WSTĘP FABULARNY
Raz na kilkadziesiąt lat na horyzoncie Morza Północnego pojawia się statek. Stojący na klifach mugole nie dostrzegają go, ale coś w tym czasie ciągnie ich do wody. Z niektórymi czarodziejami dzieje się w tym okresie coś podobnego. Jakby statek ich przyzywał? Nęcił? Obiecywał skarby tym, którzy zbłądzą i postawią stopę na jego pokładzie? Z daleka wygląda normalnie: sporej wielkości statek pasażerski, trochę tylko staroświecki. Za dnia wydaje się zupełnie pusty, nocą rozświetla się blaskiem, jakby trwało na nim właśnie wielkie przyjęcie.
Podobno pojawia się 18 czerwca w okolicach Dover i sunie wzdłuż linii brzegowej ku Aberdeen, gdzie znika 21 czerwca. Różny czas, ale trasa zawsze ta sama. W jego pobliżu morze bywa wzburzone i mgliste, jakby broniło dostępu na statek. A jednak ci, którzy mieli szczęście (lub pecha) pojawić się w jego pobliżu, wspominają, że słyszeli dochodzącą ze środka muzykę, gwar rozmów, wreszcie rozdzierający serce krzyk.
Po wielu latach ciszy, 18 czerwca 1972 roku statek znowu zamajaczył na horyzoncie.
INFORMACJE DLA POSTACI GRACZY
- wszystkie postacie, dowolnego zawodu, statusu majątkowego i czystości krwi – mogą znać legendę o nawiedzonym statku. Legenda brzmi następująco: w połowie xix wieku zatonął transatlantyk „Perła Morza”. Z katastrofy ocalała zaledwie garstka pasażerów. Opowiadali oni niestworzone historie o grozie, która obudziła się podczas balu na statku i zatopiła go.
- postacie z genetyką selkie/wile – czują na kilka dni przed 18 czerwca „tęsknotę” za morzem. Coś ich tam przyzywa, jakby nęciło by wsiedli na łódź i płynęli ku mającemu się pojawić na horyzoncie nawiedzonemu statkowi.
- postacie powiązane z limbo, egzorcyści, jasnowidze – wyczuwają, że nadchodzi czas, gdy statek widmo znowu pojawi się u wybrzeża Wielkiej Brytanii.
- postacie szukające bogactwa – słyszały, że na statku ponoć było transportowane złoto i różne bogactwa, z których część miała być ofiarowana mugolskiej królowej a magiczna część miała trafić do brytyjskiego Ministerstwa Magii.
- postacie aurorów/brygadzistów/uzdrowicieli – takie, które nie potrafią znaleźć sobie celu, dla którego miałyby się znaleźć na statku – 21 czerwca, z samego rana w Ministerstwie Magii pojawiają się rodzice trójki czarodziejskich dzieci, które poczuły zew morza i najprawdopodobniej wyruszyły na statek. Nie wiecie, czy rzeczywiście tam są, czy też rodzice spanikowali.
- postacie połączone miłosnym rytuałem Beltane – z postaciami, które zapisały się na fabułę statku, czują, że ich wybrankowie są w niebezpieczeństwie.
INFORMACJE DLA GRACZY, KTÓRZY CHCĄ WZIĄĆ UDZIAŁ W WĄTKU:
1. Tylko ja, jako Mistrz Gry kreuję rzeczywistość rozgrywającą się w tej fabule. Tylko ja również decyduję o wiedzy postaci dotyczącej rozgrywających się w niej sesji.
2. To ja rozsądzam wszystkie kwestie związane z powodzeniem akcji postaci – albo na podstawie opisu tego, co postać robi, albo na podstawie opisu oraz rzutu kostką. W przypadku walki, proszę o pisanie w trybie niedokonanym (a więc, „splata zaklęcie”, „stara się uskoczyć”).
3. Uczestników proszę o krótkie odpisy, skupiające się głównie na odgrywaniu działania postaci. Tu nie ma złych lub dobrych rozwiązań – liczę na to, że po prostu wasze postacie wciągnie historia. Wczujecie się i będziecie się dobrze bawić. Tylko to się liczy.
4. Fabuła będzie miała charakter czasowy. Najprawdopodobniej tura będzie trwała 72 godziny albo 96 godzin.
5. Nie zabijam postaci, bo popełnia błędy lub przypadkiem schodzi z linii fabularnej. Jeśli krzywdzę postać, to tylko i wyłącznie wtedy, gdy uparcie nie podejmuje żadnych działań. Jeśli gracz zniknie z gry lub weźmie długą nieobecność, postać na sesji zemdleje.
6. Już przy naborze, proszę o napisanie czy postać jest gotowa na podjęcie się walki czy nie jest. Proszę również o wybranie konkretnego scenariusza („Miłość niczego nie przebaczy”, „Pod pokładem pleni się robactwo”, „A na pokładzie żyją karaluchy”, „Przyjdzie bal, przyjdzie śmierć”). O przyjęciu na scenariusz decyduje kolejność zgłoszeń. W przypadku, gdyby po końcu naboru nadal pozostawały wolne miejsca – sesje zostaną połączone („Miłość niczego nie przebaczy” z „A na pokładzie żyją karaluchy”, oraz „Przyjdzie bal, przyjdzie śmieć” z „Pod pokładem pleni się robactwo”).
7. W przypadku starcia, model walki to: ruch + maksymalnie dwie akcje.
8. Będę wyciągać konsekwencje, jeśli postępowanie postaci gracza będzie opierało się na mecie. Będę je także wyciągać, jeśli na tej podstawie postać gracza zaatakuje postać drugiego gracza.
9. Wstępnie można zgłosić tylko 1 postać na konto gracza. Jeśli po tygodniu wciąż będą wolne miejsca, limit zostanie zdjęty. Łącznie fabuła jest zaplanowana maksymalnie dla 12 postaci. W przypadku braku chętnych, sesje mogą zostać połączone. Żeby wystartowała potrzebuję minimum 6 postaci.
SESJE FABULARNE
♦ Miłość niczego nie przebaczy
- trigger: samobójstwo postaci*1. Stanley Andrew Borgin
2. Anthony Ian Borgin
3. Laurent Prewett
♦ Pod pokładem pleni się robactwo
- trigger: przemoc wobec dzieci*1. Geraldine Yaxley
2. Erik Longbottom
3. Victoria Lestrange
♦ A na pokładzie żyją karaluchy
1. Sebastian Travers
2. Danielle Longbottom
3. Avelina Paxton
4. Augustus Rookwood
♦ Przyjdzie bal, przyjdzie śmierć
1. Mavelle Bones
2. Brenna Longbottom
3. Atreus Bulstrode
*postaram się uniknąć dosadnych opisów
Zgłaszajcie się postaciami poniżej.