• Londyn
  • Świstoklik
    • Mapa Huncwotów
    • Ulica Pokątna
    • Aleja horyzontalna
    • Ulica Śmiertelnego Nokturnu
    • Ministerstwo Magii
    • Klinika Św. Munga
    • Niemagiczny Londyn
    • Dolina Godryka
    • Little Hangleton
    • Wyspy Brytyjskie
    • Reszta świata
    • Zmieniacz czasu
    • Opisy lokacji
  • Dołącz do gry
  • Zaloguj się
  • Postacie
  • Accio
  • Indeks
  • Gracze
  • Accio
Secrets of London Scena główna Ministerstwo magii v
1 2 3 Dalej »
Ministerstwo Magii

Ministerstwo Magii
Czarodziejska legenda
Only the dead have seen the end of war.
Celtycka bogini magii, podziemi, wojny, płodności i zniszczenia. Łączona również z przeznaczeniem i przepowiedniami, zwłaszcza tymi mówiącymi o zagładzie, śmierci i wygranej w bitwie. Przedstawiana jest zwykle w zbroi i rynsztunku. Pojawia się wszędzie, gdzie jest wojna. Krąży nad polem bitwy pod postacią kruka lub wrony. Podżega wojowników do walki i może pomóc w zwycięstwie nad ich wrogami. Morrígan zachęca wojowników do odważnych czynów, wzbudza strach w ich wrogach i jest przedstawiana jako piorąca zakrwawione ubrania tych, którym przeznaczona jest śmierć. Najczęściej jest postrzegana jako bogini bitwy i wojny, a także jako manifestacja bogini ziemi i suwerenności, głównie reprezentująca rolę bogini jako strażniczki terytorium i jego mieszkańców. Morrígan jest często opisywana jako trzy siostry, zwane „trzema Morrígan”. W mitologii członkostwo w triadzie jest przyznawane boginiom Badb, Macha i Morrígan, która może mieć na imię Anand. Uważa się, że wszystkie te imiona były imionami tej samej bogini.

Morrigan
#1
31.01.2025, 09:07  ✶  

Ministerstwo Magii


Brytyjskie Ministerstwo Magii powstało w 1707 roku jako następca Rady Czarodziejów, która istniała od czasów średniowiecza. Na początku głównym celem Ministerstwa było surowe egzekwowanie prawa uchwalanego w Międzynarodowym Kodeksie Tajności – i w większości ograniczało się to do ukrywania istnienia świata czarodziejów przed mugolami.

Ministerstwo jest głównym organem zarządzającym światem czarodziejów na terenie Wielkiej Brytanii (tj. Anglii, Szkocji, Walii oraz Irlandii Północnej) oraz Irlandii Południowej. Jest odpowiednikiem mugolskiego rządu w świecie magii. Na czele Ministerstwa stoi  Minister Magii, który w nagłych wypadkach, zagrażających życiu mugoli, współpracuje z premierem mugolskiego rządu Wielkiej Brytanii. Minister Magii wybierany jest w wyborach powszechnych (a jeśli wprowadzony jest stan wyjątkowy, to przez sędziów Wizengamotu) na kilkuletnią (ok. 7 lat, choć różni się to w zależności od Ministra) kadencję.

Inne państwa również mają swoje ministerstwa lub jego odpowiedniki.

Więcej informacji o ostatnich Ministrach znajduje się tutaj.

Jak dostać się do Ministerstwa Magii?


Brytyjskie Ministerstwo Magii znajduje się w centrum Londynu (tuż pod mugolskim budynkiem Skarbu Państwa Jego Królewskiej Mości na ulicy Whitehall) i ciągnie się na kilka pięter pod ziemią. Prawie cały teren, za wyjątkiem kilku obszarów, jest całkowicie zabezpieczony przeciwko teleportacji.

Aby dostać się do Ministerstwa jako interesant, należy udać się do zniszczonej londyńskiej budki telefonicznej, znajdującej się w niezbyt ciekawej okolicy, a na tarczy telefonu wybrać ciąg znaków 62442. Po wybraniu numeru, do słuchawki trzeba podać swoje nazwisko i imię oraz cel przybycia. Wówczas otrzymuje się srebrną przepustkę z nazwiskiem i celem, a budka, będąca tak naprawdę windą, zjedzie na poziom B8 (ósmy pod ziemią), gdzie znajduje się atrium Ministerstwa Magii.

Pracownicy Ministerstwa mogą skorzystać z Sieci Fiuu, w celu dostania się do pracy przez kominki, wyskakując z tych, które znajdują się w atrium po lewej stronie. Te po prawej służą do wydostania się z Ministerstwa Magii. Alternatywnie można skorzystać z sieci toaletowej znajdującej się w opuszczonych toaletach na Whitehall, wchodząc do muszli klozetowej i spuszczając się spłuczką… by wyjść w kominku w atrium. Poza tym pracownicy Ministerstwa mogą się również do atrium teleportować.

Departamenty szybkiego reagowania (siedziba Brygady Uderzeniowej, Biuro Aurorów, Czarodziejskie Pogotowie Ratunkowe itd.) mają też dodatkowo bezpieczne strefy na swoich piętrach. Po dostaniu się do danej strefy, pracownicy Ministerstwa mogą się swobodnie aportować i deportować w razie potrzeby, aby nie jechać specjalnie windą do atrium i nie tracić czasu.

♦ Budowa/struktura Ministerstwa


Główne, najbardziej znane i reprezentatywne miejsce w Ministerstwie Magii to atrium, do którego trafia się, chcąc wejść (oraz wyjść), korzystając z budki telefonicznej, kominków lub teleportacji. Jest to ogromne, okazałe pomieszczenie, służące jako recepcja, w której muszą zameldować się interesanci, chcący dostać się do konkretnego Departamentu, ale też większość pracowników. Jedyną możliwością poruszania się przez Ministerstwo są windy - dostać się nimi można na wszystkie piętra za wyjątkiem dziesiątego, do którego należy przejść schodami z piętra dziewiątego.

Na sklepieniu atrium pomalowanym w niebieski kolor przypominający pawi ogon, widnieją złote ruszające się symbole, zaś podłoga jest ciemna i błyszcząca. W samym środku pomieszczenia znajduje się Fontanna Magicznego Braterstwa, przedstawiająca grupę złotych posągów o nienaturalnie dużej wielkości, stojących na środku okrągłego basenu: czarodzieja z różdżką uniesioną ku górze, piękną czarownicę oraz wpatrujących się w nich z zachwytem centaura, goblina i skrzata domowego. Świetlista woda leci z krańców różdżek czarodziejów, strzały centaura, krańca czapki goblina i obu uszu skrzata domowego. Aby wejść do jednej z wind, trzeba przejść przez złote bramy, obok których znajduje się Biuro Bezpieczeństwa, gdzie ochroniarz rejestruje różdżki interesantów. Ściany po lewej i prawej stronie atrium zajęte są licznymi kominkami, z których co rusz korzysta jakiś czarodziej. W nocy dostanie się do Ministerstwa jest prawie niemożliwe - pracują tylko Biura szybkiego reagowania, a na pozostałych piętrach działają magiczne alarmy, mające zwrócić uwagę w przypadku podejrzanej aktywności. Oprócz aktywnych alarmów, piętra sprawdzają woźni.

Na poziomie atrium znajduje się Biuro Personelu Technicznego, które zajmuje się między innymi ustawianiem pogody, jaka "wyświetla się" czarodziejom za atrapami okien w Ministerstwie.

Ministerstwo dzieli się na osiem departamentów rozlokowanych na różnych piętrach pod ziemią:
  • Departament Magicznych Gier i Sportów
  • Departament Przestrzegania Praw Czarodziejów
  • Departament Skarbu
  • Departament Magicznych Wypadków i Katastrof
  • Departament Tajemnic
  • Departament Kontroli nad Magicznymi Stworzeniami
  • Departament Międzynarodowej Współpracy Czarodziejów
  • Departament Transportu Magicznego

Oprócz wyżej wymienionych departamentów Ministerstwo Magii posiada wiele mniejszych biur i organizacji takich jak:
  • Komitet Zaklęć Eksperymentalnych
  • Dział Magicznej Konserwacji Powierzchni Płaskich i Nie Tylko
  • Biuletyn Ministerstwa Magii
  • Komitet Badawczy Ministerstwa Magii
  • Komitet do Spraw Eksplodującej Jednostki Utylizacyjnej
  • Biuro Naczelnego Geodety i Kartografa

♦ Piętra w Ministerstwie Magii


PiętroDepartament
Poziom 1
Siedziba Ministra Magii i Personelu Pomocniczego, Departament Skarbu
Poziom 2
Departament Przestrzegania Praw Czarodziejów
Poziom 3
Departament Magicznych Wypadków i Katastrof
Poziom 4
Departament Kontroli nad Magicznymi Stworzeniami
Poziom 5
Departament Międzynarodowej Współpracy Czarodziejów
Poziom 6
Departament Transportu Magicznego
Poziom 7
Departament Magicznych Gier i Sportów
Poziom 8
Atrium
Poziom 9
Departament Tajemnic
Poziom 10
Sale rozpraw Wizengamotu

Praca w Ministerstwie Magii


Postać może zostać zatrudniona w Ministerstwie od razu po szkole, po otrzymaniu wymaganej w danym Departamencie ilości Owutemów. W większości zaczyna się swoją karierę od stażu (choć nie wszędzie). Stanowiska pracy w Ministerstwie w poszczególnych Departamentach i bardziej szczegółowe wymagania znajdują się tutaj.
« Starszy wątek | Nowszy wątek »

Użytkownicy przeglądający ten wątek:
Podsumowanie aktywności: Morrigan (855)




  • Pokaż wersję do druku
  • Subskrybuj ten wątek

Przydatne linki
Kolejeczka
Tryb normalny
Tryb drzewa