Jagoda Brodzki
Urodzenie: 12 kwietnia 1944 | Baran | siódemka - Filozof
Stan cywilny: Panna
Nazwisko panieńskie: Brodzki
Krew: Czysta
Zamieszkanie: Okolice Farlight Cove, chatka w lesie.
Pochodzenie: Urodzona w Split w Jugosławii, w regionie Dalmacja. Córka bogatego w historię rodu Brodzki z korzeniami w Rusi, z natury neutralnego politycznie, uwikłanego w starożytne rytuały wczesnych Słowian. Jej ojciec to ambasador Jugosławii Ladislav Brodzki, którego śmiało nazywać można czarną owcą rodziny, której bardzo trudno się pozbyć. Maska neutralności nie pozwala Filipowi, głowie rodziny, całkowicie pozbyć się osoby syna z życia, jednak nestor rodu subtelnie daje sygnały bycia zamieszanym w działania dawnych Grinderwaldzistów. Ladislav jednak jest bardzo otwarcie liberalnym czarodziejem.
Matka pochodziła z rodziny Macmillan i nosiła imię Veronica. Straciła życie podczas wypadku z magicznym wynalazkiem, gdy Jaga miała 12 lat. Zastąpiła ją macocha, Tatiana z rodziny Karkarow. Małżeństwo z nią zostało niejako narzucone przez Filipa, a kobieta ma przekonywać Ladislava do zmian.
Stan cywilny: Panna
Nazwisko panieńskie: Brodzki
Krew: Czysta
Zamieszkanie: Okolice Farlight Cove, chatka w lesie.
Pochodzenie: Urodzona w Split w Jugosławii, w regionie Dalmacja. Córka bogatego w historię rodu Brodzki z korzeniami w Rusi, z natury neutralnego politycznie, uwikłanego w starożytne rytuały wczesnych Słowian. Jej ojciec to ambasador Jugosławii Ladislav Brodzki, którego śmiało nazywać można czarną owcą rodziny, której bardzo trudno się pozbyć. Maska neutralności nie pozwala Filipowi, głowie rodziny, całkowicie pozbyć się osoby syna z życia, jednak nestor rodu subtelnie daje sygnały bycia zamieszanym w działania dawnych Grinderwaldzistów. Ladislav jednak jest bardzo otwarcie liberalnym czarodziejem.
Matka pochodziła z rodziny Macmillan i nosiła imię Veronica. Straciła życie podczas wypadku z magicznym wynalazkiem, gdy Jaga miała 12 lat. Zastąpiła ją macocha, Tatiana z rodziny Karkarow. Małżeństwo z nią zostało niejako narzucone przez Filipa, a kobieta ma przekonywać Ladislava do zmian.
Kształtowanie: ◉◉◉○○
Rozproszenie: ◉◉◉○○
Transmutacja: ◉○○○○
Zauroczenie: ○○○○○
Nekromancja: ◉○○○○
Translokacja: ◉○○○○
Percepcja: ◉◉○○○
Aktywność fizyczna: ◉○○○○
Charyzma: ○○○○○
Rzemiosło: ◉◉◉◉○
Wiedza przyrodnicza: ◉◉○○○
Wiedza o świecie: ◉◉◉○○
Rozproszenie: ◉◉◉○○
Transmutacja: ◉○○○○
Zauroczenie: ○○○○○
Nekromancja: ◉○○○○
Translokacja: ◉○○○○
Percepcja: ◉◉○○○
Aktywność fizyczna: ◉○○○○
Charyzma: ○○○○○
Rzemiosło: ◉◉◉◉○
Wiedza przyrodnicza: ◉◉○○○
Wiedza o świecie: ◉◉◉○○
Poziom spaczenia: II Chociaż Jaga nie jest uważana za powszechnie pozbawioną moralności, wręcz przeciwnie, z czarną magią ma do czynienia od wczesnych lat swojego życia, jest to bowiem sztuka uczona w Durmstrangu. Jest doskonałym nakładaczem klątw, nawet takich wymagających krwawego poświęcenia. Chociaż najczęściej korzysta z krwi zwierzęcej bądź jedynie zadawania ran osobom, których krwi potrzebuje, wykonuje to z profesjonalnym chłodem, wywołującym ciarki na plecach. Cel uświęca środki, a zranienie człowieka nie wywołuje u niej większych emocji. Ból, silne emocje i spaczenie towarzyszące czarnej magii nie są jej obce, ale chowa je pod tarczą zimna. Używanie czarnej magii powoduje u niej uczucie bycia brudną, od pierwszego momentu, kiedy z niej skorzystała, jednak dopiero po zakończeniu rytuału.
Nikt nigdy jej nie spytał czy w ogóle chce się tej sztuki uczyć.
Ona sama nigdy nie spytała samej siebie.
Przyszło to bardzo naturalnie jako wymaganie ze strony nauczycieli, ludzi u władzy w jej otoczeniu.
Różdżka: Włos z głowy wili, czerwony dąb, 12 cali
Zwierzę totemiczne:
Martes foina
Kuna. Symbol sprytu i zaradności, przystosowywania do trudnych warunków, giętkości. Osoby utożsamiane z tym zwierzęciem nigdy nie myślą w sztywnych ramach, mają duszę odkrywcy i artysty.
Aura: Liliowa miesza się z bielą i szarością.
O zdolnościach: Jest czarownicą-rzemieślnikiem. Jej sposób czarowania jest bardzo flegmatyczny i spokojny, wymaga czasu, za to jeśli już ma odpowiednie warunki, jej umiejętności robią ogromne wrażenie, ponieważ specjalizuje się w dosyć efektownej magii. Przejawia się to w umiejętności tworzenia oraz dezintegracji. Jej specjalnością jest praca z chaotycznymi formami magii - czarną magią oraz magią runiczną. Chociaż technicznie świetnie radzi sobie z magią pojedynkową, która jest jedną z bardzo ważnych aspektów nauczanych w Durmstrangu, jej powolne reakcje i nie najlepszy refleks sprawiają, że nie jest wymagającym przeciwnikiem. Z transmutacją i magią transportową radzi sobie na poziomie szkolnym, do codziennego użytkowania. Nie ma w nich talentu.
W dzieciństwie ćwiczyła balet, co nadal można wyczuć, pomimo tego jak dawno porzuciła ten taniec. Nie jest bardzo aktywna fizycznie.
Jagoda nie jest dobra w interakcji z ludźmi oraz ich umysłem. Zagłębianie się w tajniki magii zauroczeń nie leżą w jej zainteresowaniach i nigdy nie była z nich dobra. W kontaktach międzyludzkich ma trudności z przypisaniem sygnałów do odpowiednich emocji czy ambicji. Jest jednak dobra w dostrzeganiu detali w otoczeniu.
Kowalstwo i jubilerstwo II: Jaga jest znanym ze swojego kunsztu i polecanym twórcą magicznych amuletów oraz wyszkolonym jubilerem, to jej główne źródło utrzymania. Pierwsze podstawowe amulety tworzyła już jako dziecko, później przenosząc się na miękkie metale i druty, aż już po szkole zaczęła uczyć się magicznego kowalstwa.
Pieczętowanie III: Mówi się, że stworzone przez nią przedmioty mają wyjątkową moc, jak żadne inne. Wszystko dzięki bardzo rzadkim runom dobieranym z zaginionych alfabetów. W młodości miała dostęp do arkanów swojej rodziny, które zawzięcie jako nastolatka studiowała.
Klątwołamanie III: Gdy klątwy się nakłada, należy umieć je również ściągać - i to właśnie robi Jaga w swojej pracy. Potrafi zająć się urokami nie tylko nałożonymi przez siebie samą, ale również tymi mocniejszymi.
Sztuki plastyczne I: Rysowanie i malowanie należą do hobby kobiety, często zdarza jej się ozdabiać swój osobisty dziennik rysunkami grzybów i roślin. Przydaje jej się też w przypadku projektowania ozdób.
Język I: Szwedzki.
Język I: Angielski.
Starożytne runy I: Potrzebuje doskonałej znajomości starożytnych run do swojej pracy z klątwami oraz pieczęciami. Uczyła się ich już w szkole.
Taniec rytualny 0: Po kądzieli, rytualne tańce są popularne w kulturze chorwackiej, ale akurat tego nauczyła ją babcia z rodziny Macmillan.
Popularność 0: Po kilku latach spędzonych w Anglii jest bardzo znana ze swojego kunsztu jako niezależny twórca amuletów. Ma wielu klientów zarówno firmowych, jak i indywidualnych.
Brak teleportacji II: Nigdy nie zdała i nie uczyła się teleportacji w szkole. Nie czuje, że jest jej to potrzebne, do przemieszczania się korzysta z metod alternatywnych.
Uczulenie I: Od dzieciństwa wiadomo, że ma alergię na pokrzywę, co utrudnia jej nie tylko przygotowywanie i picie niektórych eliksirów, ale też naparów. Wywołuje okropną, czerwoną wysypkę z bąblami.
Niezręczny towarzysko: Jagoda nie miała wielu znajomych w szkole i niespecjalnie dobrze radzi sobie w sytuacjach społecznych. Zdecydowanie woli listy od rozmów twarzą w twarz. Jej mowa ciała i wieczne spuszczanie wzroku powoduje u innych pewną niezręczność.
Samotnik I: Bardzo introwertyczna, czuje się dobrze w otoczeniu ksiąg i przedmiotów martwych, a na dłuższe posiedzenia w tłumie musi się przygotowywać mentalnie. Kiedy ludzie przychodzą do niej zamówić usługi, amulety lub ozdoby, prosi ich o napisanie jej tego listem.
Flegmatyk I: Zdecydowanie preferuje spokojne działania z dużą ilością przygotowań do nich.
Świr I: Robi wiele rzeczy, które uchodzą za uduchowione, w dodatku cechuje się wierzeniami, które nie są popularne w Wielkiej Brytanii w ogóle - wierzy w Czarnoboga i Białoboga. Często nie patrzy swoim rozmówcom w oczy, odgania od siebie wszystkich, kiedy pracuje, plecie o teoriach spiskowych. Wszystko to jest częścią fasady, gdyż nie chce dopuścić do siebie wielu bliskich osób.
Foliowa czapka I: Ślimakośmiałki wchodzące przez uszy i mieszające w głowie dzisiejszym politykom? Tylko o tym wspomnieć, a Jaga będzie słuchać w wielkimi oczami i kiwać głową.
Toksyczni rodzice II: Od trzynastego roku życia wychowywała się z macochą, która obrała sobie za cel wyplenienie wszystkich cech przypominających o Veronice, które utarły się w Jadze. Dziewczyna do dzisiaj czuje na ramieniu dłoń kobiety, w uszach jej słodkie szepty. Z jej powodu przestała tańczyć balet, a jej wszystkie wysiłki skupiła na nauce, mając wmawiane, że tylko wtedy rodzina będzie z niej dumna. Ojciec, pomimo dobroci wobec córki, z powodu swojej profesji, często wyjeżdżał z domu na całe miesiące i nie był świadom w swoim zaniedbywaniu, że jego dziecko może być tak silnie manipulowane.
Bezsenność II: Ten problem towarzyszy jej od czasu pierwszych zajęć z czarnej magii jeszcze w Durmstrangu. Nie pozwalanie takiej ilości negatywnych uczuć przejąć swojej duszy jest wyczerpujące, ale często spędza sen z powiek.
Nikt nigdy jej nie spytał czy w ogóle chce się tej sztuki uczyć.
Ona sama nigdy nie spytała samej siebie.
Przyszło to bardzo naturalnie jako wymaganie ze strony nauczycieli, ludzi u władzy w jej otoczeniu.
Różdżka: Włos z głowy wili, czerwony dąb, 12 cali
Zwierzę totemiczne:
Martes foina
Kuna. Symbol sprytu i zaradności, przystosowywania do trudnych warunków, giętkości. Osoby utożsamiane z tym zwierzęciem nigdy nie myślą w sztywnych ramach, mają duszę odkrywcy i artysty.
Aura: Liliowa miesza się z bielą i szarością.
O zdolnościach: Jest czarownicą-rzemieślnikiem. Jej sposób czarowania jest bardzo flegmatyczny i spokojny, wymaga czasu, za to jeśli już ma odpowiednie warunki, jej umiejętności robią ogromne wrażenie, ponieważ specjalizuje się w dosyć efektownej magii. Przejawia się to w umiejętności tworzenia oraz dezintegracji. Jej specjalnością jest praca z chaotycznymi formami magii - czarną magią oraz magią runiczną. Chociaż technicznie świetnie radzi sobie z magią pojedynkową, która jest jedną z bardzo ważnych aspektów nauczanych w Durmstrangu, jej powolne reakcje i nie najlepszy refleks sprawiają, że nie jest wymagającym przeciwnikiem. Z transmutacją i magią transportową radzi sobie na poziomie szkolnym, do codziennego użytkowania. Nie ma w nich talentu.
W dzieciństwie ćwiczyła balet, co nadal można wyczuć, pomimo tego jak dawno porzuciła ten taniec. Nie jest bardzo aktywna fizycznie.
Jagoda nie jest dobra w interakcji z ludźmi oraz ich umysłem. Zagłębianie się w tajniki magii zauroczeń nie leżą w jej zainteresowaniach i nigdy nie była z nich dobra. W kontaktach międzyludzkich ma trudności z przypisaniem sygnałów do odpowiednich emocji czy ambicji. Jest jednak dobra w dostrzeganiu detali w otoczeniu.
Kowalstwo i jubilerstwo II: Jaga jest znanym ze swojego kunsztu i polecanym twórcą magicznych amuletów oraz wyszkolonym jubilerem, to jej główne źródło utrzymania. Pierwsze podstawowe amulety tworzyła już jako dziecko, później przenosząc się na miękkie metale i druty, aż już po szkole zaczęła uczyć się magicznego kowalstwa.
Pieczętowanie III: Mówi się, że stworzone przez nią przedmioty mają wyjątkową moc, jak żadne inne. Wszystko dzięki bardzo rzadkim runom dobieranym z zaginionych alfabetów. W młodości miała dostęp do arkanów swojej rodziny, które zawzięcie jako nastolatka studiowała.
Klątwołamanie III: Gdy klątwy się nakłada, należy umieć je również ściągać - i to właśnie robi Jaga w swojej pracy. Potrafi zająć się urokami nie tylko nałożonymi przez siebie samą, ale również tymi mocniejszymi.
Sztuki plastyczne I: Rysowanie i malowanie należą do hobby kobiety, często zdarza jej się ozdabiać swój osobisty dziennik rysunkami grzybów i roślin. Przydaje jej się też w przypadku projektowania ozdób.
Język I: Szwedzki.
Język I: Angielski.
Starożytne runy I: Potrzebuje doskonałej znajomości starożytnych run do swojej pracy z klątwami oraz pieczęciami. Uczyła się ich już w szkole.
Taniec rytualny 0: Po kądzieli, rytualne tańce są popularne w kulturze chorwackiej, ale akurat tego nauczyła ją babcia z rodziny Macmillan.
Popularność 0: Po kilku latach spędzonych w Anglii jest bardzo znana ze swojego kunsztu jako niezależny twórca amuletów. Ma wielu klientów zarówno firmowych, jak i indywidualnych.
Brak teleportacji II: Nigdy nie zdała i nie uczyła się teleportacji w szkole. Nie czuje, że jest jej to potrzebne, do przemieszczania się korzysta z metod alternatywnych.
Uczulenie I: Od dzieciństwa wiadomo, że ma alergię na pokrzywę, co utrudnia jej nie tylko przygotowywanie i picie niektórych eliksirów, ale też naparów. Wywołuje okropną, czerwoną wysypkę z bąblami.
Niezręczny towarzysko: Jagoda nie miała wielu znajomych w szkole i niespecjalnie dobrze radzi sobie w sytuacjach społecznych. Zdecydowanie woli listy od rozmów twarzą w twarz. Jej mowa ciała i wieczne spuszczanie wzroku powoduje u innych pewną niezręczność.
Samotnik I: Bardzo introwertyczna, czuje się dobrze w otoczeniu ksiąg i przedmiotów martwych, a na dłuższe posiedzenia w tłumie musi się przygotowywać mentalnie. Kiedy ludzie przychodzą do niej zamówić usługi, amulety lub ozdoby, prosi ich o napisanie jej tego listem.
Flegmatyk I: Zdecydowanie preferuje spokojne działania z dużą ilością przygotowań do nich.
Świr I: Robi wiele rzeczy, które uchodzą za uduchowione, w dodatku cechuje się wierzeniami, które nie są popularne w Wielkiej Brytanii w ogóle - wierzy w Czarnoboga i Białoboga. Często nie patrzy swoim rozmówcom w oczy, odgania od siebie wszystkich, kiedy pracuje, plecie o teoriach spiskowych. Wszystko to jest częścią fasady, gdyż nie chce dopuścić do siebie wielu bliskich osób.
Foliowa czapka I: Ślimakośmiałki wchodzące przez uszy i mieszające w głowie dzisiejszym politykom? Tylko o tym wspomnieć, a Jaga będzie słuchać w wielkimi oczami i kiwać głową.
Toksyczni rodzice II: Od trzynastego roku życia wychowywała się z macochą, która obrała sobie za cel wyplenienie wszystkich cech przypominających o Veronice, które utarły się w Jadze. Dziewczyna do dzisiaj czuje na ramieniu dłoń kobiety, w uszach jej słodkie szepty. Z jej powodu przestała tańczyć balet, a jej wszystkie wysiłki skupiła na nauce, mając wmawiane, że tylko wtedy rodzina będzie z niej dumna. Ojciec, pomimo dobroci wobec córki, z powodu swojej profesji, często wyjeżdżał z domu na całe miesiące i nie był świadom w swoim zaniedbywaniu, że jego dziecko może być tak silnie manipulowane.
Bezsenność II: Ten problem towarzyszy jej od czasu pierwszych zajęć z czarnej magii jeszcze w Durmstrangu. Nie pozwalanie takiej ilości negatywnych uczuć przejąć swojej duszy jest wyczerpujące, ale często spędza sen z powiek.
Edukacja: Jaga jako obywatelka Jugosławii uczęszczała do Durmstrangu. To surowa szkoła, ale uczy wielu zapomnianych sztuk magicznych. Ukończyła szkołę z wyróżnieniem, uzyskując wysoką notę niemal w każdym przedmiocie. Nie była to zasługa ogromnego talentu, ale ogromu czasu jaki wkładała w dosłowne wykuwanie wszystkiego aż do bólu głowy, zwłaszcza z tematów, które sprawiały jej problemy, takie jak uroki psychiczne. W Durmstrangu mocno stawia się na magię pojedynkową i pomimo opanowania przez Jagodę sztuki magicznej na doskonałym poziomie, jej słaby refleks i ogólny flegmatyzm sprawiają, że nie jest groźnym przeciwnikiem w bezpośrednim starciu. Nigdy nie była specjalnie dobra w szkolnych aktywnościach fizycznych, takich jak latanie na miotle.
Doświadczenie: Mieszkając jeszcze w Jugosławii, Jagoda miała swój warsztat w domu rodzinnym. Od zawsze pracowała na zlecenia, nie były one głównym źródłem jej utrzymania, ale dzięki reputacji rodziny, nie mogła narzekać na kompletny brak zainteresowania. Ponieważ nie była bardzo doświadczona, na ogromny popyt też nie. Dopiero gdy przeniosła się do Anglii, jej kunszt został o wiele bardziej doceniony. W tym momencie Jaga jest w stanie utrzymać się bez pomocy rodziny. Największe zalety jej usług to niezależność i dyskrecja.
Aktualne miejsce pracy: Magiczny jubiler, twórczyni magicznych amuletów, klątwołamaczka.
Cechy szczególne: Mnogość blizn we wnętrzu lewej dłoni po nacięciach.
Rozpoznawalność: IV - jest rozpoznawalna głównie przez swoją pracę, często pojawia się w różnych miejscach jako klątwołamacz lub konsultant w sprawach związanych z magią rytualną. Nie można jednak powiedzieć, że jest bardzo znana, jednak wielu czarodziejów będzie wiedziało, z jakiego powodu można się do niej zwracać.
Doświadczenie: Mieszkając jeszcze w Jugosławii, Jagoda miała swój warsztat w domu rodzinnym. Od zawsze pracowała na zlecenia, nie były one głównym źródłem jej utrzymania, ale dzięki reputacji rodziny, nie mogła narzekać na kompletny brak zainteresowania. Ponieważ nie była bardzo doświadczona, na ogromny popyt też nie. Dopiero gdy przeniosła się do Anglii, jej kunszt został o wiele bardziej doceniony. W tym momencie Jaga jest w stanie utrzymać się bez pomocy rodziny. Największe zalety jej usług to niezależność i dyskrecja.
Aktualne miejsce pracy: Magiczny jubiler, twórczyni magicznych amuletów, klątwołamaczka.
Cechy szczególne: Mnogość blizn we wnętrzu lewej dłoni po nacięciach.
Rozpoznawalność: IV - jest rozpoznawalna głównie przez swoją pracę, często pojawia się w różnych miejscach jako klątwołamacz lub konsultant w sprawach związanych z magią rytualną. Nie można jednak powiedzieć, że jest bardzo znana, jednak wielu czarodziejów będzie wiedziało, z jakiego powodu można się do niej zwracać.
Wskazówki dla Mistrza Gry
- Temat sytuacji politycznej na Bałkanach to jak najbardziej coś co można eksplorować w wątkach Jagody.- Nie jest ani Grinderwaldzistką, ani nie wierzy w Voldemorta, ale Jaga nie mówi publicznie o swoich poglądach. Na Bałkanach jednak nawet nie uznawanie mugoli za potencjalnych niewolników jest już skrajnie wolnościowym podejściem do świata. Można pociągnąć w wątkach wymuszenie na niej stanięcia po jakiejś stronie, pomimo że Jaga bardzo nie chce mówić, co uważa.
- Rzadko ma styczność z mugolami, czuje się nimi onieśmielona, bo nie miała z nimi wielu interakcji w życiu.
- Mieszkając jeszcze w Jugosławii została wrobiona w kradzież bardzo ważnego dla historii kraju artefaktu - więzów Heleny przez swojego własnego dziadka. Rodzina ze strony matki pomogła jej uciec do Wielkiej Brytanii.