![]() |
Tworzenie i rozliczanie Imprez Towarzyskich - Wersja do druku +- Secrets of London (https://secretsoflondon.pl) +-- Dział: Sekrety Londynu (https://secretsoflondon.pl/forumdisplay.php?fid=64) +--- Dział: Szpalta (https://secretsoflondon.pl/forumdisplay.php?fid=14) +---- Dział: Imprezy Towarzyskie (https://secretsoflondon.pl/forumdisplay.php?fid=42) +---- Wątek: Tworzenie i rozliczanie Imprez Towarzyskich (/showthread.php?tid=4612) |
Tworzenie i rozliczanie Imprez Towarzyskich - Eutierria - 21.03.2025 O imprezach towarzyskichWprowadzenieLondyn jest miastem wielkim i dzieje się w nim dużo - to miejsce pełne magii i grozy, ale również miejsce spotkań zwykłych i niezwykłych. Szare ulice, pośpiech i coraz mocniej dająca o sobie znać wojna nie sprawiają wcale, że nasze postacie nie poszukują przestrzeni na chwile zabawy i zacieśniania więzi. Są członkami społeczności, która żyje, tworzy, buduje - a tym samym generuje okazje do integracji, poznawania innych i rozwijania się. Nie da się nie zauważyć, że ogólne zasady gry na Secrets of London nie sprzyjają przypadkowym spotkaniom. Rozgrywki toczone w osobnych wątkach mają wiele zalet, ale ograniczają losowe interakcje. Wychodząc temu naprzeciw, przedstawiamy wam ten oto dział Imprez Towarzyskich, którego celem jest zachęcenie graczy forum do tworzenia sesji otwartych i półotwartych. Skorzystaj z informacji zawartych w tym wątku, jeżeli zamierzasz zorganizować swoje wesele, wieczór poezji w jednej z bibliotek, bal maskowy w rezydencji czystokrwistego rodu lub dzień promocji nietypowego smaku pączków, podczas którego w twojej kawiarence pojawi się szalony klaun iluzjonista. RE: Tworzenie i rozliczanie Imprez Towarzyskich - Eutierria - 21.03.2025 Podstawowe założeniaKto może takie imprezy tworzyć?Organizatorem imprezy towarzyskiej może być każdy gracz Secrets of London. Impreza towarzyska może mieć od jednego do dwóch organizatorów, ale jeżeli tworzycie imprezę w duecie, wkład w jego organizację musi być porównywalny. Fabularnie inicjatorem imprezy może być postać gracza lub postać niezależna. W przypadku chęci wykorzystania postaci istotnej fabularnie, detale imprezy należy wcześniej uzgodnić z aktywnym Mistrzem Gry, kontaktując się w dowolnym temacie Działu Konsultacji. Charakter imprezyImpreza towarzyska musi mieć charakter otwarty lub półotwarty:
Nagrody za organizację i uczestnictwoAby móc odebrać za nie odznaki, impreza:
Za organizację imprez towarzyskich postaci przysługuje odznaka Wielki Gatsby, natomiast za uczestniczenie w imprezach towarzyskich postaci przysługuje odznaka Nie śpimy, bawimy się. Mistrz Gry może przyznać dodatkowe punkty uznaniowo, nie należy się jednak o te punkty upominać. Dokładne opisy tych odznak znajdują się w dostępnym w mechanice gry spisie. Przyznają je moderatorzy po zgłoszeniu się gracza w odpowiednim wątku. Tworząc imprezę fabularnie zorganizowaną przez postać niezależną, organizator (gracz) może przyjść na nią swoją postacią, ale nie może wtedy zaliczyć jej do odznaki za uczestnictwo. Jego udział nie wpisuje się w minimalną liczbę uczestników. Jeżeli fabularnym inicjatorem imprezy jest postać gracza, to na nią należy odebrać odznakę Wielki Gatsby. Jeżeli jest to postać niezależna - imprezę można zaliczyć do odznaki na dowolnej, jednej postaci gracza. RE: Tworzenie i rozliczanie Imprez Towarzyskich - Eutierria - 21.03.2025 Wsparcie i wskazówkiPrzydatne informacje z innych wątkówPost ten rozpocznę od kilku punktów, które nie są konkretnymi zasadami, a więc nie zostały uwzględnione w poście powyżej, ale mogą ci się, drogi graczu przydać w organizacji twojej imprezy: 1. Na imprezę towarzyską mogą przychodzić multikonta, jednak należy wtedy trzymać się regulaminu forum - multikonta tego samego gracza nie mogą wchodzić ze sobą w interakcje, a już w szczególności działać przeciwko sobie (lub odwrotnie - wspierać swoje działania). 2. Jeżeli za imprezą mają iść nagrody mechaniczne lub organizator potrzebuje pomocy, należy skontaktować się z Mistrzem Gry w dowolnym temacie Działu Konsultacji. 3. Organizatorzy mogą wysłać opisy dedykowanych imprezie kości z wykrzyknikiem na konto Eutierria. Kości te zostaną usunięte po podsumowaniu lub zarchiwizowaniu imprezy. Impreza towarzyska może także posiadać wątek w losowaniach. 4. Tempo rozgrywki narzuca organizator imprezy. Najlepiej, aby informacja o preferowanym tempie odpisów znalazła się w opisie imprezy. 5. Zanim stworzysz wydarzenie, obadaj czy Mistrzowie Gry nie przewidzieli czegoś podobnego na ten okres w kalendarium fabularnym. Możesz także zorientować się po zawartych tam wydarzeniach, na jakim etapie rozgrywania kwartału znajduje się większość graczy, dzięki temu łatwiej będzie ci dobrać fabularną datę. Impreza nie może być oderwana od rzeczywistości forumowej, bo nikt na nią nie przyjdzie. 6. Dane do logowania na konto Universal Person znajdują się tutaj. Sześć zasad dobrej zabawy według Eutierrii1. Zanim rozpoczniesz tworzenie imprezy, pomyśl nad tym, kto ma wziąć w niej udział. Jakie postacie są aktywne na forum? Dostosuj opisy i zasady imprezy do tego, kto w ogóle ma na nią przyjść - inne atrakcje przyciągną czarodziejskich naukowców, jeszcze inne londyńskich bon vivantów. 2. Zwróć uwagę na obłożenie wydarzeniami w Szpalcie. Jeżeli obecnie toczy się kilka dużych wydarzeń, gracze mogą zwyczajnie nie mieć czas u na kolejne, a tym samym nie będą gotowi na aktywny udział w twojej imprezie. 3. Pamiętaj o tym, że gramy w grę fabularną, a więc tworzenie klimatu i ciekawych postaci niezależnych jest na plus! Imprezy towarzyskie mogą mieć ciekawą scenerię i wciągać atmosferą - twórz i dziel się twoimi tworami, a na pewno pomożesz uczestnikom wczuć się w historię, w jaką chciałeś ich zaangażować. Dobrze opisane tło to zawsze duży plus, który sprzyja wczuciu się w role. 4. Powtarzalność nie jest zła. Bale, pojedynki i rytuały odprawiane pod tym dziwnym lasem, do którego mistrzowie gry nie pozwalają wchodzić... To, że coś się odbywało, nie znaczy, że nie można zrobić tego ponownie. Kłopotliwy staje się dopiero przesyt, kiedy zbyt dużo podobnych wydarzeń pojawia się jednocześnie. 5. Losowość to ciekawe urozmaicenie, ale niekoniecznie musi być obecne i nie zawsze będzie dobrą drogą. Śmieszne kości dodają emocji, ale powinny mieć funkcję wzbogacania narracji, jeżeli służą jedynie chaosowi, mogą zepsuć twoje plany lub okazać się nieciekawe. 6. Tworzenie imprez powinno być przyjemnością dla obu stron - zarówno organizatora jak i uczestników. Nie martw się na zapas i nie mów sobie, że wszystko, co stworzysz, musi być idealne - jesteśmy tylko ludźmi. Próby, w których nic nie poszło po twojej myśli, też są ważne i rozwijają cię jako gracza i twórcę. |