• Londyn
  • Świstoklik
    • Mapa Huncwotów
    • Ulica Pokątna
    • Aleja horyzontalna
    • Ulica Śmiertelnego Nokturnu
    • Ministerstwo Magii
    • Klinika Św. Munga
    • Niemagiczny Londyn
    • Dolina Godryka
    • Little Hangleton
    • Wyspy Brytyjskie
    • Reszta świata
    • Zmieniacz czasu
    • Opisy lokacji
  • Dołącz do gry
  • Zaloguj się
  • Postacie
  • Accio
  • Indeks
  • Gracze
  • Accio
Secrets of London Sekrety Londynu Szpalta Pozafabularne Miesiąc Wróżb

Miesiąc Wróżb
Czarodziejska legenda
O! from what power hast thou this powerful might,
With insufficiency my heart to sway?
Przed dwoma tysiącami lat niewielkie irlandzkie miasteczko Waterford spłynęło krwią okrutnego męża i bezdusznego ojca kobiety, która zbyt wiele wycierpiała z ich rąk. Upiorzyca gnana nienawiścią i pragnieniem zemsty, przez lata dotkliwie karała wiarołomnych kochanków i mężów, aż zasnęła w swym rodzinnym grobowcu. Mieszkańcy co roku w rocznicę jej zgonu kładą na ciężkiej marmurowej płycie krypty rytualny kamień, który ma zapewnić im bezpieczeństwo. Ze szczątkowych zapisków etnologów i lokalnych pieśni, można wywnioskować, że kobieta była użytkowniczką magii. Czy znajdzie się śmiałek, który zdecyduje się zdjąć kamień i pocałunkiem obudzić bladolicą śniącą o ustach czerwonych jak krew?

Dearg Dur
#1
30.11.2024, 17:46  ✶ (Ten post był ostatnio modyfikowany: 01.12.2024, 13:02 przez Dearg Dur.)  

Wróżby to tylko cień przyszłości



Andrzejki, obchodzone w noc z 29 na 30 listopada, mają swoje korzenie w dawnych obrzędach ludowych związanych z wróżbami i przepowiadaniem przyszłości. Tradycja ta sięga czasów pogańskich, kiedy to w noc przed imieninami świętego Andrzeja młodzież zbierała się, aby wróżyć sobie na temat przyszłych małżeństw i losów życiowych. Zwyczaje podczas nocy andrzejkowej obejmowały różnorodne wróżby, takie jak lanie wosku przez dziurkę od klucza czy wróżenie z książek. Niegdyś wróżby andrzejkowe miały charakter wyłącznie matrymonialny i przeznaczone były tylko dla niezamężnych dziewcząt. Z czasem obrzędy te przekształciły się w nieformalną zabawę, która stała się niezwykle popularna i obejmuje nie tylko wróżby, ale także zabawy i tańce oraz świętowanie w gronie przyjaciół.

I chociaż Andrzejki mogą nam kojarzyć się głównie z Polską, tak Andrzejki obchodzi się również na terenie Niemiec, Szwajcarii, Litwy oraz całej Europy Środkowo-Wschodniej. Oprócz tego dzień świętego Andrzeja w Szkocji (30 listopada) jest w świętem narodowym.

Co prawda przelewanie wosku przez dziurkę od klucza czy ustawianie od ściany do progu jeden za drugim butów zgromadzonych panien to wróżby typowo mugolskie, lecz to nie oznacza, że czarodzieje nie szukają okazji do wzmocnienia swoich wizji w tę właśnie noc...


Zasady



  1. Odznaka i 15 PD przyznawane są za jednorazowe zrealizowanie 3 zadań z dostępnych 7
  2. Jedno zadanie – jedna pełna, zakończona sesja.
  3. Realizacja większej liczby zadań nie przekłada się na większą liczbę PD.
  4. Zadania można realizować wspólnie z innymi postaciami lub osobno. Dwie postaci mogą realizować w ramach tej samej sesji to samo zadanie, poza pierwszym i ostatnim (moodboardem oraz scenariuszem do wyboru).
  5. Linki do zrealizowanych 3 zadań wrzucamy w jednym poście w tym temacie według kodu znajdującego się pod zasadami. Każdy wrzuca swoje zadania sam.
  6. Nie ma limitu multikont - możesz zrobić zadania na każdej swojej postaci.
  7. Temat będzie otwarty przez rok i zostanie zamknięty w Andrzejki, 29.11.2025 o 23:59. Po tym terminie odznaki i PD nie będą przyznawane.
  8. Wszelkie pytania proszę kierować do tematu z konsultacjami. Powyższe zasady mogą zostać uzupełniane w razie powtarzających się wątpliwości.

    Udanych sesji!

Kod:
[b]Postać, która zrealizowała zadania[/b]:
[b]Link1:[/b]
[b]Link2:[/b]
[b]Link3:[/b]

Zadania do wyboru

  • Stwórz związany z Twoją postacią moodboard w klimacie jesienno-andrzejkowym, który będzie stanowił temat przewodni rozegranej sesji. Umieść go w pierwszym poście rozgrywki.

  • Użyj w sesji jednego z cytatów:
    "Kto pyta nie błądzi, ale wróżby nie zawsze prawdę mówią"
    "Nie wierz wróżbom, bo przyszłość jest w twoich rękach"
    "Wróżby to marzenia z przymrużeniem oka"
    "Wróżby to tylko cień przyszłości"

  • Wszedłeś w posiadanie talii tarota, lub ktoś pożyczył Ci swoją. Rzuć kością Tarot i postaraj się zinterpretować wylosowaną kartę według własnego uznania i wiedzy postaci.

  • Jesienią herbata smakuje najlepiej. Wspominając lekcje wróżbiarstwa sięgasz po swoją opróżnioną filiżankę. Rzuć kością Symbol  i postaraj się zinterpretować wylosowany omen. Pamiętaj, że tylko wróżby od kogoś z Przewagą Wróżbiarstwo muszą się spełnić w rzeczywistości, ale Los bywa przewrotny i wróżba może się spełnić tak czy inaczej. Sesja nie liczy się jako podstawa do odznaki Jutro będzie futro.

  • Nieważne czy robisz to regularnie, czy to kwestia przegranego zakładu albo czystej ciekawości. Rozegraj sesję z postacią posiadającą przewagę Wróżbiarstwo, która użyje swoich umiejętności, by odpowiedzieć na zadane przez Ciebie pytanie dotyczące przyszłości. Sesja może być podstawą do późniejszego uzyskania odznaki Jutro będzie futro.

  • To Twój zawód lub Twoje hobby. Jesień sprzyja szklanej kuli i kadzidłom. Rozegraj sesję w której wróżysz innej postaci. (Zadanie dedykowane osobom posiadającym przewagę Wróżbiarstwo).

  • Rozegraj jeden z wybranych przez siebie scenariuszy. Zadania nie liczą się do odznaki Jutro będzie futro.
  1. Idziesz wieczorem przez mugolską dzielnicę Londynu lub dowolnym innym miejscu, w którym znajdują się mugole, gdy nagle zaczepia cię grupka nastolatków. Proszą cię o zinterpretowanie kształtów, które wyszły im z przelania wosku przez dziurkę od klucza. Na koniec sesji mugole zapraszają cię do dołączenia do zabawy i przelanie wosku razem z nimi.
  2. Przechodzisz obok ogrodzenia z drobiem, gdy nagle wylatuje na ciebie gąsior z zawiązanymi oczami. Za ptakiem biegnie stado rozchichotanych mugolskich dziewczyn. Niestety ale gąsior gryzie właśnie ciebie - jedna z dziewczyn mówi ci, że to oznacza, że będziesz mieć szczęście w miłości. Proszą cię o schwytanie ptaka, który nie chce dać się złapać. W zależności od charakteru postaci możesz spróbować im pomóc (jednorazowa próba w rzucie na Aktywność Fizyczną) lub odejść. W przypadku wybrania drugiej opcji zgłoś się do Mistrza Gry w momencie gdy postać próbuje pójść w swoją stronę.
  3. Podczas sesji nadszedł czas na spróbowanie wróżb: obierz jabłko tak, by skórka była jak najdłuższa, a potem przerzuć ją za plecy przez lewe ramię. Litera, w jaką ułoży się skórka, będzie pierwszą literą osoby, którą skrycie kochasz. Czy to prawda, czy może zbieg okoliczności, a może kompletna bzdura?
  4. Dostajesz listem tajemnicze wahadełko. Gdy wyjmujesz je z koperty, to zaczyna drgać i kręcić się nad twoją dłonią. Rzuć kością Strony by dowiedzieć się, który kierunek wskaże ci wahadło. Wahadełko od razu po wskazaniu strony przestaje działać, twoim zadaniem jest zinterpretowanie tego, co się stało. W ramach sesji możesz podążyć śladem wahadełka. W przypadku wybrania tej opcji, zgłoś się do Mistrza Gry w momencie gdy postać rusza we wskazaną przez wahadło stronę.
  5. Dostajesz wróżbę - twoim zadaniem jest ją zinterpretować na sesji:
    W noc cichą, gdy księżyc w pełni, zapal świecę w oknie, niech światło prowadzi. Weź do ręki czarny kamień, symbol niepewności, i pomyśl o tym, co musisz puścić, co już nie służy.
    Zamknij oczy i wsłuchaj się w szumy wiatru, który niesie ze sobą wszystkie opowieści. Jeśli kamień opadnie na ziemię, oznacza to, że czas na zakończenie pewnego etapu życia. Jeśli wzniesie się w górę, symbolizuje nowe początki i transformację.
    Pamiętaj, że śmierć nie zawsze oznacza koniec, ale często jest zapowiedzią nowego początku. Każda utrata otwiera drzwi do nowych możliwości i doświadczeń.

  6. Dostajesz wróżbę - twoim zadaniem jest podążyć za jej wskazówkami:
    W noc pełną magii, przygotuj dwa przedmioty: piękne serce z papieru oraz świeżo zerwany kwiat. Usiądź w cichym miejscu, zapal świecę i zamknij oczy, koncentrując się na swoich pragnieniach dotyczących miłości.
    Weź serce do ręki i szeptaj do niego swoje marzenia, pragnienia, a także obawy związane z miłością. Następnie, z zamkniętymi oczami, składaj serce w kwiecie, a kiedy to zrobisz, otwórz oczy i spójrz na to, co powstało.
    Jeśli serce leży na płatkach kwiatu, oznacza to, że miłość wkrótce zapuka do twoich drzwi. Może to być nowa znajomość, a może odnowienie uczuć w istniejącym związku.
    Jeśli serce spadnie na ziemię, to znak, że musisz uwolnić się od przeszłości, aby móc przyjąć nową miłość. Warto zrozumieć, że miłość wymaga otwartości i gotowości na zmiany.

Event zaprojektowany przez @Mirabella Plunkett
Doktor Dom
Ain't no chariots of fire
Come to take me home

I'm lost in the woods and I wander alone
Wysoki, mierzący 193 cm. Dobrze zbudowany, umięśniony. Opalony, wręcz spieczony słońcem od prac na zewnątrz. Kawał czarodzieja. W granicach 100 kg. Wieloletni sportowiec, obecnie również pracujący w znacznym stopniu fizycznie, co widać na pierwszy rzut oka. Długowłosy, zielonooki blondyn. Ma falowane, gęste włosy w kolorze ciepłego jasnego blondu - poprzetykane pasmami rozjaśnionymi od częstego pobytu na słońcu i kilkoma pierwszymi kosmykami bieli. W kącikach oczu ma siateczkę zmarszczek, czoło również pokrywają pierwsze, jeszcze niezbyt głębokie linie. Roztacza wokół siebie zapach ziołowego dymu: ciężki, ale słodkawy, trochę kadzidłowy. Nosi się elegancko, klasycznie, choć nieczęsto sięga po magiczne szaty. W większości są to ubrania szyte na miarę. Preferuje proste, ale dopasowane spodnie i koszule z dobrych materiałów, skórzane buty. Czasami golfy albo płaszcze dostosowane do pogody. Wybiera ciemne kolory. Sięga głównie po zielenie, brązy i czerń, ale bez niebieskich podtonów (również w kierunku bardzo ciemnej zieleni albo kawowego brązu). Często sięga po skórzane rękawiczki. Na palcu niemal stale nosi złoty sygnet. Na lewym nadgarstku ma zegarek na skórzanym pasku, na prawym rzemykową bransoletę z przywieszką. Zazwyczaj mówi bez akcentu, nie unosi głosu. Raczej stawia na wizualny autorytet i chłodne, poważne, nieco kpiące spojrzenie.

Ambroise Greengrass
#2
13.08.2025, 11:24  ✶  
Postać, która zrealizowała zadania: Ambroise Greengrass
Link1: 1 - moodboard
Link2: 4 - fusy herbaciane (jodła)
Link3: 3 - tarot (koło fortuny)


Because no matter how long the night
It's always darker
When the light burns out
And the sun goes down
The night will start anew
Wallflower
Please forgive me if I don't talk much at times.
It's loud enough in my head.

Prudence jest szczupłą kobietą, która mierzy 163 centymetry wzrostu. Ubiera się raczej niezbyt kontrowersyjnie, schludnie, miesza się z tłumem. Wybiera stonowane kolory. Jej włosy są długie, proste w odcieniu czekoladowego brązu, często wiąże je w kok na czubku głowy. Oczy ma jasnobrązowe. Zapach, który wokół siebie roztacza to głównie woń kojarząca się ze szpitalem, lub medykamentami, jednak przebijają się przez nią owocowe nuty - głównie truskawki.

Prudence Bletchley
#3
13.08.2025, 11:26  ✶  
Postać, która zrealizowała zadania: Prudence Bletchley
Link1: 7.4 - wahadełko (postać nie poszła za wahadłem)
Link2: 4 - fusy herbaciane (sztaluga)
Link3: 3 - tarot (piątka pucharów)
Syn koleżanki twojej starej
We don't have to talk, We don't have to dance, We don't have to smile, We don't have to make friends
Ma czarne jak smoła włosy, zwykle zaczesane do tyłu, i nienaturalnie jasnoszare, przenikliwe oczy. Wyróżnia go blada cera i uprzejmy uśmiech błąkający się na ustach, który jednak nigdy nie ma odzwierciedlenia w oczach, oraz wysoki wzrost (190 cm). Jest zawsze porządnie ubrany w ciuchy z najlepszego materiału - nieważne gdzie aktualnie się znajduje i co robi. Na palcu serdecznym prawej ręki nosi duży sygnet z głową węża.

Rodolphus Lestrange
#4
01.10.2025, 10:48  ✶  
Postać, która zrealizowała zadania: Rodolphus Lestrange
Link1: https://secretsoflondon.pl/showthread.ph...5#pid65425 (wróżenie z fusów)
Link2: https://secretsoflondon.pl/showthread.ph...1#pid75681 (interpretacja tarota i granie nim w pokera)
Link3: https://secretsoflondon.pl/showthread.ph...2#pid75792 (pytanie o przyszłość, rozegrane z postacią mającą wróżbiarstwo)
Chichot losu
I’m not looking for the knight
I’m looking for the sword
Brązowe, niezbyt długie włosy, często rozczochrane. Wzrost wysoki jak na kobietę, bo mierzy sobie około 179 centymetrów wzrostu. Twarz raczej sympatycznie ładna niż piękna, nie wyróżniająca się przesadnie i rzadko umalowana. Brenna porusza się szybko, energicznie, głos ma miły i rzadko go podnosi. Ubiera się różnie, właściwie to okazji - w ministerstwie widuje się ją w umundurowaniu albo w koszuli i garniturowych spodniach, kiedy trzeba iść gdzieś, gdzie będą mugole, w Dolinie w ubraniach, które ujdą wśród mugoli, a na przyjęcia i bale czystokrwistych zakłada typowe dla tej sfery zdobione szaty. W tłumie łatwo może zniknąć. Jeżeli używa perfum, to zwykle to jedna z mieszanek Potterów, zawierająca nutę bzu, porzeczki i cedru, a szamponu najczęściej jabłkowego, rzecz jasna też potterowskiego.

Brenna Longbottom
#5
07.10.2025, 09:40  ✶  
Postać, która zrealizowała zadania: Brenna Longbottom
Link1: kość symbol (gad)
Link2: wróżenie od kogoś z przewagą wróżbiarstwa
Link3: Tarot


Don't promise to live forever. Promise to forever live while you're alive.
« Starszy wątek | Nowszy wątek »

Użytkownicy przeglądający ten wątek:




  • Pokaż wersję do druku
  • Subskrybuj ten wątek

Przydatne linki
Kolejeczka
Tryb normalny
Tryb drzewa