Regulamin forum
Zanim zrobisz konto
1. Secrets of London to forum dla dorosłych. Są i będą poruszane na nim tematy dla dorosłych. Jeżeli masz mniej niż osiemnaście lat - nie rejestruj się.
Tworzenie postaci i uzupełnianie profilu
1. Fabuła gry kręci się wokół konfliktu. Oznacza to, że postacie zaangażowane w główny wątek fabularny, mogą doznać trwałych obrażeń lub zginąć z ręki innego gracza, lub mistrza gry. Weź to pod uwagę przed stworzeniem postaci!
2. Nick konta, avatar, profil, tytuł użytkownika i podpis muszą trzymać się klimatu gry, a także nie powinny wzbudzać niepotrzebnych kontrowersji.
a. Nick musi być imieniem i nazwiskiem lub pseudonimem postaci.
b. Zdjęcie wybrane na avatar musi przedstawiać twoją postać (nie musi to być konkretna osoba). Nie może zawierać przedmiotów niezgodnych z realiami (smarfony, airpodsy i tak dalej). To samo tyczy się grafik użytych w podpisie i profilu.
c. Źródło zdjęcia, jakie służy nam jako avatar, musi być dostępne publicznie. Niedopuszczalne jest korzystanie ze zdjęć osób prywatnych. Nie przyjmujemy avatarów przedstawiających wizerunki postaci kontrowersyjnych takich jak mordercy, naziści, samobójcy i tak dalej. Prosimy, aby zdjęcia na avatarach ograniczały się do aktorów, modeli, postaci historycznych związanych z kulturą, piosenkarzy i innych osób publicznych, byleby ich widok nie wywoływał zmieszania u innych graczy.
d. Można zarezerwować sobie konkretny wizerunek w tym miejscu, ale nie jest to konieczne.
b. Zdjęcie wybrane na avatar musi przedstawiać twoją postać (nie musi to być konkretna osoba). Nie może zawierać przedmiotów niezgodnych z realiami (smarfony, airpodsy i tak dalej). To samo tyczy się grafik użytych w podpisie i profilu.
c. Źródło zdjęcia, jakie służy nam jako avatar, musi być dostępne publicznie. Niedopuszczalne jest korzystanie ze zdjęć osób prywatnych. Nie przyjmujemy avatarów przedstawiających wizerunki postaci kontrowersyjnych takich jak mordercy, naziści, samobójcy i tak dalej. Prosimy, aby zdjęcia na avatarach ograniczały się do aktorów, modeli, postaci historycznych związanych z kulturą, piosenkarzy i innych osób publicznych, byleby ich widok nie wywoływał zmieszania u innych graczy.
d. Można zarezerwować sobie konkretny wizerunek w tym miejscu, ale nie jest to konieczne.
3. Nowy gracz zostaje przeprowadzony przez całokształt tworzenia postaci i poinformowany o pakiecie startowym w temacie tworzenie postaci krok po kroku.
4. Po akceptacji karty postaci każdy z graczy jest zobowiązany do uzupełnienia pól profilu: korespondencja oraz rzut oka. Rzut oka musi zawierać dokładny wzrost postaci, jej posturę, kolor włosów oraz oczu. Wątek na korespondencję gracz tworzy postaci sam w tym dziale.
5. Do gry nie przyjmujemy postaci:
a. Niedostosowanych do klimatu gry (na przykład wynalazca magicznego smartfona) lub uznanych przez mistrza gry za niegrywalne w uniwersum Secrets of London.
b. Których biografia wymazuje w jakiś sposób sens biografii istniejących już na forum (na przykład uzdrowicieli pracujących w szpitalu nieposiadających magisterium uzdrowicielskiego) oraz będących bezpośrednią kalką cudzej twórczości lub będących bezpośrednim odwzorowaniem prawdziwej osoby (niezależnie od tego czy to współczesny celebryta, czy postać historyczna). Podpunkt nie odnosi się do postaci kanonicznych z tej listy oraz nie zakazuje inspirowania się.
c. Podwójnych agentów, szpiegów we wrogiej organizacji.
d. Tworzonych z obszerną wiedzą fabularną na start i założeniem, że w ciągu najbliższych fabuł staną się członkami którejś z organizacji i je przekażą (na przykład zbuntowany dziedzic Rookwoodów, który zechce od razu przekazać Zakonowi miejsce pobytu Voldemorta).
b. Których biografia wymazuje w jakiś sposób sens biografii istniejących już na forum (na przykład uzdrowicieli pracujących w szpitalu nieposiadających magisterium uzdrowicielskiego) oraz będących bezpośrednią kalką cudzej twórczości lub będących bezpośrednim odwzorowaniem prawdziwej osoby (niezależnie od tego czy to współczesny celebryta, czy postać historyczna). Podpunkt nie odnosi się do postaci kanonicznych z tej listy oraz nie zakazuje inspirowania się.
c. Podwójnych agentów, szpiegów we wrogiej organizacji.
d. Tworzonych z obszerną wiedzą fabularną na start i założeniem, że w ciągu najbliższych fabuł staną się członkami którejś z organizacji i je przekażą (na przykład zbuntowany dziedzic Rookwoodów, który zechce od razu przekazać Zakonowi miejsce pobytu Voldemorta).
6. Nowe postacie przez pierwszy kwartał swojego istnienia mają prawo do zmian początkowego rozdania statystyk i przewag. Zmiany należy zgłosić w tym temacie.
a. Statystyk, przewag i zawad usuniętych w ten sposób nie można przywrócić przez okres minimum jednego rozliczenia kwartalnego.
Multikonta
1. Na forum nie istnieją żadne ograniczenia w ilości multikont, jednakże liczymy na zdrowy rozsądek naszych graczy, a także wymagamy uwzględnienia następujących kwestii:
a. Multikonta nie mogą być blisko spokrewnione.
b. Multikonta nie mogą być ze sobą w bezpośrednim konflikcie.
c. Multikonta nie mogą posiadać tych samych genetyk.
d. Multikonta nie mogą pracować w jednym miejscu (w przypadku Ministerstwa Magii nie mogą pracować w jednym Departamencie, o ile mistrzowie gry nie wyrażą na to indywidualnej zgody).
e. Multikonta nie powinny współpracować, a jeżeli sytuacja fabularna je do tego zmusiła, to nie mogą współpracować bez udziału mistrza gry. Niedopuszczalne jest celowe wspieranie własnych multikont swoimi działaniami - przekazywanie sobie przedmiotów, informacji i tak dalej.
Dodatkowo wszelkie multikonta należy tworzyć z należytym temu rozsądkiem. Nic się oczywiście nie stanie, jeżeli postacie jednego gracza miną się na jakimś wydarzeniu, jednakże należy takich sytuacji unikać. Generalnie to zasada jest taka, żeby tworzyć te multikonta tak, aby nie musieć pisać samemu ze sobą, ani nie walczyć samemu ze sobą. Stworzenie postaci po przeciwnej stronie barykady pracujących w jednym miejscu będzie skutkowało brakiem jej akceptacji w myśl tego, że gracz nie może działać przeciwko samemu sobie.
b. Multikonta nie mogą być ze sobą w bezpośrednim konflikcie.
c. Multikonta nie mogą posiadać tych samych genetyk.
d. Multikonta nie mogą pracować w jednym miejscu (w przypadku Ministerstwa Magii nie mogą pracować w jednym Departamencie, o ile mistrzowie gry nie wyrażą na to indywidualnej zgody).
e. Multikonta nie powinny współpracować, a jeżeli sytuacja fabularna je do tego zmusiła, to nie mogą współpracować bez udziału mistrza gry. Niedopuszczalne jest celowe wspieranie własnych multikont swoimi działaniami - przekazywanie sobie przedmiotów, informacji i tak dalej.
Dodatkowo wszelkie multikonta należy tworzyć z należytym temu rozsądkiem. Nic się oczywiście nie stanie, jeżeli postacie jednego gracza miną się na jakimś wydarzeniu, jednakże należy takich sytuacji unikać. Generalnie to zasada jest taka, żeby tworzyć te multikonta tak, aby nie musieć pisać samemu ze sobą, ani nie walczyć samemu ze sobą. Stworzenie postaci po przeciwnej stronie barykady pracujących w jednym miejscu będzie skutkowało brakiem jej akceptacji w myśl tego, że gracz nie może działać przeciwko samemu sobie.
2. Wszystkie konta gracza muszą być połączone w jedno w tym miejscu. Należy to zrobić od razu po rejestracji nowego konta.
Plan postaci
1. Postacie pierwszoplanowe to domyślne postacie graczy, które obowiązuje mechanika gry i które mogą dokonywać istotnych fabularnie zmian w świecie gry. Postacie drugoplanowe to postacie poboczne. Docelowo stanowią one jednak tło dla wydarzeń, w których biorą udział postacie pierwszoplanowe i nie mogą dokonywać takich zmian w sposób samodzielny.
Postacie drugoplanowe:
a. mogą być dziećmi, mugolami, charłakami i różnymi stworzeniami, które nie są grywalne jako normalne postacie (na przykład magiczne koty rodziny Figg),
b. są urozmaiceniem dla osób, które chcą w jakiś sposób odpocząć od mechanicznej gry lub stworzyć dla kogoś postać bez zobowiązywania się do bycia tak samo aktywnym jak w przypadku prowadzenia postaci pierwszoplanowej,
c. nie obowiązuje ich zasada nieaktywności - wystarczy znikoma aktywność fabularna w kwartale (na przykład wystarczy wysyłać dzieckiem listy z Hogwartu), aby postać nie trafiła do grupy nieaktywnych,
d. nie mogą brać udziału w wydarzeniach bez wyraźnej zgody mistrza gry, ani nie mogą stawać się członkami głównych organizacji fabularnych (Zakon Feniksa i Śmierciożercy),
e. stanowią tło, a więc ich istnienie służy wspomaganiu postaci pierwszoplanowych - mogą być ich towarzyszami, wspomagać ich w działaniach i organizacji przedsięwzięć w sposób fabularny.
a. mogą być dziećmi, mugolami, charłakami i różnymi stworzeniami, które nie są grywalne jako normalne postacie (na przykład magiczne koty rodziny Figg),
b. są urozmaiceniem dla osób, które chcą w jakiś sposób odpocząć od mechanicznej gry lub stworzyć dla kogoś postać bez zobowiązywania się do bycia tak samo aktywnym jak w przypadku prowadzenia postaci pierwszoplanowej,
c. nie obowiązuje ich zasada nieaktywności - wystarczy znikoma aktywność fabularna w kwartale (na przykład wystarczy wysyłać dzieckiem listy z Hogwartu), aby postać nie trafiła do grupy nieaktywnych,
d. nie mogą brać udziału w wydarzeniach bez wyraźnej zgody mistrza gry, ani nie mogą stawać się członkami głównych organizacji fabularnych (Zakon Feniksa i Śmierciożercy),
e. stanowią tło, a więc ich istnienie służy wspomaganiu postaci pierwszoplanowych - mogą być ich towarzyszami, wspomagać ich w działaniach i organizacji przedsięwzięć w sposób fabularny.
2. Postacie drugoplanowe funkcjonują poza mechaniką gry - ich kartą postaci jest swobodne pole typu freeform, w którym gracz opisuje ich miejsce w świecie gry i umiejętności.
3. Gdyby gracz zmienił zdanie co do swojej postaci i zechciał zmienić plan, na którym się znajduje, niech skontaktuje się w tej sprawie z administratorem.
Rozliczenie kwartału
1. Do rozliczenia kwartału kwalifikują się postaci, które wykazały aktywność fabularną na poziomie 10000 słów, co w przybliżeniu stanowi odpowiednik 7 pełnych sesji.
2. Okres rozliczenia kwartalnego trwa do końca miesiąca następującego po miesiącu, w którym ogłoszono rozliczenie. To znaczy, że jeżeli rozliczenie ogłoszono 3 września, koniec rozliczenia nastąpi 31 października.
3. Każdemu przysługuje maksymalnie jedno przedłużenie rozliczenia kwartalnego o 2 tygodnie (ze względu na zgłoszoną wcześniej nieobecność). Po przekroczeniu tego terminu – rozliczenie przepada, a postać nie może już zostać rozliczona.
4. Rozliczenie kwartału należy zrobić priorytetowo, przedkładając je nad posty w sesjach tak zwanych herbacianych lub eventowych.
5. Koniec rozliczenia nie jest równoważny z końcem okresu fabularnego - nowy okres fabularny może rozpocząć się wcześniej lub później.
Nieaktywność
1. Pod koniec każdego fabularnego kwartału postacie, które nie wykazały określonej regulaminem aktywności, będą przesuwane do grupy nieaktywnych. Rezerwacje wizerunków i fabularnych pozycji postaci nieaktywnych będą mogły przejąć na start lub fabularnie inni gracze. Niniejszy punkt nie tyczy się postaci, które utworzyły się pod koniec kwartału.
2. Postacie nieaktywne mogą być kierowane przez mistrza gry w celach ułożenia fabuły innym graczom - na przykład gdyby dezaktywowana postać była kimś wysoko postawionym w organizacji fabularnej i jej nieobecność utrudniała dalszą grę.
3. Nie dezaktywujemy postaci na życzenie gracza. Konto pozostanie aktywne do momentu dezaktywacji zgodnie z zasadami rozliczeń kwartalnych.
4. Zasady powrotu do aktywności zostały przedstawione w tym miejscu.
Nieobecności i odejścia
1. Jeżeli gracz musi zniknąć z forum na dłużej z dowolnej przyczyny, a bierze udział w istotnych dla innych postaci sesjach (np. eventach), powinien ten fakt zgłosić w temacie nie ma mnie.
a. Jeżeli na termin zgłoszonej wcześniej nieobecności nałoży się termin rozliczenia kwartalnego, gracz może poprosić administratora o jednorazowe przedłużenie terminu o dwa tygodnie.
b. W przypadku prowadzenia rozgrywek z mistrzem gry, gracz powinien skontaktować się z nim indywidualnie.
b. W przypadku prowadzenia rozgrywek z mistrzem gry, gracz powinien skontaktować się z nim indywidualnie.
2. Jeżeli gracz zechce odejść z forum lub usunąć/uśmiercić swoją postać z dowolnych przyczyn, to może napisać tej postaci epilog i umieścić w temacie odejść. Pod warunkiem konsultacji jego zawartości z mistrzem gry, zostanie on wprowadzony w życie. (Oczywiście jeżeli gracz nie chce jej uśmiercać, postać może też uciec z Londynu/wyjechać z kraju/paść ofiarą klątwy i tak dalej - decyzja należy do gracza.)
3. W przypadku kiedy ważna dla gracza relacja zniknie, ponieważ współgracz odszedł na stałe z forum (lub zniknął bez słowa), gracz może poszukać kogoś w to miejsce. Administracja nie udostępni jednak konta należącego do poprzedniego współgracza. Nową postać w to miejsce (żony, siostry, przyjaciółki...) należy stworzyć i rozwijać mechanicznie od zera według własnego pomysłu. Nie dopuszcza się kopiowania treści karty stworzonej przez poprzedniego gracza.
Tworzenie treści
1. Niniejsze forum nie jest forum historycznym, ani forum kanonicznym. Informacje fabularne znajdujące się w tematach nie są dokładnym przeniesieniem wydarzeń z Harry'ego Pottera, ani perfekcyjnym odzwierciedleniem okresu, jakim są lata siedemdziesiąte. Zawartość tworzona przez graczy również nie musi podążać za niczym kropka w kropkę, jednakże oczekuje się dostosowania do tego co zostało już opisane, a także trzymania jego klimatu.
2. Istnieją dedykowane zasady dotyczące tworzenia i korzystania z postaci niezależnych.
a. Postacie niezależne będące członkami lub zwolennikami głównych organizacji fabularnych (Zakon Feniksa i Śmierciożercy) muszą być opisane i zatwierdzone przez Prawe lub Lewe Ręce danej frakcji (w problematycznych momentach można skonsultować się z mistrzami gry). Ich opisy nie są wklejane do ogólnodostępnego tematu ze spisem postaci niezależnych – a do wewnętrznych tematów danej organizacji. Tymi postaciami mogą kierować jedynie ich autorzy, mistrzowie gry lub osoby do tego upoważnione. Lewa i Prawa ręka mogą z nich skorzystać po uzgodnieniu z autorem. Prosimy mieć na uwadze, że w wyniku działać mistrzów gry, postaci te mogą zginąć.
b. Gracz nie musi mieć w organizacji swojej postaci, by taką postać niezależną stworzyć i podesłać do osób zajmujących się daną frakcją.
c. Mistrz gry może tworzyć takie postacie samodzielnie i dodawać je do spisu postaci istotnych fabularnie, umieszczając link do danej postaci w wewnętrznym temacie danej organizacji.
b. Gracz nie musi mieć w organizacji swojej postaci, by taką postać niezależną stworzyć i podesłać do osób zajmujących się daną frakcją.
c. Mistrz gry może tworzyć takie postacie samodzielnie i dodawać je do spisu postaci istotnych fabularnie, umieszczając link do danej postaci w wewnętrznym temacie danej organizacji.
3. Jeżeli działania postaci wpłynęły w jakiś sposób na wygląd lub działanie naszego świata - na przykład został zburzony budynek, wysadziliście mugolski dworzec, zmianie wymaga opis lokacji lub postaci niezależnej, generalnie należy dokonać zmian w opisach fabularnych forum czy została założona nowa organizacja, należy zgłosić to w tym miejscu.
4. Wszystkich graczy uznaje się za twórców zawartości gry - mogą oni zgłaszać nowe opisy i usprawnienia, które po zaakceptowaniu ich przez ekipę forum będą stawały się częścią Secrets of London.
5. Na forum zabrania się publikowania treści, które zostały w całości wygenerowane przez duże modele językowe. Administracja forum dopuszcza korzystanie z generatywnej sztucznej inteligencji w celu inspiracji, wyszukiwania informacji, skracania czasu przy wykonywaniu repetytywnych zadań itd., ale generalnie forum należy traktować jako miejsce, gdzie na pierwszym miejscu stawia się własną twórczość i oryginalne pomysły.
Prowadzenie rozgrywek
1. Rozgrywka na forum podzielona jest na okresy fabularne (kwartały, pory roku), za których organizację odpowiadają mistrzowie gry. Informacje o bieżącym kwartale gracze mogą uzyskać w kalendarium.
a. Gracze mogą prowadzić dowolną ilość rozgrywek jednocześnie, pod warunkiem regularnego odpisywania we wszystkich otwartych wątkach będących częścią bieżącej fabuły.
b. Od marca do maja trwa wiosna, od czerwca do sierpnia trwa lato, od września do listopada trwa jesień, a od grudnia do lutego trwa zima.
c. O zmianie okresu fabularnego na nowy gracze zostaną powiadomieni z przynajmniej dwutygodniowym wyprzedzeniem.
d. Każda rozgrywka musi posiadać fabularną datę. Tworząc nową rozgrywkę gracz tworzy nowy temat w odpowiednim dziale, a następnie uzupełnia tytuł o dzień (lub ich zakres jeżeli akcja dzieje się przez więcej niż jeden dzień), miesiąc i rok, a także w tytule lub nagłówku sesji umieszcza informację o tym, gdzie dzieje się akcja. Jeżeli akcja nie dzieje się na przestrzeni całego miesiąca, nie dopuszcza się umieszczania na forum rozgrywek, których datą jest jedynie nazwa miesiąca - takie rozgrywki będą archiwizowane.
b. Od marca do maja trwa wiosna, od czerwca do sierpnia trwa lato, od września do listopada trwa jesień, a od grudnia do lutego trwa zima.
c. O zmianie okresu fabularnego na nowy gracze zostaną powiadomieni z przynajmniej dwutygodniowym wyprzedzeniem.
d. Każda rozgrywka musi posiadać fabularną datę. Tworząc nową rozgrywkę gracz tworzy nowy temat w odpowiednim dziale, a następnie uzupełnia tytuł o dzień (lub ich zakres jeżeli akcja dzieje się przez więcej niż jeden dzień), miesiąc i rok, a także w tytule lub nagłówku sesji umieszcza informację o tym, gdzie dzieje się akcja. Jeżeli akcja nie dzieje się na przestrzeni całego miesiąca, nie dopuszcza się umieszczania na forum rozgrywek, których datą jest jedynie nazwa miesiąca - takie rozgrywki będą archiwizowane.
2. Na forum nie ma obowiązku chronologicznego rozgrywania sesji. To znaczy, że możemy rozpocząć sesje w dowolnym momencie kwartału.
a. Ta zasada nie dotyczy zdobywania istotnych fabularnie informacji oraz przedmiotów. Wpierw należy rozegrać sesję lub wysłać list/skontaktować się fabularnie (np. przy pomocy sieci fiuu), gdzie postać zdobywa informację lub przedmiot, dopiero później gracz może rozpocząć sesję, w której je wykorzystuje!
Za złamanie regulaminu uznaje się zarówno wykorzystywanie informacji i przedmiotów mimo braku poparcia uzyskania ich na bieżącej fabule, jak i wysyłanie listów i pisanie postów w celu poparcia działań w sesji, która już trwa. Najpierw należy domknąć sesję związaną ze zdobywaniem informacji lub wymianę korespondencji, dopiero później można rozpocząć sesję, w której się te informacje lub przedmioty wykorzystuje.
Za złamanie regulaminu uznaje się zarówno wykorzystywanie informacji i przedmiotów mimo braku poparcia uzyskania ich na bieżącej fabule, jak i wysyłanie listów i pisanie postów w celu poparcia działań w sesji, która już trwa. Najpierw należy domknąć sesję związaną ze zdobywaniem informacji lub wymianę korespondencji, dopiero później można rozpocząć sesję, w której się te informacje lub przedmioty wykorzystuje.
3. Dla mistrzów gry nie liczą się prywatne ustalenia pomiędzy graczami, jeżeli rzeczy te nie zostały rozegrane lub nie wynikają z logiki idącej za posiadanymi statystykami i opisanymi na forum relacjami (np. przyjaciółki od dzieciństwa wiedzą o sobie dużo z czasów szkolnych, ale żeby miało to jakiekolwiek pokrycie, należy opisać relację i dodać ją na profil).
4. Na forum istnieje pojęcie pełnej sesji. Pełna sesja to podstawowy rodzaj punktowanych sesji. Aby sesja mogła być uznana za pełną, gracz musiał napisać w niej minimum 1500 słów. Dla sprawdzającego nie ma znaczenia, czy pełna sesja składa się z jednego, długiego posta, sześciu postów po standardowe 300 słów, lub jakiejkolwiek innej kombinacji - gracze mają tutaj pełną dowolność.
a. Nie każda sesja musi być pełną sesją - niepełna sesja również jest wiążąca fabularnie.
5. Na forum dopuszcza się tworzenie jednopostówek, czyli rozgrywek prowadzonych samemu ze sobą, a także różnych wariacji wątków, na przykład wątku datowanego na cały miesiąc fabularny, w którym postać w określone dni, w oddzielnych postach wykonuje różnego rodzaju akcje takie jak warzenie eliksirów.
6. Wiadomości, w których oprócz kierowania swoją postacią gracz prowadzi narrację lub kieruje postaciami niezależnymi, mogą być wysyłane z konta tej postaci, ale wiadomości, w których nie kieruje się swoją postacią powinny być wysyłane z konta czarodziejskiej legendy lub Barda Beedle.
7. W umówionych rozgrywkach, w których każdy z graczy wyraził zgodę na takie działanie, można wykonywać rzuty na działania przed napisaniem fabularnego posta oraz edytować posty z rzutami w celu dopisania w nich dalszej narracji. Z postów nie wolno usuwać rzutów, ani zmieniać działania podejmowanego przez postać. W poście pustym, wysyłanym w celu późniejszej edycji, nad rzutem musi znajdować się klarowna intencja.
Mistrzowie gry
1. Mistrzami gry są osoby wyszczególnione na liście ekipy forum. Można się z nimi skonsultować w kwestii prowadzonych rozgrywek. Pełnią oni również pieczę nad główną fabułą forum i prowadzą powiązane z nią rozgrywki.
2. W rozgrywkach z mistrzem gry obowiązuje absolutny zakaz zmieniania treści postów fabularnych bez zgody prowadzącego. Rzuty w postach edytowanych będą uznawane za nieudane.
3. W rozgrywkach z udziałem mistrza gry to on pełni funkcję rozstrzygającą - odpowiada za interpretowanie rzutów, zachowań postaci niezależnych, zasady, przebieg i tempo rozgrywki.
a. Jeżeli rozgrywka nie odbywa się na specjalnych zasadach, w jednym poście można wykonać maksymalnie trzy rzuty kością. W innym przypadku należy stosować się do mechaniki, opisanej tutaj.
4. Gracze mają obowiązek odpisania na każdy post mistrza gry dodany z konta czarodziejskiej legendy w sposób priorytetowy, czyli przedkładając go przed inne prowadzone przez siebie rozgrywki. Wyjątek stanowią sytuacje, w których mistrz gry określi rozgrywkę jako sesję mniejszej wagi ze względu na jej małą istotność fabularną.
Fair play
1. Oczekuje się lektury wyglądu i cech charakterystycznych postaci, które znajdują się w otoczeniu w celu uniknięcia nieporozumień.
2. Nie wolno mieszać wiedzy posiadanej przez gracza z wiedzą postaci. To nazywane metagamingiem zjawisko będzie karane fabularnie. Jeżeli zauważyłeś, że któryś z graczy gra nieuczciwie, zgłoś to mistrzowi gry.
3. Pojedynki i konflikty pomiędzy postaciami, w których gracze nie mogą dogadać się co do ich przebiegu, mogą odbyć się pod nadzorem mistrzów gry. Nie jest to jednak konieczne, jeżeli gracze tego nie oczekują - sędzią pojedynku może być inny gracz wcielający się w rolę Barda Beedle.
4. Forum posiada opcję hide pozwalającą na ukrywanie fragmentów wiadomości przed graczami, którzy nie odpowiedzieli w tym wątku. Jest ona dedykowana ukrywaniu planów fabularnych publikowanych w Szpalcie. Treści ukryte w ten sposób są tajemnicą i nie mogą być przekazywane innym graczom w sposób niefabularny.
a. Z opcji hide nie można korzystać w rozgrywkach fabularnych. Wyjątek stanowią prowadzący je mistrzowie gry.
b. Dopuszcza się korzystanie z opcji hide w prywatnych zapiskach postaci w dowolny sposób.
b. Dopuszcza się korzystanie z opcji hide w prywatnych zapiskach postaci w dowolny sposób.
Pozwólmy sobie na luz
1. Jeżeli gracze ustalą między sobą, aby w sesji niezwiązanej z wydarzeniem, scenariuszem, zadaniem od mistrza gry wykonać działanie nie do końca wpisujące się w mechanikę gry, takie jak nierzucanie kością na drobne zaklęcia nie wyrządzające nikomu krzywdy ani nie dające mu przewagi nad innymi postaciami, mogą to zrobić bez pytania o to administratora.
2. Na forum prędzej czy później może pojawić się retcon, na przykład, gdyby któryś z graczy robił drugiemu celowo na złość, czyjeś zniknięcie uniemożliwiło dalsze działania fabularne, albo po prostu sytuacja by się skomplikowała. Administracji bardziej niż na trzymaniu się tego co było, zależy na komfortowej grze w dalszych okresach fabularnych.
Kary
1. Jeżeli coś poszło nie tak, napsułeś i nie umiesz naprawić, posypała ci się chronologia... po pierwsze oddychaj, po drugie daj o tym znać administratorowi i coś się wymyśli. Kary przewidziane są za oszustwa, a nie za zły dzień.
2. Osoby nadmiernie wulgarne, atakujące członków ekipy bez żadnego powodu, zachowujące się nie fair w stosunku do swoich współgraczy, oszukujące nas i ich, nadużywające luźnych zasad w celu zbudowania nieuczciwej, sprzecznej z klimatem gry i charakterem postaci przewagi mechanicznej lub fabularnej, będą z naszej gry usuwane w sposób nieuprzejmy.
a. Jako zabezpieczenie przed ludźmi lubiącymi cytować regulaminy, jako twórczyni gry zastrzegam sobie prawo do blokady przyjęcia nowych postaci osób, które zachowywały się wobec nas źle lub regularnie tworzą postacie, które porzucają w trybie natychmiastowym.
3. W przypadku kiedy gracz ignoruje terminy na odpis w wątku związanym z wydarzeniem i jednocześnie pozostaje aktywny w innych wątkach, mistrz gry ma prawo do nałożenia na niego fabularnej kary i usunięcia go z wydarzenia.
a. Osoby, które porzuciły wątek z mistrzem gry lub zostały z niego usunięte nie otrzymają pierwszeństwa w zapisach na przyszłe wydarzenia.
4. W przypadku osób zachowujących się agresywnie, nieuprzejmie lub wulgarnie w stosunku do mistrza gry prowadzącego wydarzenie, ma on prawo do odmowy zapisu na przyszłe wydarzenia jakie prowadzi.
Dodatkowe zasady
1. Należy stosować się do rzeczy opisanych w tematach poświęconych realiom i mechanice gry.
2. Niektóre wydarzenia na forum mogą posiadać odrębne zasady niespójne z mechaniką gry lub specjalne ograniczenia - zapisując się na nie gracz wyraża na nie zgodę.
there is mystery unfolding