• Londyn
  • Świstoklik
    • Mapa Huncwotów
    • Ulica Pokątna
    • Aleja horyzontalna
    • Ulica Śmiertelnego Nokturnu
    • Ministerstwo Magii
    • Klinika Św. Munga
    • Niemagiczny Londyn
    • Dolina Godryka
    • Little Hangleton
    • Wyspy Brytyjskie
    • Reszta świata
    • Zmieniacz czasu
    • Opisy lokacji
  • Dołącz do gry
  • Zaloguj się
  • Postacie
  • Accio
  • Indeks
  • Gracze
  • Accio
Secrets of London Wademekum Opisy uniwersum i zasady gry Świat przedstawiony B. Zawody czarodziejów, miejsca pracy

B. Zawody czarodziejów, miejsca pracy
Czarodziejska legenda
Wilderness is not a luxury but a necessity of the human spirit.
Czarodzieje dążą do zatarcia granicy pomiędzy jaźnią i resztą natury, wchodząc tym samym na wyższe poziomy świadomości. Część z nich korzysta do tego z grzybów, a część przeżywa głębokie poczucie spokoju i połączenia podczas religijnych obrzędów i rytuałów. Ostatecznie jednak ciężko opisać najgłębsze wewnętrzne doświadczenia i uznaje się, że każdy z czarodziejów odczuwa je na swój sposób. Zjawisko to nazywane jest eutierrią.

Eutierria
#1
10.10.2022, 21:58  ✶ (Ten post był ostatnio modyfikowany: 17.10.2022, 12:02 przez Holizm.)  

Zawody czarodziejów, miejsca pracy


Poniższy temat ma za zadanie jak najlepsze doprecyzowanie, czym zajmuje się czarodziej w wybranym zawodzie, jakie zarobki mogą się wiązać z daną posadą oraz jaki prestiż wiąże się z konkretnym wakatem. Nie jest to jednak temat ze sztywnymi ramami określającymi możliwe zawody — jeżeli uważasz, że twoja postać nadaje się najlepiej do czegoś, co nie zaistniało w tym spisie, możesz śmiało popisać się inwencją i wymyślić jej inny zawód, oczywiście zachowując klimat gry i trzymając się realiów. Jeżeli nie jesteś pewien czy realizacja pomysłu będzie zgodna z rozgrywką, skontaktuj się z administracją i prześlij swój pomysł.

Zawody postaci graczy


W tym miejscu znajdują się miejsca pracy wszystkich postaci. Spis miejsc pracy zajętych przez postacie niezależne znajduje się w poświęconym im temacie w Kompendium Wiedzy.


there is mystery unfolding
Widmo
Tell me, what is it you plan to do
with your one wild and precious life?
Czarodzieje wierzą, że zjawiska tworzą układy całościowe. Mówiąc inaczej, świat stanowi całość, niedającą się sprowadzić do sumy części. Gdy ktoś wie, jak odczytywać elementy poszczególnych wzorców, jest w stanie zobaczyć pewne znaki, które pomagają zrozumieć większy obraz i przewidzieć przyszłe zdarzenia.

Holizm
#2
16.10.2022, 18:01  ✶ (Ten post był ostatnio modyfikowany: 25.09.2025, 14:23 przez Dearg Dur.)  

Polityka i struktura państwa


Brytyjskie Ministerstwo Magii


Ciepła posadka w Ministerstwie Magii stanowi marzenie wielu młodych czarodziejów, którzy nie zawsze są w stu procentach pewni jaką chcą objąć ścieżkę kariery. Skuszeni stałą pensją, unormowanymi godzinami pracy i prestiżem stanowisk, tabunami zmierzają w jego strony by po kilku letnim kursie połączonym ze stażem rozpocząć swoją karierę urzędniczą.

W tym miejscu hierarchia jest prosta:
  • Minister Magii – status majątkowy zamożny
  • Zastępca Ministra – status majątkowy zamożny
  • Szefowie departamentów – status majątkowy średnio zamożny
  • Zastępcy szefów departamentów – status majątkowy średni
  • Urzędnicy/ Sekretarze – status majątkowy średni
  • Stażyści – biedni, często wymaga wsparcia finansowego ze strony rodziny

Średnie wynagrodzenie może różnić się w zależności od departamentu. Najwięcej zarabiają członkowie Departamentu Tajemnic (często zdarza im się znikać) oraz Przestrzegania Praw Czarodziejów (Wizengamot, Grupa Uderzeniowa i Aurorzy, ze względu na prestiż lub duże ryzyko zawodowe), najgorzej powodzi się pracownikom Magicznych Gier i Sportów.

W Ministerstwie Magii może pracować każdy czarodziej, który osiągnął pełnoletność, zakończył edukację w jednej ze szkół magii oraz przetrwał okres przygotowawczy, który w zależności od wybranego departamentu, mógł trwać od trzech do pięciu lat (chociaż są wyjątki: Departament Tajemnic oraz Brygada Uderzeniowa).

Z poziomu tworzenia KP, postać może maksymalnie być szefem Biura. Wyższe stanowiska trzeba osiągnąć fabularnie.

♦ Departament Magicznych Gier i Sportów


Szef departamentu: Francis Nott

Odpowiednik brytyjskiej izby parlamentu odpowiedzialnej za kulturę, media i sport. W jego obowiązkach jest przeprowadzania wszystkich wydarzeń sportowych od mistrzostw Quidditcha na poziomie krajowym i światowym (o ile odbywają się na terenie Zjednoczonego Królestwa), turniejów gier takich jak Gargulki czy Szachy Czarodziejów, czy chociażby wyścigi pegazów, a raz na dziesięć lat współpraca przy organizacji Turnieju Trójmagicznego.
W hierarchii ministerialnej jest to najmniej szanowany departament, przez panującą tam luźną atmosferę, odsłonięte łydki i latające tu i ówdzie kafle.

Departament dzieli się na:
  • Brytyjską siedzibę Ligii Quidditcha
  • Zarząd Klubu Gargulków
  • Urząd Patentów Zaiste Absurdalnych


Hierarchia departamentu:
  • Szef departamentu
  • Zastępca szefa departamentu
  • Szefowie biur
  • Organizatorzy Turnieju Trójmagicznego
  • Urzędnicy wydziałów

♦ Departament Przestrzegania Prawa Czarodziejów


Szefowa Departamentu: Imani Spencer-Moon
Szefowa Biura Aurorów: Harper Moody
Szef Brygady Uderzeniowej: Caspian Bones
Naczelny mag Wizengamotu: Samantha Crouch

Znajdujący się na drugim piętrze Ministerstwa, jest jednym z najbardziej prestiżowych departamentów. Oprócz pełnienia funkcji czarodziejskiej policji stanowi również główny organ władzy sądowniczej w świecie brytyjskich czarodziejów.  Na ministerialnych korytarzach szepcze się, że wszyscy im podlegają, oprócz Departamentu Tajemnic. Na tej linii często dochodzi do sporów. Pracowników należących do specjalnych jednostek obowiązuje konkretne umundurowanie.

Departament dzieli się na:
  • Biuro Aurorów i Brygady Uderzeniowej
  • Biuro ds. Wykrywania i Konfiskacji Fałszywych Zaklęć i Przedmiotów Ochronnych
  • Biuro Niewłaściwego Użycia Urządzeń Mugolskich
  • Biuro Niewłaściwego Użycia Czarów
  • Wizengamot oraz administracja podlegająca


Hierarchia departamentu:
  • Szef departamentu
  • Zastępca szefa departamentu
  • Szef Biura Aurorów, Szef Brygady Uderzeniowej
  • Naczelny mag Wizengamotu
  • Szefowie biur
  • Pracownicy Biura Koronera*
  • Aurorzy
  • Sędziowie Wizengamotu
  • Członkowie Brygady Uderzeniowej**
  • Urzędnicy wydziałów

*Hierarchia Biura Koronera
Koroner - urzędnik, który prowadzi śledztwo w sprawie nagłego, niespodziewanego lub przypadkowego zgonu, który nastąpił w sposób nienaturalny, w podejrzanych lub brutalnych okolicznościach. Podlega bezpośrednio pod Szefa departamentu Przestrzegania Prawa Czarodziejów i współpracuje z Szefem Biura Autorów oraz Naczelnym Magiem Wizengamotu. To koroner stwierdza zgon i przyczyny zgonu i musi przedstawić związaną z tym dokumentacje po przeprowadzonym śledztwie.
Podczas prowadzenia śledztwa ma możliwość wybierać zadania, przydzielonym pod jego jurysdykcję, na okres tymczasowy, Aurorom, biegłym oraz pracownikom Brygady Uderzeniowej.
Antropolog Wizengamotu - osoba typowo zajmująca się oględzinami ciała jak również badaniami oraz ekspertyzą znalezionych na miejscu zbrodni przedmiotów. Antropolog nie jest jedynie ekspertem od badania ciała zmarłego, ma też wiedzę w zakresie geografii, kultury czy zielarstwa. Podlega bezpośrednio pod Koronera.
Biegli - współpracują ściśle z koronerem, ale podlegają pod Naczelnego Maga Wizengamotu. Zajmują się częścią prawną śledztwa, zbierają odpowiednią dokumentację, nakazy oraz są świadkami na sali rozpraw. Są to czarodzieje po kursach oraz stażach zarówno w Wizengamocie jak i Brygadzie Uderzeniowej.

**Hierarchia Brygady Uderzeniowej:
Komendant - osoba odpowiedzialna za awansowanie brygadzistów do stopnia detektywów. Przydziela zadania zarówno brygadzistom jak i detektywom; oraz zbiera ich raporty. Odpowiada bezpośrednio przed Szefem Brygady Uderzeniowej.
Detektyw - można zostać awansowanym na detektywa przez zasługi, sumiennie wykonywaną pracę lub po dwóch latach na pozycji brygadzisty, po zdaniu odpowiednich egzaminów - praktycznych oraz pisemnych. Detektyw, po tym jak zostaje przypisana mu sprawa przez komendanta, może poprosić innego detektywa o współpracę oraz dobiera brygadzistów, którzy będą brali udział w śledztwie. Odpowiada przed komendantem i do niego składa swoje raporty.
Brygadzista - najniższy rangą oficer Brygady Uderzeniowej, ale też najbardziej potrzebny. To oni odpowiadają na wezwania i są najszybciej na miejscu zbrodni, odpowiednik naszych funkcjonariuszy. Ich raporty są raczej proste i nie wymagają zbyt wielu szczegółów, bo po tym jak zostaną złożone do detektywa prowadzącego sprawę, tak czy siak, wzbogacone są o szerszą dokumentację. Brygadzistą może zostać każdy, kto zda egzaminy wstępne - praktyczne i pisemne, jakie odbywają się co trzy miesiące w departamencie. Należy zapisać się na nie z wyprzedzeniem.
Alternatywną drogą rozwoju kariery dla brygadzisty jest zapisanie się (po dwóch latach służby) na szkolenia aurorskie. Rozpoczynając ten wymagający proces, brygadzista oficjalnie stara się o awans, a po udanym zaliczeniu egzaminu staje się aurorem. Kurs aurorski trwa trzy lata.

♦ Departament Skarbu


Szef departamentu: Theseus Burke

Składający się zaledwie z paru pomieszczeń departament, który prędzej będzie twoją zmorą niż wybawieniem. Jakiekolwiek finansowe decyzje w obrębie Ministerstwa Magii muszą najpierw przejść przez skarb zanim zostaną faktycznie zatwierdzone. Poza tym, pracownicy tego departamentu zajmują się rozliczaniem podatków osób prywatnych, audytami zarejestrowanych w ministerstwie działalności (jakichkolwiek firm działających na terenie Zjednoczonego Królestwa), wydatkami wszystkich innych departamentów oraz marżą na przepływ dóbr z innych krajów (w ścisłym kontakcie z Departamentem Międzynarodowej Współpracy Czarodziejów). Głową Skarbu Państwa jest Minister Magii, pod którego bezpośrednio podlega Szef departamentu Skarbu (często nazywany Drugim Ministrem Skarbu).

Departament dzieli się na*:
  • Biuro Finansów
  • Biuro Komornika
  • Biuro Kontroli
  • Biuro kontaktu z podatnikami

Hierarchia departamentu**:
  • Szef departamentu
  • Zastępca szefa departamentu
  • Kanclerz Skarbu i Komornik
  • Szefowie Biur
  • Urzędnicy Wydziałów
  • Pracownicy obsługi klienta

*Opis poszczególnych biur:
  • Biuro Finansów - to tutaj przychodzą wszelakie wnioski i pisma dotyczące wydatków w Ministerstwie, budżetu na następny rok, sprawozdania z audytów. To biuro wydaje ostateczne decyzje co do pozwolenia na zakup czegokolwiek, czy rozwiązuje kwestie dofinansowań.
  • Biuro Kontroli - odpowiadają za sprawdzanie czy dane firmy lub osoby prywatne płacą odpowiednio duży (lub mały) podatek. Mają zespoły pracowników wysyłanych do firm po odpowiednie kopie dokumentów, księgi i wszystko związane z prowadzeniem działalności w kategorii odprowadzania odpowiedniej ilości pieniędzy.
  • Biuro kontaktu z podatnikami - jeżeli masz jakieś pytania odnośnie podatków, problemy z nadpłacaniem, to tutaj musisz się zgłosić. To oni zajmują się kontaktowaniem z delikwentami, którzy nie odprowadzają odpowiednich podatków zanim sprawa przekazana będzie wyżej, tj. do Biura Komornika. Jest to najzwyczajniejsza obsługa klienta.

**Opis poszczególnych stanowisk oraz departamentów:
  • Szef departamentu (Drugi Minister Skarbu) - osoba odpowiedzialna za poczynania całego departamentu, oraz której podpis potrzebny jest pod każdym zatwierdzonym rocznym budżetem. Najwyższa instancja jeżeli chodzi o sprawy dotyczące przekrętów podatkowych, może umorzyć dług, jeżeli uzna sytuację za stosowną, ale tylko i wyłącznie z pisemnym uzasadnieniem opierającym się na stanie (najczęściej pieniężnym lub zdrowotnym) danej osoby; czy to osoba prywatna czy właściciel działalności.
  • Kanclerz skarbu - członek zarządu departamentu, którego bezpośrednim przełożonym jest zastępca szefa departamentu. Przez niego przechodzą wszystkie prośby z innych departamentów o dofinansowania. To jego zdanie się liczy, jeżeli nie uważasz, że wydatek twojego departamentu mógłby przejść zatwierdzenie u szefów departamentów. Poza tym zajmuje się organizacją pracy biura, współpracuje ściśle z sekretarzem zastępcy departamentu oraz przegląda wszystkie papiery dotyczące audytów, dłużników, prywatnych próśb o przesył opodatkowanych dóbr zza granicy, wniosków o dofinansowania; jeżeli te są błędne odsyła je do poprawy, a dopiero potem te mogą przejść do szefów departamentu do zatwierdzenia.
  • Główny Komornik Ministerstwa Magii - jest na równi w hierarchii z Kanclerzem skarbu, ale z całkowicie innym zakresem obowiązków, więc często są traktowani jako urzędnicy z podobną rangą. Reprezentuje na rozprawach sądowych Ministerstwo jako stronę w konflikcie z dłużnikiem, zajmuje się rejestrem dłużników, w istotnych przypadkach odwiedza ich domy lub biura.

♦ Departament Magicznych Wypadków i Katastrof


Szef departamentu: Maxwell Cattlemore

Znajduje się na trzecim piętrze Ministerstwa. Stanowi ministerialne siły szybkiego reagowania, w przypadku złamania klauzuli tajności przez przypadkowe użycie czarów w obecności mugola, czy w nagłe klęski jak deszcz ropuch albo wojny trolli, zagrażające ujawnieniem istnienia czarodziejów. Dyrektorzy tego departamentu często zostawali wybierani na nowych Ministrów Magii.

Departament dzieli się na:
  • Czarodziejskie Pogotowie Ratunkowe, gdzie rekrutowani są czarodzieje na stanowiska amnezjatotów, uzdrowicieli i restauratorów
  • Komitet Łagodzenia Mugoli
  • Biuro Dezinformacji

Hierarchia departamentu:
  • Szef departamentu
  • Zastępca szefa departamentu
  • Szefowie biur
  • Amnezjatorzy
  • Uzdrowiciele
  • Urzędnicy wydziałów

♦ Departament Tajemnic


Szef departamentu: Gregory Bulstrode

Ukryty na najwyższej kondygnacji Ministerstwa. Okryty całunem niepewności i sekretów, które będą mieli szansę poznać jedynie najwytrwalsi i najzdolniejsi czarodzieje. Tajne laboratoria zajmujące się takimi dziedzinami jak podróże w czasie, nekromancja, czy wyprawy do innych wymiarów, badanie nad tym jak działają zaklęcia i dlaczego kromka posmarowana masłem zawsze spada, mokrą stroną do dołu? Nikt nie zostaje dyrektorem tego departamentu na więcej niż jedną kadencję. Niebezpieczeństwa jakie czyhają na pracowników to znikanie i objęcia szaleństwa.
Do Departamentu Tajemnic nie można dostać się na staż - żeby zostać Niewymownym, najpierw trzeba mieć odpowiednie dokonania naukowe (lub plecy), a dopiero potem można zacząć starać się o otrzymanie tej posady. Reasumując: ścieżki kariery zawodowej nie zaczniesz w Departamencie Tajemnic.

Departament dzieli się na:
  • Badania Sekretów Mózgu
  • Komnata Przepowiedni
  • Komnata Śmierci
  • Komnata Miłości
  • Komnata Kosmiczna
  • Pokój Czasu

Hierarchia departamentu:
  • Szef departamentu
  • Zastępca szefa departamentu
  • Szefowie komnat/pokoi
  • Niewymowni

♦ Departament Kontroli nad Magicznymi Stworzeniami


Szef departamentu: Lazarus Rowle

Drugi największy departament w Ministerstwie Magii, swoją siedzibę posiada na czwartym piętrze. Związku z tym jak duży wpływ na świat czarodziei posiadają magiczne stworzenia nie dziwi, że jest to drugi największy departament, co wymagało podziału na trzy mniejsze działy – Zwierząt, Istot i Duchów.

Dział Zwierząt:
  • Biuro Łączników z Centaurami
  • Komitet ds. Utylizacji Niebezpiecznych Stworzeń
  • Biuro Badań i Hodowli Smoków
  • Biuro Kontroli Ghouli
  • Trolli Patrol
  • Rejestr Wilkołaków
  • Jednostka ds. Łapania Wilkołaków

Dział Istot:
  • Biuro Łączników z Goblinami
  • Biuro Międzygatunkowej Współpracy Między Czarodziejami a Wampirami
  • Biuro Relokacji Skrzatów Domowych
  • Biuro Wsparcia i Resocjalizacji Wilkołaków

Dział Duchów
  • Biuro Rejestracji Post-istot i ich historii
  • Komitet ds. Egzorcyzmowania Poltergeistów
  • Komitet ds. Opętań Śmiertelników


Hierarchia departamentu:
  • Szef departamentu
  • Zastępca szefa departamentu
  • Szefowie biur
  • Łowcy stworzeń i wilkołaków
  • Egzorcyści
  • Urzędnicy wydziałów

♦ Departament Międzynarodowej Współpracy Czarodziejów


Szef departamentu: Alexander Bletchley

Na piątym piętrze znajduje się czarodziejski odpowiednik Urzędu ds. Spraw Zagranicznych i Wspólnoty Narodów. Do głównych obowiązków należy współpraca między magicznymi rządami innych krajów, ustalanie wspólnej interpretacji praw czarodziejów, jednostek miar, standardów handlu czy kooperacja przy organizacji wydarzeń o charakterze międzynarodowych.  Jedno z najgłośniejszych miejsc w Ministerstwie, dudni językami niczym współczesna wieża Babel.

Departament dzieli się na:
  • Organ Międzynarodowych Standardów Handlu Magicznego - poza rocznymi raportami dotyczącymi eksportu i importu zarządza działaniem Magicznego Urzędu Celnego.
  • Międzynarodowe Biuro Prawa
  • Międzynarodowa Konfederacja Czarodziejów z siedzibą na Wyspach
  • Biuro Magicznych Miar i Wag

Hierarchia departamentu:
  • Szef departamentu
  • Zastępca szefa departamentu
  • Szefowie biur
  • Ambasadorzy
  • Urzędnicy wydziałów

♦ Departament Transportu


Szef departamentu: Wylan Carrow

Znajdujący się szóstym piętrze departament to jedno z najruchliwszych miejsc, głównie dlatego iż zawsze jest tam coś do zrobienia, bowiem kontrolowany jest tutaj cały brytyjski ruch siecią Fiuu, nie wspominając o zezwoleniach na poruszanie się środkami magicznego transportu, takimi jak świstokliki. Mają z nim styczność również młodzi czarodzieje, bowiem ten departament zajmuje się wydawaniem licencji na aportację.

Departament dzieli się na:
  • Biuro Główne Sieci Fiuu
  • Zarząd Nadzoru Miotlarskiego
  • Urząd Świstoklików
  • Komisja Kwalifikacyjna Teleportacji

Hierarchia departamentu:
  • Szef departamentu
  • Zastępca szefa departamentu
  • Szefowie biur
  • Urzędnicy wydziałów

Więcej o Ministerstwie Magii można przeczytać tutaj
Widmo
Tell me, what is it you plan to do
with your one wild and precious life?
Czarodzieje wierzą, że zjawiska tworzą układy całościowe. Mówiąc inaczej, świat stanowi całość, niedającą się sprowadzić do sumy części. Gdy ktoś wie, jak odczytywać elementy poszczególnych wzorców, jest w stanie zobaczyć pewne znaki, które pomagają zrozumieć większy obraz i przewidzieć przyszłe zdarzenia.

Holizm
#3
16.10.2022, 18:25  ✶ (Ten post był ostatnio modyfikowany: 19.10.2022, 15:50 przez Eutierria.)  

EDUKACJA I DZIAŁALNOŚĆ NAUKOWA


Hogwart


Najbardziej prestiżowa ze wszystkich szkół magicznych w Anglii to marzenie nie tylko przyszłych uczniów, ale i potencjalnych nauczycieli. Wielopokoleniowa tradycja, wysoki poziom i naprawdę dobre warunki, to tylko nieliczne z zalet płynących z pracy w Hogwarcie. Każdy, kto chciałby dołączyć do kadry nauczycielskiej, przede wszystkim pragnie zapisać się na kartach historii i współtworzyć to miejsce, bowiem posada w Hogwarcie to przede wszystkim niesamowity prestiż. A jeśli prestiż, to również ogromna odpowiedzialność.

Hierarchia Hogwartu przedstawia się następująco:
  • Dyrektor Hogwartu
  • Opiekunowie domów
  • Profesorowie
  • Pracownicy funkcyjni (pielęgniarka, woźny, gajowy itd.)
  • Początkujący nauczyciele (praktykanci)

Wynagrodzenie poszczególnych pracowników Hogwartu różni się w zależności od ich profesji oraz przedmiotu, który nauczają. Najbardziej pożądanym stanowiskiem jest oczywiście status opiekuna domu, co wiąże się z byciem odpowiedzialnym za uczniów. Choć posada ta jest bardzo stresująca, pracującemu w Hogwarcie wykładowcy przynosi wiele chwały i pozwala mu znaleźć się w najbliższym gronie dyrektora szkoły.

Choć do Hogwartu przyjmowane są dzieci wykazujące zdolności magiczne niezależnie od urodzenia, aby zostać przyjętym na staż jako pracownik, należy zdać egzaminy kończące edukację na najwyższym poziomie, przynajmniej z jednej dziedziny. Słowem, należy wykazać się wybitnymi umiejętnościami, które sprawią, że oczy dyrektora zostaną zwrócone w stronę praktykanta. Ciągła nauka przez samodoskonalenie i wykazywanie sukcesów w pracy to element bardzo ważny, o ile nie najważniejszy.

Lista nauczanych w Hogwarcie przedmiotów:
  • Astronomia
  • Eliksiry
  • Historia magii
  • Latanie na miotle
  • Mugoloznawstwo
  • Numerologia
  • Obrona przed czarną magią
  • Opieka nad magicznymi stworzeniami
  • Transmutacja
  • Wróżbiarstwo
  • Zaklęcia i uroki
  • Zielarstwo

Pozostała działalność naukowa


Nie tylko Hogwart oferuje pracownikom naukowym ścieżkę kariery. Możliwe jest, iż postać naucza w szkole prywatnej bądź specjalnych pensjonatach. Jej ambicją jest prowadzenie magicznego przedszkola? A może prowadzi własną placówkę?
Wielu spośród czarodziejów wybiera kontynuowanie ścieżki naukowej w konkretnej dziedzinie, bardzo często wydając liczne publikacje na temat swoich badań, bądź kieruje się w bardziej praktyczne wykorzystanie zdobytej przez lata mądrości. Zawsze jednak główną motywacją pozostaje chęć zgłębienia wiedzy i samodoskonalenie się.

Przykładowe magiczne zawody związane z edukacją:
  • Alchemik to czarodziej tworzący nowe eliksiry bądź zajmujący się rozwojem już istniejących. Osoba ta zazwyczaj korzysta z udostępnianych mu laboratoriów bądź posiada własne. Zawód ten jest bardzo ceniony zwłaszcza w branży medycznej.
  • Archeolog czarodziej, któremu nie straszne tajemnice świata, podróżujący w celach odkrywania nowych artefaktów bądź cennych informacji na temat przeszłości, które potem mogą zostać wykorzystywane przez historyków w ich badaniach.
  • Astronom naukowiec ten uzupełnia wiedzę na temat ciał niebieskich oraz ich wpływu na magię. Chociaż dla mugoli ta dziedzina nauki może wydawać się być całkowicie nieprzydatna, świat magiczny czerpie z wiedzy przekazywanej nam przez gwiazdy, lecz aby ją dobrze odczytać, potrzebny jest właśnie astronom.
  • Historyk odkrywający nowe fakty, zajmujący się dokładnym spisaniem dziejów historycznych bądź próbujący opisać minione wydarzenia z innej perspektywy czarodziej, zazwyczaj współpracujący z wieloma innymi środowiskami naukowymi. Historia to niedoceniana dziedzina nauki, a jednak bardzo przydatna bowiem bez poznania przeszłości, nie można budować przyszłości.
  • Teoretyk magii nie ma magii bez zaklęć, a osobą zajmującą się opracowywaniem nowych formuł jest właśnie Teoretyk. Oprócz pracy nad zaklęciami zajmuje się również opracowywaniem metod działania poszczególnych dziedzin związanych z życiem codziennym, od transmutacji rozpoczynając, na łączeniu ze sobą wielu różnych działów i poszukiwaniu nowych rozwiązań kończąc.
  • Wróżbita w świecie niemagicznym kojarzony z szarlatanem, Wróżbita to czarodziej ceniony wśród świata magicznego. Wykorzystując swoją wiedzę, a co najważniejsze dar trzeciego oka, są w stanie odczytać i zinterpretować przyszłość. Niestety, nie wszyscy Wróżbici posiadają trzecie oko, lecz gdy kiedykolwiek uda się któregoś napotkać na swojej drodze, warto zasięgnąć rady.
Widmo
Tell me, what is it you plan to do
with your one wild and precious life?
Czarodzieje wierzą, że zjawiska tworzą układy całościowe. Mówiąc inaczej, świat stanowi całość, niedającą się sprowadzić do sumy części. Gdy ktoś wie, jak odczytywać elementy poszczególnych wzorców, jest w stanie zobaczyć pewne znaki, które pomagają zrozumieć większy obraz i przewidzieć przyszłe zdarzenia.

Holizm
#4
16.10.2022, 18:30  ✶ (Ten post był ostatnio modyfikowany: 28.09.2024, 16:15 przez Morrigan.)  

Medycyna i nauki przyrodnicze


Szpital Św. Munga


Dyrektor szpitala: Dorinda Lestrange
Zastępca dyrektora: Cyrus Abbott

Hierarchia w Szpitalu Świętego Munga wygląda następująco:
  • Dyrektor Szpitala - najwyższe stanowisko w szpitalu, odpowiedzialne za zarządzanie całym personelem, finansami, bezpieczeństwem i jakością usług medycznych. Dyrektor szpitala reprezentuje szpital na zewnątrz, utrzymuje kontakty z Ministerstwem Magii, mediami i innymi instytucjami. Dyrektor szpitala nadzoruje również działalność naukową i dydaktyczną w szpitalu.
  • Zastępca dyrektora - drugie w hierarchii stanowisko w szpitalu, odpowiedzialne za wspieranie dyrektora w zarządzaniu personelem, finansami, bezpieczeństwem i jakością usług medycznych. Zastępca dyrektora szpitala zastępuje dyrektora w razie jego nieobecności, a także koordynuje pracę poszczególnych oddziałów i działów szpitala. Uczestniczy również w działalności naukowej i dydaktycznej w szpitalu, a także w nawiązywaniu i utrzymywaniu kontaktów z Ministerstwem Magii, mediami i innymi instytucjami. Zastępca dyrektora szpitala jest podporządkowany swojemu zwierzchnikowi i bezpośrednio odpowiada za realizację jego poleceń i zadań. Stanowisko możliwe do przejęcia przez aktywną postać gracza w ramach uzasadnionego awansu fabularnego w porozumieniu z Mistrzem Gry.
  • Ordynatorzy oddziałów - lekarze specjaliści, którzy kierują poszczególnymi oddziałami szpitala. Ordynatorzy oddziałów odpowiadają za organizację pracy na swoich oddziałach, nadzorują pracę lekarzy, wykładowców i stażystów, a także zajmują się diagnozowaniem i leczeniem najtrudniejszych przypadków.
  • Wykładowcy - lekarze, którzy oprócz pracy na oddziałach, prowadzą zajęcia teoretyczne i praktyczne dla stażystów. Dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem, a także biorą udział w badaniach naukowych i publikują ich wyniki m.in. w czasopismach naukowych. Wykładowcy są podporządkowani ordynatorom oddziałów i dyrektorowi szpitala.
  • Uzdrowiciele - medycy zajmujący się diagnozowaniem i leczeniem pacjentów na oddziałach szpitala. Uzdrowiciele stosują zarówno medycynę konwencjonalną, jak i magiczną, w zależności od rodzaju schorzenia. Każdy uzdrowiciel pracuje na jednym z oddziałów związanych ze swoją główną specjalizacją. Można często ich zobaczyć w żółto-zielonych szatach z emblematem szpitala (różdżką skrzyżowaną z kością). Uzdrowiciele w procesie leczenia mogą sięgać po różne techniki, takie jak m.in. zaklęcia lecznicze, zaklęcia transmutacyjne, eliksiry, ziołolecznictwo. Uzdrowiciele są podporządkowani ordynatorom oddziałów i wykładowcom.
  • Stażyści - są to osoby, które ukończyły naukę w dowolnej akademii magii na świecie i zdobyły odpowiednie oceny z egzaminów uprawniające do przystąpienia do stażu w szpitalu. Skupiają się przede wszystkim na zdobyciu praktycznych umiejętności i doświadczenia w zawodzie. Pracują pod nadzorem wykładowców i uzdrowicieli, uczestniczą w zajęciach i ćwiczeniach, a także pomagają w opiece nad pacjentami.
  • Pracownicy funkcyjni - osoby, które nie są lekarzami, ale pełnią ważne role w funkcjonowaniu szpitala. Pracownicy funkcyjni obejmują: recepcjonistów, osoby sprzątające, pracowników kuchni i pralni, ochroniarzy, kurierów i innych. Pracownicy funkcyjni są podporządkowani dyrektorowi szpitala lub ordynatorom oddziałów, w zależności od rodzaju pracy i specyfiki pełnionych obowiązków.

Postać pragnąca zapewnić sobie posadę w Szpitalu św. Munga nie jest ograniczona tylko do stanowisk wymagającej aktywnej pracy w zawodzie magimedyka czy klątwołamacza. Postać może zgłosić się do pracy m.in. jako pracownik recepcji, pracownik punktu informacji, pracownik kafeterii, pracownik herbaciarni, dostawca eliksirów, ochroniarz czy nawet pracownik administracyjny odpowiedzialny za odpowiedni obieg dokumentacji na terenie placówki.

♦ Inne


Oprócz pracy w Szpitalu św. Munga, możliwe jest prowadzenie prywatnej praktyki, jak i praca w Lecznicy Dusz, gdzie leczone są problemy z mentalnością. Wachlarz możliwości jest bardzo szeroki - od klinik dla magicznych zwierząt i istot, aż po tradycyjne metody ziołolecznicze.

Nauki przyrodnicze


Świat magiczny obfituje w czarodziejów zainteresowanych rozwijaniem wiedzy na temat fauny i flory, albo starają się, aby możliwe było skorzystanie z darów świata natury w pozostałych dziedzinach życia. Rozmaite rody ze Skorowidzu zajmują się poważniejszymi działalnościami związanymi z tymi dziedzinami, zatrudniając wielu pracowników. Istnieją też prywatne firmy bądź przedsiębiorstwa, które pomagają ze znalezieniem zatrudnienia w tych dziedzinach.
  • Hodowca zajmuje się jednym, wybranym przez siebie gatunkiem magicznych zwierząt, zarówno z zamiarem sprzedaży stworzeń osobom prywatnym jak też zebraniem odpowiednich składników pochodzenia zwierzęcego. Często praca hodowcy ma również za zadanie monitorowanie działań danego gatunku i prowadzenie badań na jego temat. Częściej jednak w tej kwestii polega się na magizoologach.
  • Łowca to czarodziej, który odławia rozmaite gatunki, najczęściej te, które z jakiegoś powodu zagrażają magicznej bądź mugolskiej społeczności, czasem również zbierając trofea z zabitych istot. Bardzo wielu z nich należy do klubu łowieckiego, część jednak kieruje się bardziej w stronę kłusownictwa.
  • Magizoolog prowadzi praktyczne i teoretyczne badania na temat konkretnych gatunków (zyskując wtedy specjalizację, taką jak smokolog), często podróżując po różnych hodowlach, rezerwatach czy wszelakich kursach, usprawniając swoją wiedzę i dzieląc się nią z innymi. Taka osoba może również pracować biurach i urzędach, sprawdzając warunki trzymania magicznych istot czy uprawnienia czarodziejów.
  • Magibotanik poświęca życie na badanie świata fauny, pielęgnując szklarnie i sady albo zajmując się dziedziną eksperymentalną, gdzie nowe sadzonki mogą zrewolucjonizować eliksiry, kosmetyki i przemysł tekstylny. Pracują zarówno na posadach urzędniczych, jak i również w prywatnych czy publicznych działalnościach związanych z roślinami.
  • Pracownik rezerwatu zajmuje się opieką nad istotami żyjącymi w rezerwatach, gdzie magiczne istoty i stworzenia są o wiele groźniejsze od tych spotykanych przez przeciętnego czarodzieja, najczęściej wymagając odpowiedniego treningu, aby poradzić sobie z pracą w dość ciężkich warunkach. Ich wypłata często jest o wiele większa niż pracowników hodowli, gdyż często ich praca może wiązać się z poważnymi obrażeniami, bądź nawet śmiercią.
  • Zoomedyk studiuje podobne zagadnienia co uzdrowiciel, zajmuje się jednak całkowicie leczeniem magicznych istot. Każdy z zoomedyków wybiera swoją specjalizację, decydując się czy chce zajmować się zwierzętami domowymi, czy istotami, które są o wiele groźniejsze. Bardzo często wzywani są do konkretnych przypadków, albo prowadzą prywatne kliniki.
Widmo
Tell me, what is it you plan to do
with your one wild and precious life?
Czarodzieje wierzą, że zjawiska tworzą układy całościowe. Mówiąc inaczej, świat stanowi całość, niedającą się sprowadzić do sumy części. Gdy ktoś wie, jak odczytywać elementy poszczególnych wzorców, jest w stanie zobaczyć pewne znaki, które pomagają zrozumieć większy obraz i przewidzieć przyszłe zdarzenia.

Holizm
#5
16.10.2022, 18:33  ✶ (Ten post był ostatnio modyfikowany: 17.10.2022, 13:13 przez Holizm.)  

Usługi i rozrywka


Jeśli oferta Ministerstwa Magii wydaje się być zbyt wymagająca, Hogwart nie jest wymarzonym miejscem pracy a Szpital Świętego Munga to nie to, można spróbować swoich sił w innej branży. Świat magiczny pełen jest ciekawych typów usług, istnieje też możliwość założenia własnego biznesu, jednak utrzymanie go pochłonie nie tylko sporo pieniędzy, ale i energii. W końcu najdłużej na rynku utrzymują się firmy rodzinne, wielopokoleniowe, w których prowadzenie włożono całe serce.

Bank Gringotta


Najważniejsza instytucja bankowa na wyspach brytyjskich, założona w roku 1474 przez Goblina Gringotta i stanowiąca nieprzerwanie własność jego potomków od niecałych pięciu wieków.
Głównymi zadaniami banku poza przechowywaniem różnego rodzaju dóbr materialnych jest udzielanie pożyczek w zastaw lub na hipotekę, wymiana walut, wycena i handel nieruchomościami oraz przedmiotami antycznymi, zdejmowanie i nakładanie klątw (Gringott posiada na swoich usługach największą brygadę łamaczy klątw w całej Europie) czy giełda papierów wartościowych.
Choć na pierwszy rzut oka zdawać by się, że nie ma tu miejsca dla zwykłych czarodziejów i wszystkim zajmują się gobliny, nie jest to prawda. Za główną fasadą, w najlepsze kwitnie współpraca ludzko-goblińska. Stanowiąc wspaniały przykład, jak w można porzucić podziały rasowe i wspólnie pracować w imię większego dobra.

Hierarcha w Banku Gringotta wygląda następująco:
  • Dyrektor banku
  • Zastępca dyrektora
  • Rzecznik kontaktów ludzko-goblińskich
  • Łamacze klątw i Nakładacze klątw
  • Opiekun smoków
  • Rzeczoznawcy - majątkowi, przedmiotów magicznych, kamieni szlachetnych
  • Komornicy
  • Bankierzy
  • Lichwiarze

Pozostałe usługi

  • Właściciel działalności (pubu, sklepu itp.) – w skrócie, to ta osoba, do której należy konkretny biznes, swoisty ojciec firmy i osoba najbardziej obciążona odpowiedzialnością a jaką wiąże się bycie właścicielem. W zależności od branży właściciele są zazwyczaj zamożni, ale muszą skrupulatnie pilnować swoich wydatków oraz zarobków płynących z ich własności, bowiem trzeba być zawsze przygotowanym na gorszy okres.
  • Gwiazda sportu – świat magiczny aż roi się od przeróżnych rodzajów sportu, niejednokrotnie bardzo mocno związanych z magią. Jeśli więc np. Quidditch to coś, co jest mocną stroną, warto spróbować swoich sił w jednej z krajowych drużyn. Zarobki początkowo nie są wysokie, lecz z czasem gdy na jaw wyjdzie talent, mogą wzrosnąć do kwot niebotycznych. Jest jednak pewien haczyk – sportowcem jest się do pewnego wieku. Ale czy dla czarodzieja stanowi to jakąkolwiek przeszkodę?
  • Speaker radiowy – radio stało się z czasem bardzo popularnym przekaźnikiem informacji, dlatego też coraz to nowsze rozgłośnie poszukują speakerów. Pracując na tym stanowisku, należy być dyspozycyjnym, mieć poprawną dykcję i charyzmę. Nikt przecież nie słucha kogoś, kto wysławia się tak, jakby miał w ustach pełno kluchów! Zarobki w tej branży plasują się lekko poniżej średniej, ale w zależności od popularności stacji i programu samego zatrudnionego, mogą one wzrosnąć do całkiem ładnej sumy.
  • Dziennikarz – stanowisko kojarzone z wiecznie zagonionymi, zapracowanymi, niespełnionymi pisarzami, jest w rzeczy samej bardzo dobrym polem dla tych, którzy uwielbiają kontakt z ludzmi. Przekazywanie najważniejszych informacji na papierze wymaga wprawy, lekkiego pióra i umiejętności wychwytywania najważniejszych faktów. Było nie było, gazeta towarzyszy co rano każdemu człowiekowi.
  • Artysta – jeden z najtrudniejszych zawodów w świecie, w którym magia może zastąpić niemal wszystko. Jeśli więc w duszy gra muzyka, myśli układają się w przepiękny pejzaż albo wypowiedziane słowa i gestykulacja sama w sobie stanowi sztukę, warto zastanowić się nad karierą artysty. Początkowo zarobki mogą być śmiesznie niskie, ale przy odrobinie samozaparcia i reklamy, kto wie, może początkowo wyśmiewany twór stanie się arcydziełem?
  • Rzemieślnik – mówiąc inaczej: wytwórca. Czy to jubiler, czy stolarz, każdy z nich jest na świecie potrzebny. Branża ta jest w miarę bezpieczna, bowiem wraz z postępem cywilizacyjnym i zmianami, jakie zachodzą w panujących trendach, prędzej czy później Rzemieślnicy znajdą swój rynek zbytu. Zarobki są średnie, ale w miarę stałe, o ile klienci przekonają się, że wytwarzany produkt spełnia ich wymagania.
« Starszy wątek | Nowszy wątek »

Użytkownicy przeglądający ten wątek:




  • Pokaż wersję do druku
  • Subskrybuj ten wątek

Przydatne linki
Kolejeczka
Tryb normalny
Tryb drzewa