczenia i uznaje się, że każdy z czarodziejów odczuwa je na swój sposób. Zjawisko to nazywane jest eutierrią.

Eutierria
#6
06.11.2022, 15:43  ✶  

Rozszczepienie duszy


Wybierając grę dwuduszą dzielisz czas poświęcony na rozwój pojedynczej osoby na dwie dusze. Wymaga to od ciebie głównie fabularnego odgrywania, ale również logicznego zbudowania swojej karty.

Imię i nazwisko: Imię bliźniaka pierwszego i Imię Bliźniaka drugiego + Nazwisko, na przykład Charles i Barnaby Dumbledore
Statystyki, przewagi i zawady: Kieruj się logiką i tym, że bliźnięta posiadają wspólne statystyki i przewagi. Jeżeli jedno z bliźniąt jest bardziej charyzmatyczne niż drugie, musisz wykupić statystykę dla tego bardziej charyzmatycznego. Wymuszenie inicjatywy (czyli przewagę genetyki), twoje postacie otrzymują za darmo. Nie jest to przewaga wagi III, tylko wagi 0.
Pozostałe pola opisowe: Wypełnij je zgodnie z konstrukcją swojej postaci. Jeżeli bliźniaki udają jedną osobę, to po prostu opisz to tak, jak dla zwykłej postaci, tylko w liczbie mnogiej. Jeżeli są w byciu dwiema osobami bezpośredni, prowadzą dwa życia - rozdziel ich życiorysy kreską (| albo //), albo po prostu zbuduj to tak, żeby miało sens. Chodzili do tej samej szkoły magii, ale mogą podejmować się różnych zawodów, mieć różnych partnerów.


there is mystery unfolding
« Starszy wątek | Nowszy wątek »

Użytkownicy przeglądający ten wątek:

Wątek zamknięty  Dodaj do kolejeczki 



  • Pokaż wersję do druku
  • Subskrybuj ten wątek

Przydatne linki
Kolejeczka
Tryb normalny
Tryb drzewa