Wróżby to tylko cień przyszłości
Andrzejki, obchodzone w noc z 29 na 30 listopada, mają swoje korzenie w dawnych obrzędach ludowych związanych z wróżbami i przepowiadaniem przyszłości. Tradycja ta sięga czasów pogańskich, kiedy to w noc przed imieninami świętego Andrzeja młodzież zbierała się, aby wróżyć sobie na temat przyszłych małżeństw i losów życiowych. Zwyczaje podczas nocy andrzejkowej obejmowały różnorodne wróżby, takie jak lanie wosku przez dziurkę od klucza czy wróżenie z książek. Niegdyś wróżby andrzejkowe miały charakter wyłącznie matrymonialny i przeznaczone były tylko dla niezamężnych dziewcząt. Z czasem obrzędy te przekształciły się w nieformalną zabawę, która stała się niezwykle popularna i obejmuje nie tylko wróżby, ale także zabawy i tańce oraz świętowanie w gronie przyjaciół.
I chociaż Andrzejki mogą nam kojarzyć się głównie z Polską, tak Andrzejki obchodzi się również na terenie Niemiec, Szwajcarii, Litwy oraz całej Europy Środkowo-Wschodniej. Oprócz tego dzień świętego Andrzeja w Szkocji (30 listopada) jest w świętem narodowym.
Co prawda przelewanie wosku przez dziurkę od klucza czy ustawianie od ściany do progu jeden za drugim butów zgromadzonych panien to wróżby typowo mugolskie, lecz to nie oznacza, że czarodzieje nie szukają okazji do wzmocnienia swoich wizji w tę właśnie noc...
Zasady
- Odznaka i 15 PD przyznawane są za jednorazowe zrealizowanie 3 zadań z dostępnych 7
- Jedno zadanie – jedna pełna, zakończona sesja.
- Realizacja większej liczby zadań nie przekłada się na większą liczbę PD.
- Zadania można realizować wspólnie z innymi postaciami lub osobno. Dwie postaci mogą realizować w ramach tej samej sesji to samo zadanie, poza pierwszym i ostatnim (moodboardem oraz scenariuszem do wyboru).
- Linki do zrealizowanych 3 zadań wrzucamy w jednym poście w tym temacie według kodu znajdującego się pod zasadami. Każdy wrzuca swoje zadania sam.
- Nie ma limitu multikont - możesz zrobić zadania na każdej swojej postaci.
- Temat będzie otwarty przez rok i zostanie zamknięty w Andrzejki, 29.11.2025 o 23:59. Po tym terminie odznaki i PD nie będą przyznawane.
- Wszelkie pytania proszę kierować do tematu z konsultacjami. Powyższe zasady mogą zostać uzupełniane w razie powtarzających się wątpliwości.
Udanych sesji!
Kod:
[b]Postać, która zrealizowała zadania[/b]:
[b]Link1:[/b]
[b]Link2:[/b]
[b]Link3:[/b]
Zadania do wyboru
- Stwórz związany z Twoją postacią moodboard w klimacie jesienno-andrzejkowym, który będzie stanowił temat przewodni rozegranej sesji. Umieść go w pierwszym poście rozgrywki.
- Użyj w sesji jednego z cytatów:
"Kto pyta nie błądzi, ale wróżby nie zawsze prawdę mówią"
"Nie wierz wróżbom, bo przyszłość jest w twoich rękach"
"Wróżby to marzenia z przymrużeniem oka"
"Wróżby to tylko cień przyszłości"
- Wszedłeś w posiadanie talii tarota, lub ktoś pożyczył Ci swoją. Rzuć kością Tarot i postaraj się zinterpretować wylosowaną kartę według własnego uznania i wiedzy postaci.
- Jesienią herbata smakuje najlepiej. Wspominając lekcje wróżbiarstwa sięgasz po swoją opróżnioną filiżankę. Rzuć kością Symbol i postaraj się zinterpretować wylosowany omen. Pamiętaj, że tylko wróżby od kogoś z Przewagą Wróżbiarstwo muszą się spełnić w rzeczywistości, ale Los bywa przewrotny i wróżba może się spełnić tak czy inaczej. Sesja nie liczy się jako podstawa do odznaki Jutro będzie futro.
- Nieważne czy robisz to regularnie, czy to kwestia przegranego zakładu albo czystej ciekawości. Rozegraj sesję z postacią posiadającą przewagę Wróżbiarstwo, która użyje swoich umiejętności, by odpowiedzieć na zadane przez Ciebie pytanie dotyczące przyszłości. Sesja może być podstawą do późniejszego uzyskania odznaki Jutro będzie futro.
- To Twój zawód lub Twoje hobby. Jesień sprzyja szklanej kuli i kadzidłom. Rozegraj sesję w której wróżysz innej postaci. (Zadanie dedykowane osobom posiadającym przewagę Wróżbiarstwo).
- Rozegraj jeden z wybranych przez siebie scenariuszy. Zadania nie liczą się do odznaki Jutro będzie futro.
- Idziesz wieczorem przez mugolską dzielnicę Londynu lub dowolnym innym miejscu, w którym znajdują się mugole, gdy nagle zaczepia cię grupka nastolatków. Proszą cię o zinterpretowanie kształtów, które wyszły im z przelania wosku przez dziurkę od klucza. Na koniec sesji mugole zapraszają cię do dołączenia do zabawy i przelanie wosku razem z nimi.
- Przechodzisz obok ogrodzenia z drobiem, gdy nagle wylatuje na ciebie gąsior z zawiązanymi oczami. Za ptakiem biegnie stado rozchichotanych mugolskich dziewczyn. Niestety ale gąsior gryzie właśnie ciebie - jedna z dziewczyn mówi ci, że to oznacza, że będziesz mieć szczęście w miłości. Proszą cię o schwytanie ptaka, który nie chce dać się złapać. W zależności od charakteru postaci możesz spróbować im pomóc (jednorazowa próba w rzucie na Aktywność Fizyczną) lub odejść. W przypadku wybrania drugiej opcji zgłoś się do Mistrza Gry w momencie gdy postać próbuje pójść w swoją stronę.
- Podczas sesji nadszedł czas na spróbowanie wróżb: obierz jabłko tak, by skórka była jak najdłuższa, a potem przerzuć ją za plecy przez lewe ramię. Litera, w jaką ułoży się skórka, będzie pierwszą literą osoby, którą skrycie kochasz. Czy to prawda, czy może zbieg okoliczności, a może kompletna bzdura?
- Dostajesz listem tajemnicze wahadełko. Gdy wyjmujesz je z koperty, to zaczyna drgać i kręcić się nad twoją dłonią. Rzuć kością Strony by dowiedzieć się, który kierunek wskaże ci wahadło. Wahadełko od razu po wskazaniu strony przestaje działać, twoim zadaniem jest zinterpretowanie tego, co się stało. W ramach sesji możesz podążyć śladem wahadełka. W przypadku wybrania tej opcji, zgłoś się do Mistrza Gry w momencie gdy postać rusza we wskazaną przez wahadło stronę.
- Dostajesz wróżbę - twoim zadaniem jest ją zinterpretować na sesji:
W noc cichą, gdy księżyc w pełni, zapal świecę w oknie, niech światło prowadzi. Weź do ręki czarny kamień, symbol niepewności, i pomyśl o tym, co musisz puścić, co już nie służy.
Zamknij oczy i wsłuchaj się w szumy wiatru, który niesie ze sobą wszystkie opowieści. Jeśli kamień opadnie na ziemię, oznacza to, że czas na zakończenie pewnego etapu życia. Jeśli wzniesie się w górę, symbolizuje nowe początki i transformację.
Pamiętaj, że śmierć nie zawsze oznacza koniec, ale często jest zapowiedzią nowego początku. Każda utrata otwiera drzwi do nowych możliwości i doświadczeń.
- Dostajesz wróżbę - twoim zadaniem jest podążyć za jej wskazówkami:
W noc pełną magii, przygotuj dwa przedmioty: piękne serce z papieru oraz świeżo zerwany kwiat. Usiądź w cichym miejscu, zapal świecę i zamknij oczy, koncentrując się na swoich pragnieniach dotyczących miłości.
Weź serce do ręki i szeptaj do niego swoje marzenia, pragnienia, a także obawy związane z miłością. Następnie, z zamkniętymi oczami, składaj serce w kwiecie, a kiedy to zrobisz, otwórz oczy i spójrz na to, co powstało.
Jeśli serce leży na płatkach kwiatu, oznacza to, że miłość wkrótce zapuka do twoich drzwi. Może to być nowa znajomość, a może odnowienie uczuć w istniejącym związku.
Jeśli serce spadnie na ziemię, to znak, że musisz uwolnić się od przeszłości, aby móc przyjąć nową miłość. Warto zrozumieć, że miłość wymaga otwartości i gotowości na zmiany.
Event zaprojektowany przez @Mirabella Plunkett