Secrets of London
[Jesień 1972] Spalona Noc - Cywile i Zadanie Główne - Wersja do druku

+- Secrets of London (https://secretsoflondon.pl)
+-- Dział: Sekrety Londynu (https://secretsoflondon.pl/forumdisplay.php?fid=64)
+--- Dział: Szpalta (https://secretsoflondon.pl/forumdisplay.php?fid=14)
+--- Wątek: [Jesień 1972] Spalona Noc - Cywile i Zadanie Główne (/showthread.php?tid=4563)

Strony: 1 2


[Jesień 1972] Spalona Noc - Cywile i Zadanie Główne - Eutierria - 09.03.2025

Spalona noc oczami Anglików


Jest to temat zawierający zadania, które są skierowane do ogółu postaci pierwszoplanowych na forum, niezależnie od przynależności do frakcji fabularnych i miejsca zatrudnienia. Każdy gracz może wykonać je każdą ze swoich postaci. Mogą (jako osoba towarzysząca postaci pierwszoplanowej) angażować się w nie postacie z drugiego planu. Wykonywanie zadań nie musi wiązać się z napisaniem pełnej sesji wokół tematu, jeżeli nie zostało to wyraźnie określone w wymaganiach. Wykonane zadania należy zgłaszać w tym wątku. Zostaną one ocenione zbiorczo pod koniec kwartału jesiennego, przed okresem rozliczeń zgodnie z zasadami Spalonej Nocy.

Kod:
[b]Numer zadania:[/b]
[b]Nazwa zadania:[/b]
[b]Krótkie streszczenie podjętych działań:[/b]
[b]Zaangażowane osoby:[/b]
[b]Powiązane wątki i listy[/b]
[url=][/url]
[url=][/url]
[url=][/url]
[url=][/url]

1. Jeżeli zadanie zostało wykonane wspólnie w kilka osób, zgłosić je w tym wątku powinna jedna osoba, jako „przedstawiciel” całej grupy. Nie powielajcie zgłoszeń tych samych zadań i wątków - łatwiej mi to później sprawdzać.

2. Nie musicie się w krótkim streszczeniu bardzo rozpisywać, wystarczy dać w nim zarys i kilka kluczowych momentów - można go śmiało zamknąć w zdaniu lub dwóch.

3. Nie wstydźcie się linkować wszystkiego, co ma związek - listy, rozmowy przez lusterka i tak dalej - zwracam na te rzeczy uwagę i wpisuję za nie plusy w arkusz. Pamiętajcie też o innych zasadach punktowania (znajdują się w podlinkowanym wyżej wątku Spalonej Nocy). Praktyka odnotowywania na dole posta użytych elementów mechaniki gry będzie powielana w innych moich wydarzeniach, więc warto się do niej przyzwyczaić.

4. Rozpoczęcie zadania zgłoście tutaj od razu po założeniu pierwszych wątków. Post w zgłoszeniu możecie edytować w dowolnym momencie do końca kwartału. Dam wam znać kiedy nadejdzie moment, w którym będzie trzeba to wszystko dopiąć.




RE: [Jesień 1972] Spalona Noc - Cywile i Zadanie Główne - Eutierria - 09.03.2025

Spalona noc


Ósmy i dziewiąty września


Ta grupa dotyczy zadań, które można rozgrywać od fabularnego ósmego do dziewiątego września - są związane bezpośrednio z atakami mającymi miejsce w Londynie i innych angielskich miejscowościach. Atak odbywa się wieczorem, Londyn płonie nocą, następnego dnia ci, którzy przetrwali noc, są już bezpieczni. W każdym z przedstawionych zadań dodatkowo punktowane są inne działania opisane w zasadach wydarzenia. Wszystkie te zadania zostały napisane w taki sposób, aby były dostępne dla cywili. Są dostosowane dla osób, które nie posiadają zdolności bojowych, nie są członkami Zakonu Feniksa ani Śmierciożercami i po prostu chciałyby coś przeżyć, pomóc komuś, zaangażować się w działania. Nie można tych sesji rozliczać w celu zdobywania punktów dla Zakonu lub Śmierciożerców, nie można też (oczywiście oprócz Ogólnego zadania Spalonej Nocy i Cywila w opałach) angażować w nie pracowników Ministerstwa, którzy będą wam pomagać w ramach czynności służbowych. Jedynym wyjątkiem jest udanie się do Munga na sesję w celu zaleczenia ran po nieudanej próbie pomocy w myśl tego, że uzdrowiciel leczył szkody, ale nie pomagał wam bezpośrednio w akcji. Pracownicy Ministerstwa mogą pomóc wam w późniejszych dniach - przyjąć rysopisy sprawców, pomagać w naprawianiu szkód, ale nie mogą brać udziału w sesjach rozgrywających się bezpośrednio w Spaloną Noc - bo to są zadania dla was. Oni mają swoje.

♦ #1 Ogólne zadanie Spalonej Nocy


Ogólnym zadaniem Spalonej Nocy jest napisanie pełnych sesji fabularnych w Spaloną Noc. Nie istnieje żadne górne ograniczenie ilości rozegranych sesji, jednakże podstawą odebrania punktów za to zadanie są minimum trzy pełne sesje dotyczące kolejno:
  • Tego, co działo się w chwili, kiedy z nieba zaczął sypać się popiół. Sesja musi rozgrywać się w całości w miejscu deklarowanym w Spalonych Rzutach.
  • Zdarzeń powiązanych z kością Pięter wyrzuconych przez postać. Jeżeli postać jest z tego rzutu zwolniona (jest Śmierciożercą) może w tym miejscu rozliczyć sesję związaną z działaniami zleconymi jej przez Lorda Voldemorta.
  • Zdarzeń powiązanych z przynajmniej jedną z kości Lokacji wyrzuconych przez postać. Jeżeli na lokację rzucono kartę Zasłony Dymnej, należy odnieść się do opisu w tabeli.
W tych sesjach można rozliczać inne zadania, również zadania Zakonu Feniksa, Śmierciożerców i Ministerstwa. Za wykonanie tego zadania postać otrzyma odznakę wydarzenia - należy zaznaczyć w deklaracji w których sesjach jest ono wykonane, niezależnie od przynależności do frakcji. Nie zgłaszajcie tych zadań tutaj.

♦ #2 Człowiek człowiekowi wężem (Londyn, Devon, Exter, Yeovil, Salisbury, Winchester, Cambridge, Petersborough, Louth, Southampton i York)


W Spaloną Noc dochodzi do wielu często brutalnych ataków. Atakują Śmierciożercy, to prawda - ci, którzy sprzeciwili się Voldemortowi płacą teraz za to najwyższą cenę, ale to również wiele innych historii, do których postacie mogą się odnieść i podjąć decyzję czy staną się bohaterami, czy okażą tchórzostwo i bierność. Warunkiem otrzymania punktów jest napisanie pełnej sesji wokół jednego z proponowanych poniżej tematów (dotyczą krzywdy ludzkiej, mogą być triggerujące, ale nie poruszają tematu krzywdy dzieci ani zwierząt).


♦ #3 Ogień i drewno nigdy nie były dobrym połączeniem (Little Hangleton i Dolina Godryka)


Kiedy Londyn zmaga się z pożarami rozprzestrzeniającymi się z budynku na budynek, Little Hangleton i Dolina Godryka mierzą się z własnym problemem - popiołem spadającym na drzewa. Otoczone lasem Little Hangleton znajduje się w poważnej pułapce, a Dolina Godryka może utracić część swoich pokaźnych sadów tuż przed zbiorami. Chociaż w Dolinie znajdowały się siły Ministerstwa związane z obecnością Widm, ich działania skupiły się na Kniei i Polanie Ognisk - sadownicy musieli rzucić się na ratunek swojej własności, zanim będzie za późno!
  • Ugaszę każdy ogień to temat, jaki proponuję osobom, które posiadają wysokie statystyki związane z magią lub potrafią poradzić sobie z rozprzestrzeniającym się ogniem w inny sposób (na przykład dowodząc jakiejś grupie). Postać musi bezpośrednio walczyć z żywiołem pomagając sadownikom w ratowaniu swoich dobytków.
  • Nakarmię potrzebujących to temat, jaki proponuję osobom, które tworzą eliksiry, gotują lub generalnie wolą trzymać się na uboczu nie ryzykując swoim bezpieczeństwem, ale chciałyby pomóc. Postać musi przygotować jakiś pakiet pomocowy dla bohaterów gaszących ogień w mieście, opatrywać ich rany lub pomagać zbierać się potrzebującym.
  • Zniszczę to co ważne to temat, jaki proponuję zwyczajnym złośliwcom - kiedy inni walczą z opanowaniem szalejącego żywiołu, wy zróbcie coś na odwrót - podpalajcie ugaszone miejsca i upewnijcie się, że sąsiad będzie miał gorzej. Jeżeli jego jabłka spłoną, twoje sprzedadzą się przecież po wyższej cenie.
Warunkiem otrzymania punktów jest napisanie pełnej sesji wokół jednego z proponowanych powyżej tematów.

♦ #4 Kulturalne pogorzelisko


Szalejące płomienie trawią wszystko, cały ich dorobek. Bez ich sztuki wydaje im się, że nie mają już nic, więc podejmują ryzyko i przekraczają progi swoich mieszkań, aby uratować z szalejących płomieni dzieła swoich rąk. Możesz im pomóc lub obserwować ich śmierć - grożąca zawaleniem konstrukcja może pozbawić życia lub zdrowia również ciebie. Celem zadania jest napisanie pełnej sesji, w której zostanie użyta kość. Istnieją dokładnie cztery kości, sama ich treść będzie podobna - różnić się będzie detalami. Pozwalają na uratowanie bądź zniszczenie czterech mugolskich dzieł kulturowych. Rozpoczęcie gry należy zgłosić w tym temacie od razu, żebym mogła zaktualizować ten wpis. Te kości niosą ze sobą duże ryzyko uszkodzenia postaci!

Dostępne sceny: !Pogorzelisko1, !Pogorzelisko2, !Pogorzelisko3, !Pogorzelisko4

♦ #5 Okazja czyni złodzieja


Kiedy ktoś traci całe swoje życie i zatapia się w rozpaczy, ktoś inny może na tym niewyobrażalnie skorzystać. Na ulicach Londynu (ale także w innych miejscowościach, chociaż to w stolicy pojawiło się najwięcej takich przypadków) pojawili się ci, którzy postanowili uczynić coś niewyobrażalnego - okradać martwe ciała, grabić domy ofiar straszliwej tragedii, jaką jest pokaz siły Lorda Voldemorta.
  • Osoby bez przewagi Złodziejstwo mają za zadanie napisanie pełnej sesji, w której postać jest okradana lub nakrywa złodzieja na gorącym uczynku i ustosunkowuje się do tego w jakiś sposób (może się przerazić i uciekać, może spróbować złodzieja w jakiś sposób pokonać i odzyskać swoje mienie - decyzja należy do gracza).
  • Osoby z przewagą Złodziejstwo mogą w dowolnej sesji rzucić raz kością !Okazja i zastosować do efektu zgodnie z własnym sumieniem. Użycie kości jest gwarancją zdobycia mechanicznego przedmiotu, o ile postać się na to zdecyduje. Jeżeli ktoś nie chce korzystać z kości, może zaprojektować sesję samodzielnie, ale nie otrzyma mechanicznego przedmiotu, a każde takie działanie powinno być wymierzone w postać niezależną - jeżeli ktoś chce wymierzyć je w postać gracza, musi uzyskać zgodę mistrza gry, który narzuci dodatkowe wymogi niezbędne do zrealizowania celu.
Warunkiem rozliczenia zadania jest napisanie wokół tematu pełnej sesji.

♦ #6 Cywil w opałach


Kiedy cywile znajdują się w niebezpieczeństwie, do akcji przechodzą siły specjalne Ministerstwa Magii oraz urzędnicy i uzdrowiciele. Zadanie polega na tym, aby zaangażować pracowników Ministerstwa Magii, Munga oraz Lecznicy Dusz do wspólnych sesji, w których pomagają oni postaci w zmaganiu się z konsekwencjami Spalonych Kości, jakie wyrzuciła. Jeżeli postać stanie się częścią sesji rozliczonej w zadaniu Najgorszy dzień w pracy pracowników Ministerstwa, Munga lub Lecznicy Dusz, otrzyma dodatkowe punkty doświadczenia.



RE: [Jesień 1972] Spalona Noc - Cywile i Zadanie Główne - Eutierria - 09.03.2025

Po dziewiątym września


Jesień pod znakiem ognia


Ta grupa dotyczy zadań, które można rozgrywać od ósmego września do samego końca trwającego kwartału. Datowanie jest tutaj dowolne (ale oczywiście musi trzymać się logiki i kalendarium fabularnego - niektóre z zadań dotyczą konkretnych świąt kalendarzowych, należy więc upewnić się, że nie piszemy tego w dzień, w którym to święto się nie odbywa).

♦ #7 Podsumowanie strat


Spalona Noc wiązała się z wieloma stratami dla naszych postaci oraz postaci niezależnych, z którymi są powiązane. Były to straty materialne - spłonęły ich domy, przedmioty (w tym ważne pamiątki, albumy ze zdjęciami, ubrania, leki), ale także zużyły wiele zasobów, które mogły gromadzić latami. Do tego postacie straciły bliskich, zdrowie oraz poczucie bezpieczeństwa. Część członków rodziny postaci może przebywać w szpitalach lub klinikach uzdrowicielskich. Zadanie polega na napisaniu pełnej sesji, która dotyczy podsumowania strat oraz planów na przyszłość. W jaki sposób postać zamierza poradzić sobie z konsekwencjami Spalonej Nocy? W jaki sposób zażegna kryzys, jaki jej dotknął? Kogo zaangażuje do tych działań? Każda naprawa musi mieć jakiś plan, a skoro tak, to wypada stworzyć go tu i teraz.

♦ #8 Popiół w płucach


Od wdychania pyłu Spalonej Nocy czarodzieje skarżą się na naprawdę uciążliwy kaszel. Rozdzierający płuca odruch kaszlu prowadzi do odrywania się z nich czarnej jak smoła wydzieliny. Czarownica publikuje krótki poradnik radzenia sobie z objawami, ale spore ilości anglików wymagają nagłej hospitalizacji, a miejsc w klinikach uzdrowicielskich brakuje. Żeby tego było mało, po Londynie zaczyna krążyć miejska legenda o coraz częstszych przypadkach nagłej śmierci, a pierwszym ze zwiastujących koniec objawów opisywany jest jako czarna, gęsta ślina. Wśród czarodziejów narasta panika. Zadanie polega na odgrywaniu objawów, które są rezultatem rozrywającego płuca kaszlu. Minimalnym zaangażowaniem są posty o łącznej objętości pełnej sesji (1500 słow), w których postać odnosi się do popiołu w płucach. Dodatkowo punktowane jest nawiązywanie do artykułu w „Czarownicy”, inne działania opisane w zasadach wydarzenia oraz wizyta w Klinice Św. Munga. Jeżeli postać posiada jedną z wymienionych przewag i zawad, dodatkowo punktowane będzie odegranie wydarzeń wg następującego schematu:
  • Biedak - postać nie może dostać się do uzdrowiciela, musisz rozegrać, w jaki sposób pozbywasz się kaszlu;
  • Bogacz - postać z łatwością wykupuje sobie dobrego miejsca w kolejce w Mungu i wchodzi jako jedna z pierwszych;
  • Świr, Foliowa Czapka - postać idzie do kliniki, ale uważa, że artykuł z „Czarownicy” daje bardzo dobre rady i próbuje przekonać do nich ludzi w kolejce oraz uzdrowicieli;
  • Hipochondryk - postać wmawia sobie, że ma tę chorobę, chociaż jej nie ma i zaczyna szkodzić sobie lekami, aż w końcu ląduje w klinice.

♦ #9 Nie od razu Londyn odbudowano


Po Spalonej Nocy wiele miejsc znajduje się w opłakanym stanie - ludzie stracili swoje domy, mieszkania. Czasami budynki uszkodzone są tak, że wymagają drobnych napraw, innym razem sytuacja jest na tyle krytyczna, że jedyną opcją pozostaje wyburzenie. Zbliżają się chłodniejsze miesiące, potrzebującym trzeba pomóc zanim nadejdzie zima.
  • Opcja pierwsza: Postać zaangażowała się w pomoc jako fachowiec (pracuje, pobiera za to pieniądze) lub jako wolontariusz (pomoc sąsiedzka). Jest to działanie indywidualne, poza działaniami Ministerstwa i odbywa się całkowicie z inicjatywy gracza podejmującego się zadania.
  • Opcja druga: Postać zaangażowała się w pomoc w ramach inicjatyw Ministerstwa po dziewiątym września i bierze udział w zadaniach wykreowanych w ich ramach.
Ze względu na to, że niektóre lokacje fabularne są częścią zmagań pomiędzy Śmierciożercami i Zakonem, aby objąć tym zadaniem lokacje rodowe lub fabularne niebędące miejscami zamieszkania, należy uzyskać zgodę Mistrzyni Gry (wyślijcie mi PW). Generalnie najlepiej wybierajcie do tego domy i mieszkania, które były objęte rzutami Spalonych Kości.

Co jest potrzebne do pomagania? Zaangażowanie. Statystyki. Odpowiedni zestaw przewag. Generalnie pomagać w działaniach może każdy niezależnie od mechanik w karcie, ale sukcesy w pracach remontowych należą się postaciom z: rzemiosłem na przynajmniej trzech kropkach lub przewagami Stuk stuk, Ciach ciach, Snycerze, Tworzenie mechanizmów, Kowalstwo i jubilerstwo, Tworzenie przedmiotów drewnianych, Renowacja. Postacie, które ich nie posiadają, potrzebują pomocy. Naprawione przez nie dachy przeciekają, okna mogą wypaść od zbyt dużego wiatru. Jeżeli w jakiejś sytuacji ma sens inna przewaga, można dopytać o to Mistrza Gry.

♦ #10 Ci, którzy nas opuścili


Spalona Noc wiąże się ze śmiercią wielu osób - sporo ciał wyciągnięto z pogorzelisk bardzo szybko, ale wielu czarodziejów czekało na informacje o losach członków swoich rodzin przez wiele dni, nie tracąc nadziei. Niestety wielu z nich musiało zmierzyć się z tym, że nigdy nie dowiedzą się o losach swoich bliskich. Zadaniem jest rozegranie pełnej sesji wokół poczucia straty podczas od jednej do dwóch wybranych scen:
  • Pogrzebu lub rozrzucania prochów;
  • Nasłuchiwania szeptów wiatru w szkockich górach lub na wietrznych, angielskich i walijskich plażach;
  • Przeglądania pamiątek po osobie, która odeszła.
Strata musi być powiązana ze Spaloną Nocą lub nastrojami w Anglii, które Spaloną Noc poprzedzały - jeżeli czyjeś odejście miało związek z konfliktem w Anglii, to można podciągnąć je pod to wydarzenie, ale śmierć musiała mieć miejsce nie wcześniej niż podczas tegorocznego Beltane.

♦ #11 Dzień Pamięci


Dzień Pamięci jest tradycyjnym dla czarodziejów świętem praktykowanym przez osoby należące do silnych rodów, najczęściej uznawanych przez społeczeństwo przez czystokrwiste. Obchody związane są z odwiedzaniem rodzinnych grobowców i ozdabianiem nagrobków specjalnie przygotowanymi na tę okazję wieńcami. Dzień Pamięci wiąże się ze spożyciem tradycyjnego obiadu z rodziną. Po obiedzie tradycyjnie wspomina się przodków lub wywołuje ich duchy. Jest to więc okres wzmożonego zapotrzebowania na egzorcyzmy, a złapane dusze przechowuje się w naczyniach aż do Beltane. W tym roku Dzień Pamięci generuj mieszane nastroje i wiąże się z działalnością propagandową różnych środowisk. W ramach Dnia Pamięci można napisać dowolną liczbę sesji. Poniżej znajduje się lista sugerowanych przez mistrza gry tematów.
  • Weź udział w obchodach Dnia Pamięci: odwiedź groby bliskich, zjedz obiad z rodziną, wywołuj duchy.
  • Pracuj: wykonaj piękny wieniec dla bogatej rodziny, wywołuj duchy lub egzorcyzmuj dziwadło, które pojawiło się przez nieudane wywoływanie.
  • Zaangażuj się w spór: opublikuj plotkę, przyklej wiadomość do słupów ogłoszeniowych, napisz artykuł lub weź udział w audycji radiowej.
  • „Odcham się”: weź udział w koncercie.
Długość sesji nie ma znaczenia (w takim sensie, że nie musi to być pełna sesja), ale jej całość musi być skupiona wokół narzuconej tematyki.



RE: [Jesień 1972] Spalona Noc - Cywile i Zadanie Główne - Mirabella Plunkett - 09.03.2025

Zadania specjalne


Ta grupa dotyczy dwóch konkretnych rodzin fabularnych - Bellów i Crawleyów, którzy otrzymują od mistrzów gry specjalne wątki fabularne, w których muszą wziąć udział. Zostały przygotowane przez Mirabellę Plunkett.

♦ Bellowie i losy cyrku Fantasmagoria


Czarne, gęste chmury opadły na uliczki Londynu, przykrywając je niczym miękki, niedrapiący koc. W chwili gdy krzyki przerażenia odbijały się od kamiennych ścian budynków i brukowanych uliczek Pokątnej, wy mieliście budzić się ze snu, by rozpocząć kolejny dzień. Dopiero niedawno osiedliście przy Charing Cross Road, jednak nawet pełne sakiewki kolejnych widzów nie mogły utrzymać Was na dłużej. Czas było ruszać w drogę, zbierać swoje magiczne wozy i ruszać dalej, by pokonać kolejne mile i zaszczycić swoją obecnością kolejne miasta.

Nie rozmawialiście o tym jeszcze, a atmosfera w cyrku zdawała się być zmienna jak burza. Który występ miał być tym ostatnim? Czy na pewno musieliście się przenosić? To, że dzień odejścia nadejdzie, było jednak jasne jak słońce: dni robiły się coraz chłodniejsze, a klientów mieliście coraz mniej. Mugole zaczynali wracać do swoich spraw, dzieci przygotowywały się do rozpoczęcia szkół. Po drugiej stronie barykady stali czarodzieje, którzy również szykowali swoje pociechy na kolejny rok w szkole. Hogwart wzywał, a was wzywały nowe pieniądze i przygody. Może to miał być ten dzień, w którym zbierzecie się i postanowicie, co dalej?

Jeśli którekolwiek z myślało, że to będzie kolejny spokojny dzień, to życie szybko pokazało wam, gdzie jest miejsce takich jak wy. Naiwnych, pełnych życia ludzi. Jeszcze żebyście ośmielili się być radośni, to wasz namiot zapewne by spłonął... Ale wisielcza atmosfera ostatnich dni uratowała was od katastrofy: przynajmniej częściowo.

To miał być kolejny zwykły dzień, lecz 9 września, zanim nastał świt, do waszych uszu dobiegły krzyki. Co najgorsze: krzyki słychać było z obu stron. Staliście teraz na granicy, gdy zrywaliście się ze swoich łóżek w magicznych wozach z jednym kółeczkiem: granicy tego, co czarodziejskie, a co mugolskie. Byliście łącznikiem obu światów, który teraz słuchał płaczu z obu stron. Którą wybierzecie? Przemkniecie tunelem na Pokątną, czy wybiegniecie na Charing Cross Road?

Czy w ogóle macie wybor?

Brygada Uderzeniowa i Biuro Aurorów zostały powiadomione, tak samo jak mugolska policja oraz straż pożarna. Bo płonęła nie tylko Pokątna, ale również płonął mugolski świat.

Dostępne sceny: !Cyrk1, !Cyrk2, !Cyrk3, !Cyrk4

Każdy wybiera jedną ze scen i dobiera sobie współgracza z cyrku lub spoza niego (to, jak się znalazł w namiocie, pozostawiam waszej decyzji). Rozpoczęcie gry należy zgłosić w tym temacie od razu, żebym mogła zaktualizować ten wpis. Pamiętajcie, że rzucać może tylko postać pierwszoplanowa! Postacie drugoplanowe mogą pomagać pierwszoplanowym ale nie mogą rzucać kością w tym temacie.

♦ Rodzina Crawley - potomkowie zdrajczyni


Ty, twój brat i ojciec byliście bezpieczni. Spokój i opieka, którą roztoczyła nad wami rodzina Longbottom sprawił, że mogliście poczuć iż znowu żyjecie. Nie byliście więźniami, nie chowaliście się jak szczury w kanałach. Mogliście żyć pełną piersią na terenie Warowni, wiedząc że jesteście bezpieczni. Korzystaliście z dobroci rodziny Godryka Griffindora pełnymi garściami, pomagając im jak możecie, dziękując za opiekę. Będąc wdzięczni za każdy gest, każde ostrzeżenie, każdy knut i każdą kromkę chleba. Mieliście do dyspozycji przepiękny, ogromny ogród. Mieliście swoje szklarnie, swoje pokoje, swoje ubrania. Musieliście po prostu... Uważać. Niewielka cena za to, że byliście bezpieczni, prawda?

Ale jednej z was było mało. A może to po prostu nierozwaga, przez którą mała Mendora Crawley poczuła się zbyt pewnie? Każdemu przecież może powinąć się noga, lecz w waszym wypadku to potknięcie mogło kosztować was więcej niż siniaki.

Gdy Londyn płonął nocą z 8 na 9 września, nad ranem w Dolinie Godryka doszło do potężnego wybuchu. Ucierpiał nie tylko budynek, który się zawalił, zabijając przy okazji kilkoro mugoli, lecz również te okoliczne, których drewniane elementy na moment zajęły się ogniem. Kamienne ściany runęły jakby zrobione były z zapałek. Tumany kurzu mieszały się z gęstym, czarnym dymem gdy wszystko to, na co Dora pracowała, obróciło się w popiół. Ugaszenie pożaru było jednak banalnie proste, Dolina Godryka była zaopatrzona w duże rezerwy wody, a mugolska straż pożarna stanęła na wysokości zadania, nie dopuszczając do rozprzestrzenienia się śmiercionośnego ognia.

Gdy wszyscy czarodzieje z Ministerstwa byli zaangażowani w to, co działo się na ulicach Magicznego Londynu, wy siedzieliście bezpiecznie w Warowni. Wszelkie informacje docierały do was szybko, chociaż z pewnym opóźnieniem.
Panienko Doro, panienko Doro! Pani miejsce… Pani sklepik! głos domowego skrzata odbijał się echem w waszych głowach. Może to był przypadek, a może również znaleźliście się na celowniku? Ale… Skąd ktokolwiek wiedziałby, że żyjecie? Nad zgliszczami nie unosił się Mroczny Znak, poza tym czy Lord Voldemort zainteresowałby się takimi płotkami, jak wy? Odpowiedź na wasze pytania przyszła szybciej, niż mogliście się spodziewać. Skrzat ściskał w dłoni zwitek papieru. Był idealny, nienadpalony, jakby ktoś podrzucił go na zgliszcza tuż po wybuchu.

W waszych głowach pojawiła się przerażająca myśl, której nie mogliście dłużej od siebie odpychać: znaleźli was.

Dostępne sceny: !Crawley



Jeden przedstawiciel z rodu Crawley rzuca kością, by odkryć co zawierała wiadomość, którą znaleziono na zgliszczach sklepiku Dory. Waszym zadaniem jako rodu jest odegranie wydarzeń wokół tego wątku i podjęcie najważniejszej decyzji dla waszych postaci: co robicie dalej? W razie wątpliwości jak ugryźć ten temat skontaktujcie się z Mistrzem Gry. Pamiętajcie, żeby wszelkie ustalenia co do listu, zadań wokół wydarzeń czy rozmów miały podparcie na fabule (sesje pełne, niepełne, listy fabularne, kontakt przez lusterka, sieć fiuu etc.).



RE: [Jesień 1972] Spalona Noc - Cywile i Zadanie Główne - The Tempest - 27.03.2025

Numer zadania: Zadanie specjalne
Nazwa zadania: Cyrk 1
Krótkie streszczenie podjętych działań: uzupełnię potem, zgłaszam od razu bo tak pani psorka kazała
Zaangażowane osoby: Layla Bell (The Tempest) i Felix Bell
Powiązane wątki i listy
Losy Fantasmagorii


RE: [Jesień 1972] Spalona Noc - Cywile i Zadanie Główne - Baldwin Malfoy - 27.03.2025

Numer zadania: #2
Nazwa zadania: Człowiek człowiekowi wężem - scenariusz Kara
Krótkie streszczenie podjętych działań: (do uzupełnienia)
Zaangażowane osoby: Maddox Greyback, Baldwin Malfoy
Powiązane wątki i listy
To be or not to be - what-fucking-ever


RE: [Jesień 1972] Spalona Noc - Cywile i Zadanie Główne - Geraldine Yaxley - 27.03.2025

Numer zadania: #2
Nazwa zadania: Człowiek człowiekowi wężem - Kara
Krótkie streszczenie podjętych działań:Ambroise i Geraldine przemierzali ulice próbując jak najszybciej dostać się do mieszkania Geraldine. Na ulicy dostrzegli czarodzieja, który ciągnął za sobą mugolaczkę. Geraldine chciała jej pomóc, niestety budynek obok się zawalił i nie była w stanie się przebić.
Zaangażowane osoby: Ambroise Greengrass, Geraldine Yaxley
Powiązane wątki i listy
Kara


RE: [Jesień 1972] Spalona Noc - Cywile i Zadanie Główne - Prudence Bletchley - 29.03.2025

Numer zadania: #2
Nazwa zadania: Człowiek człowiekowi wężem - Czystość
Krótkie streszczenie podjętych działań: - uzupełnię
Zaangażowane osoby: Benjy Fenwick, Prudence Bletchley
Powiązane wątki i listy
Time is like a fuse - short and burning fast. Armageddon's here


RE: [Jesień 1972] Spalona Noc - Cywile i Zadanie Główne - Anthony Shafiq - 08.05.2025

Numer zadania: 6
Nazwa zadania: Cywil w opałach
Zaangażowane osoby: Anthony Shafiq, Julian Bletchley
Krótkie streszczenie podjętych działań: Anthony został zaatakowany przez trzech czarodziejów oskarżających go o bycie śmierciożercą i współwinnego trwającego pożaru. Na pomoc ruszył mu auror Bletchley. Anthony obiecał mu swoją wdzięczność, umowę pieczętując odciśnięciem swojej dłoni umazanej niezmazywalną krwią na karku swojego obrońcy.

sesja główna


RE: [Jesień 1972] Spalona Noc - Cywile i Zadanie Główne - Helloise - 21.05.2025

Numer zadania: 2
Nazwa zadania: Człowiek człowiekowi wężem (wariant Zemsta)
Krótkie streszczenie podjętych działań: Będąc świadkami mugolackiej napaści na czystokrwistą czarownicę, Helloise i Scarlett w przypływie genderowej i rasowej solidarności postanawiają ruszyć jej z odsieczą. Sytuacja szybko eskaluje w agresywną potyczkę, z której czarownice wychodzą obronną ręką. Udanym zaklęciem uwalniają wziętą na zakładniczkę ofiarę (jej włosy Hela zamienia w węże kąsające rękę mężczyzny trzymającego nieszczęśnicę), po czym w wyniku nieudanego zaklęcia wykonanego przez Mulciber w ulicę uderza olbrzymiej siły piorun. To przerażające zjawisko w połączeniu z szybką ofensywą Helloise wystarcza, aby zniechęcić napastników do dalszej walki.
Dwóch mężczyzn ucieka, jeden już na początku został pozbawiony przytomności (zostaje tam tak). Helloise zabiera jego różdżkę jako trofeum. NN czystokrwista czarownica deportuje się.
Zaangażowane osoby: Helloise, Scarlett Mulciber
Powiązane wątki i listy
wątek