Lokacje graczy
Lokacji jako tematów nie ma, ale przestrzeń grywalna istnieje i może być przez graczy rozbudowywana. Standardową przestrzenią gry są miejsca opisane w temacie lokacje w Londynie i okolicach. Gracz może znaleźć wśród nich kanoniczne miejsca i specjalne lokacje tworzone pod postacie niezależne, w których może zdobywać wpływy i kontakty. Własne lokacje dają możliwość budowania w nich ulepszeń. Aby posiadać lokację i stawiać w niej ulepszenia należy wydać odpowiednią ilość PD i zgłosić to w aktualizacjach.
♦ Czy żeby mieć dom postaci, muszę mieć wykupioną lokację?
Nie! Możesz mieć fabularnie nawet osiem domów, jeżeli pasuje to do twojej postaci (na przykład masz przewagę bogacza), po prostu nie możesz budować w nich ulepszeń innych niż dwa zabezpieczenia podstawowej klasy. Aby mieć zabezpieczenia, musisz stworzyć opis lokacji i wykupić je za PD, a także opisać ten proces fabularnie, jak wedle normalnych zasad.
Cennik lokacji
Wykupienie każdej lokacji skutkuje otrzymaniem lokacji na poziomie pierwszym z ulepszeniami i cechami, które zostały opisane w poniższej tabeli. Lokację można rozbudować. Koszty rozbudowy podane w tabeli pozwalają o rozbudowanie o jeden poziom pod warunkiem, że wykupiło się poprzedni. Lokację można rozbudować o jeden poziom w kwartale.
Ulokowanie | Koszt | Opis |
---|---|---|
Ulica Pokątna | 1000 | Wykupienie lokalu przy Pokątnej skutkuje otrzymaniem kamienicy (jeżeli posiadamy przewagę bogacz) lub jej piętra (w innych przypadkach) na najbardziej prestiżowej ulicy w Londynie. Cechy: hałas, prestiż, patrole |
Aleja Horyzontalna | 600 800 | Wykupienie lokalu przy Alei Horyzontalnej skutkuje otrzymaniem kamienicy (jeżeli posiadamy przewagę bogacz) lub jej piętra (w innych przypadkach) na ulicy przecinającej Pokątną i Śmiertelny Nokturn. Posiadanie lokacji po stronie pokątnej kosztuje 800, natomiast po stronie Nokturnu - 600. Cechy po stronie Pokątnej: hałas, patrole Cechy po stronie Nokturnu: smród, patrole |
Ulica Śmiertelnego Nokturnu | 400 | Niezależnie od przewag i zawad, możesz pozwolić sobie na lokum dowolnego rozmiaru. Tylko dlaczego są one takie tanie...? Cechy: smród, przestępstwa, patrole |
Carkitt Market | 300 | Przestrzeń sprzedażowa w Carkitt Market przy Alei Horyzontalnej. Otrzymujesz przestrzeń roboczą i witrynę sklepową w czarodziejskim centrum handlowym. Cechy: godziny otwarcia, mała przestrzeń, patrole |
Podziemne Ścieżki | 300 | Śmierdzący, obrzydliwy kompleks korytarzy mieszczący się pod Ulicą Śmiertelnego Nokturnu to idealne miejsce na założenie biznesu. Cechy: smród, szczury, przestępstwa, niebezpieczeństwo zawalenia |
Niemagiczny Londyn | Ulokowanie się w miejscach takich jak Chinatown kosztuje mniej, natomiast w popularnych, turystycznych miejscach więcej. Są to więc lokacje do indywidualnej wyceny, w których dobór ceny i cech leży w rękach mistrza gry. | |
Dolina Godryka | 300 | W cenie chatka w malutkiej miejscowości. Jeżeli posiadasz przewagę bogacz, w tej cenie otrzymujesz również sad. |
Little Hangleton | 300 | W cenie chatka w malutkiej miejscowości. Jeżeli posiadasz przewagę bogacz, w tej cenie otrzymujesz również sad. |
Tereny Wielkiej Brytanii | Ulokowanie się w miejscach takich jak mniejsze miejscowości kosztuje mniej, natomiast w popularnych, turystycznych miejscach więcej. Są to więc lokacje do indywidualnej wyceny, w których dobór ceny i cech leży w rękach mistrza gry. |
Cechy
Cechy lokacji to jej wady i zalety. Każda z lokacji musi posiadać cztery, z czego w przypadku niektórych cechy są z góry narzucone, należy wtedy dobrać wyłącznie brakujące.
Nazwa | Opis |
---|---|
Patrole | Dostępne tylko dla magicznych dzielnic w Londynie. Patrole Brygady Uderzeniowej regularnie przechadzają się ulicami, wchodzą do lokali, zadają pytania, uśmiechają się, węszą spiski... Dla prawych obywateli to z pewnością zaleta, zaś dla niegodziwych niebywałe utrudnienie. Podczas dokonywania ryzykownych transakcji rzuć kością Patrole. |
Hałas | Hałas skutecznie odstrasza bardziej prestiżowych klientów i przyprawia posiadaczy lokacji o ból głowy. Musisz coś z tym zrobić. Hałas sprawia, że cecha Prestiż staje się nieaktywna. Nie można wybrać, jeżeli nie jest to lokacja prestiżowa. |
Przestępstwa | Czarnoksiężnicy są nieobliczalni. Stajesz się świadkiem lub ofiarą potwornych przestępstw. Przynajmniej raz w kwartale rzuć kością Przestępstwa. |
Ryzyko zawalenia | To z pewnością nie jest solidna konstrukcja. Przynajmniej raz w kwartale rzuć kością Zawalenia. Pechowcy otrzymują karę -20. |
Smród | Strasznie tu śmierdzi. Zdechłym szczurem, czarną magią, kanalizacją... Klienci wzdrygają się od razu, o ile nie są do tego przyzwyczajeni. Obsługując klienta rzuć kością Smród. |
Godziny Otwarcia | Carkitt Market jest otwarty codziennie od ósmej do dwudziestej pierwszej. Nie możesz przyjmować klientów w nocy. |
Prestiż | Prestiżowe lokacje przyciągają prestiżowych klientów. Możesz liczyć na zainteresowanie bogaczy. Ta cecha dotyczy wyłącznie miejsc przy Pokątnej. |
Mała przestrzeń | Ciasnota nie pozwala na rozbudowę lokacji powyżej trzeciego poziomu. |
Szkodniki | Lisy zjadające kurczaki, choroby zabijające drzewa, dziwne robaki zjadające twój dywan... Jeżeli nie pozbędziesz się szkodników, to poziom twojej lokacji będzie spadał. Każdy kwartał ze szkodnikami skutkuje obniżeniem poziomu lokacji o 1. |
Niewygodni sąsiedzi | Raz w kwartale musisz rozprawić się z zadaniem od mistrza gry, albo twoi sąsiedzi staną się... jeszcze bardziej niewygodni. Po zadanie zgłoś się w konsultacjach. |
Szczury | Stwarzają zagrożenie i wyjadają zapasy. Raz w kwartale rzuć kością Szczury. |
Rozbudowa
Po pierwsze rozbudować lokację możesz raz na kwartał. Po drugie, maksymalny poziom jaki może osiągnąć lokacja to poziom piąty. Po trzecie, aby rozbudować lokację na wyższy poziom należy najpierw wykupić poprzedni.
Do ceny należy doliczyć 50% ceny bazowej, czyli ceny lokacji I poziomu.
Poziom Lokacji | Cena | Opis |
---|---|---|
0 | 0 | Poziom dostępny dla wszystkich. Jeżeli posiadasz dom, który nie jest wykupioną lokacją, to ma on właśnie poziom zerowy. Zmieścisz na nim dwa podstawowe zabezpieczenia. |
I |
W cenniku lokacji
| Trzy podstawowe zabezpieczenia Dwa pola ulepszenia |
II | 500 | Trzy podstawowe zabezpieczenia Pięć pól ulepszeń |
III | 800 | Trzy podstawowe zabezpieczenia Jedno zaawansowane zabezpieczenie Siedem pól ulepszeń |
IV | 1000 | Cztery podstawowe zabezpieczenia Dwa zaawansowane zabezpieczenia Dziewięć pól ulepszeń |
V | 1000 | Cztery podstawowe zabezpieczenia Dwa zaawansowane zabezpieczenia Dziesięć pól ulepszeń Wykończenie |
Fabularnie
Rozbudowywanie, kupowanie i ulepszanie lokacji to czynność zarówno mechaniczna jak i fabularna. Aby wykonać którąkolwiek z tych rzeczy, należy napisać wokół tematu jedną niepełną sesję.
there is mystery unfolding