Zeneida Uma Moody
Urodzenie: VI I 1945 | 8 — Żniwiarz | Koziorożec
Stan cywilny: Panna
Krew: Półkrwi, Jasnowidz — Trzecie Oko
Pochodzenie: Córka Pythii Trelawney i Jamesa Moody’ego, młodsza siostra Alastora. Od strony matki ma dalekie korzenie greckie. Od urodzenia zamieszkała w Londynie.
Stan cywilny: Panna
Krew: Półkrwi, Jasnowidz — Trzecie Oko
Pochodzenie: Córka Pythii Trelawney i Jamesa Moody’ego, młodsza siostra Alastora. Od strony matki ma dalekie korzenie greckie. Od urodzenia zamieszkała w Londynie.
Kształtowanie: ◉○○○○
Rozproszenie: ◉◉○○○
Transmutacja: ○○○○○
Zauroczenie: ◉◉◉◉○
Nekromancja: ◉○○○○
Translokacja: ◉○○○○
Percepcja: ◉◉◉○○
Aktywność fizyczna: ◉◉◉○○
Charyzma: ◉○○○○
Rzemiosło: ○○○○○
Wiedza przyrodnicza: ◉○○○○
Wiedza o świecie: ◉◉○○○
Rozproszenie: ◉◉○○○
Transmutacja: ○○○○○
Zauroczenie: ◉◉◉◉○
Nekromancja: ◉○○○○
Translokacja: ◉○○○○
Percepcja: ◉◉◉○○
Aktywność fizyczna: ◉◉◉○○
Charyzma: ◉○○○○
Rzemiosło: ○○○○○
Wiedza przyrodnicza: ◉○○○○
Wiedza o świecie: ◉◉○○○
Poziom spaczenia: II
Różdżka: pióro z ogona feniksa, 12 1⁄3 cala, jarzębina, sztywna
Zwierzę totemiczne: Mewa
Aura: Stłumione złoto, przetykane szmaragdowymi pęknięciami
O zdolnościach:
Zeneida przywykła do walki, o siebie, swoją rodzinę i to w co wierzy. Na przestrzeni lat jednak sposób, w jaki przystępowała do nierównych pojedynków, z brutalną rzeczywistością się zmieniał. Jako dziecko bywała zagubiona, niezrozumiana przez swoje otoczenie i wyobcowana wobec genetycznej umiejętności, której właściwości nie rozumiała. Była dobrą uczennicą, ale bardziej niż z regularnej nauki, przez ścieżkę edukacji płynęła dzięki własnej intuicji i potencjale magicznym, co często kończyło się niefortunnymi wypadkami braku kontroli mocy. Służba nauczyła ją dyscypliny i kontroli, chociaż wciąż jeszcze zdarza się kobiecie niepostrzeżenie ją tracić. Wyczulona na emocje oraz myśli innych, potrafi dostrzec więcej niż przeciętny czarodziej, a ofensywna magia nierzadko wspomaga ją w powierzonych obowiązkach. Zręczna, doskonale wtapiająca się w tłum Ida to szpieg, osoba wytrenowana w bezlitosnym kończeniu konfliktów innych, nawet jeśli momentami z trudem przychodzi jej rozwiązywanie swoich własnych problemów.
Różdżka: pióro z ogona feniksa, 12 1⁄3 cala, jarzębina, sztywna
Zwierzę totemiczne: Mewa
Aura: Stłumione złoto, przetykane szmaragdowymi pęknięciami
O zdolnościach:
Zeneida przywykła do walki, o siebie, swoją rodzinę i to w co wierzy. Na przestrzeni lat jednak sposób, w jaki przystępowała do nierównych pojedynków, z brutalną rzeczywistością się zmieniał. Jako dziecko bywała zagubiona, niezrozumiana przez swoje otoczenie i wyobcowana wobec genetycznej umiejętności, której właściwości nie rozumiała. Była dobrą uczennicą, ale bardziej niż z regularnej nauki, przez ścieżkę edukacji płynęła dzięki własnej intuicji i potencjale magicznym, co często kończyło się niefortunnymi wypadkami braku kontroli mocy. Służba nauczyła ją dyscypliny i kontroli, chociaż wciąż jeszcze zdarza się kobiecie niepostrzeżenie ją tracić. Wyczulona na emocje oraz myśli innych, potrafi dostrzec więcej niż przeciętny czarodziej, a ofensywna magia nierzadko wspomaga ją w powierzonych obowiązkach. Zręczna, doskonale wtapiająca się w tłum Ida to szpieg, osoba wytrenowana w bezlitosnym kończeniu konfliktów innych, nawet jeśli momentami z trudem przychodzi jej rozwiązywanie swoich własnych problemów.
♦ Limbo (przewaga rodzinna):
Trelawneyowie są w stanie dostrzec zaświaty i komunikować się z nimi. O momentach kontaktu decyduje mistrz gry.
Trelawneyowie są w stanie dostrzec zaświaty i komunikować się z nimi. O momentach kontaktu decyduje mistrz gry.
♦ Wykaz intencji (jasnowidzenie) - III:
Talent jasnowidzenia przekazywany z pokolenia na pokolenie w rodzinie matki Idy. Kobiety Trelawney we krwi mają wspomnienia mitologicznej czarownicy, Cassandry, której talent do przewidywania przyszłości odziedziczyła również i Zeneida.
Talent jasnowidzenia przekazywany z pokolenia na pokolenie w rodzinie matki Idy. Kobiety Trelawney we krwi mają wspomnienia mitologicznej czarownicy, Cassandry, której talent do przewidywania przyszłości odziedziczyła również i Zeneida.
♦ Niewidzialność (rozpoznawalność):
Potrafi wykorzystać swoją niewielką rozpoznawalność na własną korzyść.
Potrafi wykorzystać swoją niewielką rozpoznawalność na własną korzyść.
♦ Legilimencja - III:
Tajemnica, o której nie wie nikt prócz samej Idy. Nauczyła się posługiwania tą zdolnością podczas jednej z długich misji spędzonych pod przykrywką. Opanowała zaledwie jej podstawy, ale przy odpowiednim skupieniu, potrafi wkraść się do cudzego umysłu i pozyskać z niego wspomnienia.
Tajemnica, o której nie wie nikt prócz samej Idy. Nauczyła się posługiwania tą zdolnością podczas jednej z długich misji spędzonych pod przykrywką. Opanowała zaledwie jej podstawy, ale przy odpowiednim skupieniu, potrafi wkraść się do cudzego umysłu i pozyskać z niego wspomnienia.
♦ Teleportacja - II:
Nauczyła się tej umiejętności już w Hogwarcie, potrafi szybko przenieść się z miejsca na miejsce.
Nauczyła się tej umiejętności już w Hogwarcie, potrafi szybko przenieść się z miejsca na miejsce.
♦ Walka wręcz - I:
Wychowana nauką "twardej" ręki Moodych, Ida już za czasów szkolnych, a następnie podczas zleconych misji w Ministerstwie trenowała umiejętność walki bez użycia magii.
Wychowana nauką "twardej" ręki Moodych, Ida już za czasów szkolnych, a następnie podczas zleconych misji w Ministerstwie trenowała umiejętność walki bez użycia magii.
♦ Znajomość półświatka - I:
Nie chełpi się taką wiedzą, ale rutynowa praca przy wielu przestępstwach zapewniła Idzie podstawową orientację w półświatku przestępczym.
Nie chełpi się taką wiedzą, ale rutynowa praca przy wielu przestępstwach zapewniła Idzie podstawową orientację w półświatku przestępczym.
♦ Kłamstwo - I:
Zboczenie zawodowe, pomijanie faktów i wyciąganie informacji. Nie czerpie satysfakcji z kłamania, ale też potrafi zakrzywienie faktów odpowiednio wykorzystać.
Zboczenie zawodowe, pomijanie faktów i wyciąganie informacji. Nie czerpie satysfakcji z kłamania, ale też potrafi zakrzywienie faktów odpowiednio wykorzystać.
♦ Latanie na miotle - I:
Umiejętność nabyta podczas działalności w drużynie Quidditcha swojego domu. Szkolna kariera sportowa na stanowisku ścigającej pozwoliła opanować latanie na miotle w zadowalającym stopniu.
Umiejętność nabyta podczas działalności w drużynie Quidditcha swojego domu. Szkolna kariera sportowa na stanowisku ścigającej pozwoliła opanować latanie na miotle w zadowalającym stopniu.
♦ Szlamolubna - III:
W ryzyko zawodowe wpisane ma również wartości honoru i ducha, których wiernie trzyma się od najmłodszych lat. Niestety, rodzinne powiązania Moodych i własna działalność Idy uczyniły ją potencjalnym celem ataków Śmierciożerców.
W ryzyko zawodowe wpisane ma również wartości honoru i ducha, których wiernie trzyma się od najmłodszych lat. Niestety, rodzinne powiązania Moodych i własna działalność Idy uczyniły ją potencjalnym celem ataków Śmierciożerców.
♦ Lojalność organizacji - II:
W szeregach Zakonu jest od samego początku, pomagała budować jego strukturę i nie cofnie się przed niczym dla dobra tej organizacji i jej członków.
W szeregach Zakonu jest od samego początku, pomagała budować jego strukturę i nie cofnie się przed niczym dla dobra tej organizacji i jej członków.
♦ Brudny sekret - II:
Podczas jednej z tajnych misji, gdzie Ida pełniła funkcję agenta Ministerstwa wnikając w magiczny półświatek przestępczy nauczyła się i posługiwała nielegalną umiejętnością, jaką jest legilimencja. Gdyby wiadomość ta wyszła na światło dzienne, Moody straciłaby swoją reputację.
Podczas jednej z tajnych misji, gdzie Ida pełniła funkcję agenta Ministerstwa wnikając w magiczny półświatek przestępczy nauczyła się i posługiwała nielegalną umiejętnością, jaką jest legilimencja. Gdyby wiadomość ta wyszła na światło dzienne, Moody straciłaby swoją reputację.
♦ Biedak - II:
Chociaż bogaci w historię, najbliższa rodzina Idy żyje w skromnych warunkach, podobnie zresztą jak sama czarownica.
Chociaż bogaci w historię, najbliższa rodzina Idy żyje w skromnych warunkach, podobnie zresztą jak sama czarownica.
♦ Harpie skrzydło (choroba genetyczna) - I:
Niezwykle rzadka magiczna choroba, polegająca na miarowym pojawianiu się piór na plecach czarodzieja dotkniętego ową chorobą, których przybywanie kojarzone jest z charakterystycznym bólem.. U Moodych niewystępująca praktycznie wcale, okazała się smutnym figlem losu, za który Idzie przyjdzie płacić całą resztę życia.
Niezwykle rzadka magiczna choroba, polegająca na miarowym pojawianiu się piór na plecach czarodzieja dotkniętego ową chorobą, których przybywanie kojarzone jest z charakterystycznym bólem.. U Moodych niewystępująca praktycznie wcale, okazała się smutnym figlem losu, za który Idzie przyjdzie płacić całą resztę życia.
♦ Drobny lęk - I:
Ida jest niezwykle oddana swojemu bratu, ufa mu nad swoje życie i również i swoje życie oddałaby w zamian za jego własne. Czarownicy zależy na bezpieczeństwie Alastora, a niepokój o jego dobro często wzbudza u kobiety nakłady troski.
Ida jest niezwykle oddana swojemu bratu, ufa mu nad swoje życie i również i swoje życie oddałaby w zamian za jego własne. Czarownicy zależy na bezpieczeństwie Alastora, a niepokój o jego dobro często wzbudza u kobiety nakłady troski.
♦ Pośmiewisko - I:
W czasach szkolnych Moody miewała trudności w okiełznaniu swojego jasnowidztwa, co często doprowadzało do sprzeczek i nieporozumień, te z kolei do bezlitosnych ataków mniej przyjaznych rówieśników. Z czasem Ida nauczyła się kontrolować swój dar, ale trauma z czasów szkolnych sprawia, że gwałtownie reaguje na przyjacielskie żarty o swojej osobie.
W czasach szkolnych Moody miewała trudności w okiełznaniu swojego jasnowidztwa, co często doprowadzało do sprzeczek i nieporozumień, te z kolei do bezlitosnych ataków mniej przyjaznych rówieśników. Z czasem Ida nauczyła się kontrolować swój dar, ale trauma z czasów szkolnych sprawia, że gwałtownie reaguje na przyjacielskie żarty o swojej osobie.
Edukacja: Szkoła Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie, Ravenclaw
Ravenclaw stanowił nieoczywisty wybór dla młodej Moody. Z początku widziała się Hufflepuffie, jednak rosnąca ciekawość dla świata magii udowodniła z biegiem lat właściwy kierunek. Wkroczyła do murów Hogwartu jako zagubione, buntujące się dla zasady dziecko, a opuszczała ukochane korytarze jako wieloletnie ścigająca w krukońskiej drużynie Quidditcha, prefekt domu i pasjonatka uczestniczenia w pojedynkach magicznych. Wiedza książkowa nigdy nie była najmocniejszą stroną czarownicy, ale życiowa zaradność niejednokrotnie uratowała Idę przed poważniejszymi konsekwencjami nieposłuszeństwa.
Doświadczenie: Klub pojedynkowy „Srebrne różdżki”, kurs brygadzisty, terenowa praca w wymiarze sprawiedliwości, trwający kurs aurorski.
Aktualne miejsce pracy: Ministerstwo Magii, Departament Przestrzegania Praw Czarodziejów, w trakcie kursu aurorskiego.
Rozpoznawalność: III — Zwykły czarodziej
Potrafi zręcznie usunąć się w cień, w swoim zawodzie, oraz wyznaczonych celach kariery zależy jej na anonimowości i zdolności pozyskiwania kontaktów w najróżniejszych miejscach. Sama rodzina cieszy się szacunkiem i renomą, jednak wieść o Moodych pozostaje w większej mierze nieznana dla nieorientujących się w sprawach politycznoprzestępczych czarodziejów. Posiada wąskie grono zaufanych znajomych, najbliższa jej sercu jest rodzina, w szczególności ojciec i starszy brat Alastor.
Ravenclaw stanowił nieoczywisty wybór dla młodej Moody. Z początku widziała się Hufflepuffie, jednak rosnąca ciekawość dla świata magii udowodniła z biegiem lat właściwy kierunek. Wkroczyła do murów Hogwartu jako zagubione, buntujące się dla zasady dziecko, a opuszczała ukochane korytarze jako wieloletnie ścigająca w krukońskiej drużynie Quidditcha, prefekt domu i pasjonatka uczestniczenia w pojedynkach magicznych. Wiedza książkowa nigdy nie była najmocniejszą stroną czarownicy, ale życiowa zaradność niejednokrotnie uratowała Idę przed poważniejszymi konsekwencjami nieposłuszeństwa.
Doświadczenie: Klub pojedynkowy „Srebrne różdżki”, kurs brygadzisty, terenowa praca w wymiarze sprawiedliwości, trwający kurs aurorski.
Aktualne miejsce pracy: Ministerstwo Magii, Departament Przestrzegania Praw Czarodziejów, w trakcie kursu aurorskiego.
Rozpoznawalność: III — Zwykły czarodziej
Potrafi zręcznie usunąć się w cień, w swoim zawodzie, oraz wyznaczonych celach kariery zależy jej na anonimowości i zdolności pozyskiwania kontaktów w najróżniejszych miejscach. Sama rodzina cieszy się szacunkiem i renomą, jednak wieść o Moodych pozostaje w większej mierze nieznana dla nieorientujących się w sprawach politycznoprzestępczych czarodziejów. Posiada wąskie grono zaufanych znajomych, najbliższa jej sercu jest rodzina, w szczególności ojciec i starszy brat Alastor.
Wskazówki dla Mistrza Gry
Zakon Feniksa — członek ruchu oporu, ma to we krwi swojej żądnej sprawiedliwości rodziny.
Kurs aurorski — zależy mi na kontynuacji kariery zawodowej Idy i osiągnięciu stanowiska aurora fabularną drogą. Udział w misjach, śledztwach, wątki powiązane z pracą w dowolny sposób.
Zaangażowanie w działalność organizacji — Ida jest proaktywną, gotową do walki postacią, którą chętnie angażowałabym w szelkiego rodzaju zadania ukierunkowane na akcję.
Jasnowidzenie — w cechach opisałam, iż jest to talent, z którym Zeneida przez długi czas się zmagała, dlatego chętnie rozgrywałabym też jego działanie.
to the well-organised mind
death is just the next adventure
death is just the next adventure