04.02.2024, 22:20 ✶
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28.11.2024, 12:43 przez Mirabella Plunkett.)
Samuel McGongall
Urodzenie: 22.12.1946 r. - Koziorożec - 9 (Misjonarz)
Stan cywilny: Kawaler
Krew: półkrwi, obciążony klątwą żywiołów (ziemia)
Zamieszkanie: Dolina Godryka, Warownia Longbottomów (domek ogrodnika znajdujący się na terenach przylegających do posiadłości)
Pochodzenie: Nieślubne dziecko McGonagall i Blacka. Nie wie o swoim dziedzictwie po mieczu. Wychowywany w małej leśniczówce przez rodziców, rozwijał się kształtowany przez matkę obciążoną klątwą Maledictus i zakochanego w niej bez pamięci wydziedziczonego szlachcica. Po długotrwałej chorobie ojciec pożegnał się z życiem niedługo po osiągnięciu przez Samuela pełnoletniości. Zrozpaczona matka wyfrunęła tej samej nocy z chaty i nigdy więcej się nie pojawiła. Licząc na to, że kiedyś jednak powróci do domu, chłopak kontynuował ascetyczne życie zgodne ze wcześniejszą rutyną, aż do dnia kiedy straszliwe okoliczności, jakie zaistniały w Kniei zmusiły go do tymczasowego przeniesienia się do Doliny Godryka.
Stan cywilny: Kawaler
Krew: półkrwi, obciążony klątwą żywiołów (ziemia)
Zamieszkanie: Dolina Godryka, Warownia Longbottomów (domek ogrodnika znajdujący się na terenach przylegających do posiadłości)
Pochodzenie: Nieślubne dziecko McGonagall i Blacka. Nie wie o swoim dziedzictwie po mieczu. Wychowywany w małej leśniczówce przez rodziców, rozwijał się kształtowany przez matkę obciążoną klątwą Maledictus i zakochanego w niej bez pamięci wydziedziczonego szlachcica. Po długotrwałej chorobie ojciec pożegnał się z życiem niedługo po osiągnięciu przez Samuela pełnoletniości. Zrozpaczona matka wyfrunęła tej samej nocy z chaty i nigdy więcej się nie pojawiła. Licząc na to, że kiedyś jednak powróci do domu, chłopak kontynuował ascetyczne życie zgodne ze wcześniejszą rutyną, aż do dnia kiedy straszliwe okoliczności, jakie zaistniały w Kniei zmusiły go do tymczasowego przeniesienia się do Doliny Godryka.
Kształtowanie: ◉◉◉○○
Rozproszenie: ◉○○○○
Transmutacja: ◉◉◉◉○
Zauroczenie: ○○○○○
Nekromancja: ◉○○○○
Translokacja: ◉◉◉○○
Percepcja: ◉◉○○○
Aktywność fizyczna: ◉◉◉○○
Charyzma: ◉○○○○
Rzemiosło: ◉◉◉○○
Wiedza przyrodnicza: ◉◉◉○○
Wiedza o świecie: ◉○○○○
Rozproszenie: ◉○○○○
Transmutacja: ◉◉◉◉○
Zauroczenie: ○○○○○
Nekromancja: ◉○○○○
Translokacja: ◉◉◉○○
Percepcja: ◉◉○○○
Aktywność fizyczna: ◉◉◉○○
Charyzma: ◉○○○○
Rzemiosło: ◉◉◉○○
Wiedza przyrodnicza: ◉◉◉○○
Wiedza o świecie: ◉○○○○
Poziom spaczenia: I – Samuel przez całe życie kierował się wartościami swoich rodziców, szacunkiem do życia, troską o otaczający świat, radością wynikającą z prostoty fizycznej pracy. Prawdomówny, prostolinijny, ma twardy kodeks moralny, którym się kieruje. Nigdy nie stosował przemocy wobec słabszych, chyba że w zabawie (na gołe klaty za "U Lizzy"), wściekłość rozładowuje z dala od tych, których mógłby skrzywdzić, zwłaszcza przez wzgląd na niekontrolowaną klątwę żywiołów.
Różdżka: 14 cali, giętki kasztan z włosiem z ogona testrala
Zwierzę totemiczne: Manul – choć nigdy nie widział stepowego kota na żywo, było to jedno ze zwierząt, w które przemieniała się jego matka. Dlatego właśnie kiedy przyszło mu pierwszy raz rzucić patronusa, przyjął on formę opiekuńczej rodzicielki.
Aura: Wcześniej zielona, spowita została szarością ostatnich problemów i wymuszonej zmiany w trybie życia.
O zdolnościach: Wiedza Samuela opiera się głównie na naturze – zna Knieję Godryka jak własną kieszeń, wie jakie dary potrafi przynieść tym, którzy wiedzą, gdzie szukać. Morfuje w zwierzęta, ale też świetnie zna się na opiece nad nimi, zna też podstawy uprawy roślin. Jest dobrym rzemieślnikiem - umie pozyskać dobre drewno opanował też sztukę stolarki, pomimo świetnego opanowania sztuki transmutacji. Ta, służy mu głównie podczas częściowych przemian w obie zwierzęce formy. W pracy posługuje się nią na etapie projektowym, lub gdy jakiegoś narzędzia zabraknie w dłoni. Nie lubi jednak myśleć, że rozproszenie może z łatwością obrócić jego starania w niwecz. Ponadto, wpojony szacunek do niemagicznej pracy utrzymuje jego ciało w doskonałej kondycji.
Pozostałe aspekty magii zna z grubsza w podstawach: magię translokacji nieco lepiej, głównie przez wzgląd na użyteczność spowalniania odławianych zwierząt lub przywoływanie do siebie przedmiotów. Nieobce są mu też podstawy nekromancji, o co zadbał ojciec, korzystając ze swobody domowej edukacji. Zależało mu przede wszystkim na tym, by jego jedyny syn potrafił się bronić, dlatego nauczył go do obrony ucieleśniania własnej życiowej energii w postaci patronusa, którą to wiedzę sam zdobył wcześniej od arcykapłanki Isobel Macmillan. Nie widział niczego złego w możliwościach obronnych części nekromantycznych zaklęć. Poza tym wyznawał zasadę, że lepiej aby dziecko przypaliło się zapałkami niż później igrało z ogniem. Samuel został również przestrzeżony ceną tej magii oraz faktem, że w zewnętrznym świecie jest ona prawnie zabroniona.
Bardzo niepewnie czuje się w kontaktach międzyludzkich, gubi się w skomplikowanych splotach polityki i zależności. Gardzi kłamstwem i manipulacją, wróżbiarstwo uważa za bujdę, nie zgłębiał więc tych dziedzin wcale.
McGonagall - Chimera: Dziedzictwo otrzymane z krwi matki. Potrafi przybierać postać dwóch zwierząt oraz morfować w formy pośrednie
Niewidzialność (0): Samuel jest co prawda dość wysoki i zarośnięty, ale nigdy nie lubił skupiać na sobie uwagi innych i dalej tego nie lubi. Garbi się, ukrywa, milczy podczas rozmów. Jest duchem z Kniei, z łatwością wtapia się w tło.
Klątwa żywiołów III: Dziedzictwo otrzymane z krwi ojca, związane z żywiołem ziemi. Poświęca dużo czasu na rzeźbienie w drewnie i opiekę nad zwierzętami, które rozładowują napięcie, by nie doprowadzać do kolejnego ataku żywiołów. Ma nadzieję, że pewnego dnia uda mu się znaleźć kogoś, kto zdejmie z niego ten ciężar.
Animag III: Krogulec – podstawowy sposób przemieszczania się na większe odległości, dostarczanie wiadomości lub przyjmowanie zleceń na surowce z kniei;
Niedźwiedź brunatny – choć niedźwiedzie nie występują już w dziczy na terenie Wielkiej Brytanii, dbając o możliwości samoobrony syna, zwłaszcza w okolicznościach życia w lesie, matka Samuela znalazła inne rozwiązanie. Zabrała go na wycieczkę do Zoo, aby mógł zapoznać się z tym zwierzęciem i uczynić go swoją drugą animalistyczną formą. Jest ona niezwykle pomocna w puszczy przy pracy drwala, zdarza mu się też pełnić funkcję zwierzęcia ciągnącego wóz.
Opieka nad zwierzętami II: Mieszkając w lesie, rodzina Sama opiekowała się znalezionymi zwierzętami magicznymi, dokarmiała mieszkańców w czasie zimy. W leśniczówce znajdowały się też książki, które były jeszcze własnością dziadka po kądzieli — specjaliście od badań nad magiczną florą i fauną.
Zielarstwo I: Choć Sam głównie zajmował się zbieractwem surowców na sprzedaż, w jego ogródku wzrastało kilka popularniejszych ziół. Wie, jak zajmować się roślinami i leczyć podstawowe choroby.
Tworzenie przedmiotów drewnianych II: Po stracie rodziców jego edukacja przyrodnicza wstrzymała się, a klątwa żywiołów zyskała na sile. Aby znaleźć ukojenie i zajęcie na długie samotne wieczory, Sam rozwinął swoje umiejętności rzemieślnicze w rzeźbieniu w drewnie. Przez lata wyłapywał w Dolinie Godryka przejezdnych zaklinaczy, u których chętnie uczył się tajników wzmacniania amuletów magią.
Walka Wręcz I: Czasem wystarczy przemiana w niedźwiedzia, czasem odpowiednio zaaplikowane pazury i wielka łapa waląca przeciwnika przez łeb. Samuel nigdy nie miał okazji spróbować swoich sił w magicznym pojedynku, ale zdarzało się nie raz, że pacyfikował argumentem siły pijanego, magicznego choleryka.
Antyspołeczny III: Rodzice Samuela postanowili zostać ousiderami, z dala od świata, który nie akceptował ich związku. McGonagallowie są świadomi istnienia Samuela, jednak matka konsekwentnie unikała z nimi kontaktu od czasu przeprowadzenia się do Kniei. Wychowany w lesie jedynak, miał szanse na nieliczne interakcje oparte na sprzedaży i wymianie towarów w Dolinie Godryka. Jest szalenie nieobyty w społeczności czarodziejów, zwłaszcza wielkomiejskiej. Kocha knieję i brutalny, acz prosty świat natury, nie dla niego polityka, intrygi i techniczne nowinki.
Biedak II: Nie czuje się biedakiem, dla niego domem była cała knieja. Czasem jednak odczuwa brak pieniędzy i dziedzictwa, szczególnie gdy przez myśl przyjdzie mu założenie rodziny. Kiepska partia.
Wydziedziczony I: Ojciec Samuela został wydziedziczony - a przez to i jego syn, z powodu mezaliansu z czarodziejką półkrwi z rodu McGonagall. Samuel nie jest świadomy swojego pochodzenia, ponieważ nazwisko "Black" nigdy nie padło w jego obecności.
Brak dokumentów II: Rodzice Samuela zdecydowali się na edukację domową w środku Kniei nie tylko ze względu na przekonania i uprzedzenia, ale też na ujawnioną w młodym wieku klątwę żywiołów, która mogła być niebezpieczna dla innych uczniów. Chociaż wiedza Sama z zakresu transmutacji i wiedzy przyrodniczej jest na bardzo zadowalającym poziomie, ta decyzja uniemożliwiła mu uzyskanie dyplomu, a przez to przekreśliła szansę na karierę i prestiżowe stanowisko nawet w dziedzinach, na których świetnie się zna.
Prawdomówny I: Samuel jest prostolinijny, brzydzi się kłamstwem i nie umie tego robić. Woli milczeć niż udawać. Gardzi każdym, u kogo zorientuje się, że jest inaczej.
Poza schematem I: 25 lat z dala od ludzi, których spotykał tylko okazjonalnie co kilka, kilkanaście miesięcy. Zachowania otaczających go osób próbuje porównać albo do zachowań społecznych zwierząt, które zna zdecydowanie lepiej. Nie rozumie, kiedy mówi coś niestosownego, czemu ludzie obrażają się i gniewają na niego, gdy dzieli się swoimi obserwacjami. Nie rozumie skomplikowanego świata emocji i wycofuje się ze zbyt skomplikowanych emocjonalnie sytuacji, też przez wzgląd na klątwę żywiołów, która z dala od jego naturalnego środowiska uderza zdecydowanie częściej. Najlepiej i najbezpieczniej czuje się z dala od tłumów i terenów miejskich.
Skrzat półkrwi I: Matka uczyła go, by nie ufać ludziom. Matka uczyła go, że ludzie to zagrożenie. Od czasu przymusowej wyprowadzki z leśniczówki Samuel jednak doświadczył dużo dobra i opieki ze strony ludzi Doliny Godryka, dlatego dokłada wszelkich starań, żeby to stado go nie odrzuciło. Nie odmawia pomocy, często wykonując ją za darmo lub w barterze, bo nie do końca rozumie ideę i potrzebę zarabiania pieniędzy i gromadzenia dóbr. Jedyne czego odmówi to oczywistego uczynienia krzywdy drugiej osobie.
Drobny lęk I: Gdy był mały, rodzice zabrali go na miejsce, gdzie budowano kolej. Przerażony ogromem zniszczeń i śmiercią niesioną puszczy poprzysiągł sobie, że nigdy nie wejdzie do pociągu. Do dziś boi się momentu gdy zmuszą go do tego okoliczności, a odgłos wydawany przez lokomotywę jeży mu włosy na karku i wyrywa z gardła nieokreślony niedźwiedzi warkot.
Różdżka: 14 cali, giętki kasztan z włosiem z ogona testrala
Zwierzę totemiczne: Manul – choć nigdy nie widział stepowego kota na żywo, było to jedno ze zwierząt, w które przemieniała się jego matka. Dlatego właśnie kiedy przyszło mu pierwszy raz rzucić patronusa, przyjął on formę opiekuńczej rodzicielki.
Aura: Wcześniej zielona, spowita została szarością ostatnich problemów i wymuszonej zmiany w trybie życia.
O zdolnościach: Wiedza Samuela opiera się głównie na naturze – zna Knieję Godryka jak własną kieszeń, wie jakie dary potrafi przynieść tym, którzy wiedzą, gdzie szukać. Morfuje w zwierzęta, ale też świetnie zna się na opiece nad nimi, zna też podstawy uprawy roślin. Jest dobrym rzemieślnikiem - umie pozyskać dobre drewno opanował też sztukę stolarki, pomimo świetnego opanowania sztuki transmutacji. Ta, służy mu głównie podczas częściowych przemian w obie zwierzęce formy. W pracy posługuje się nią na etapie projektowym, lub gdy jakiegoś narzędzia zabraknie w dłoni. Nie lubi jednak myśleć, że rozproszenie może z łatwością obrócić jego starania w niwecz. Ponadto, wpojony szacunek do niemagicznej pracy utrzymuje jego ciało w doskonałej kondycji.
Pozostałe aspekty magii zna z grubsza w podstawach: magię translokacji nieco lepiej, głównie przez wzgląd na użyteczność spowalniania odławianych zwierząt lub przywoływanie do siebie przedmiotów. Nieobce są mu też podstawy nekromancji, o co zadbał ojciec, korzystając ze swobody domowej edukacji. Zależało mu przede wszystkim na tym, by jego jedyny syn potrafił się bronić, dlatego nauczył go do obrony ucieleśniania własnej życiowej energii w postaci patronusa, którą to wiedzę sam zdobył wcześniej od arcykapłanki Isobel Macmillan. Nie widział niczego złego w możliwościach obronnych części nekromantycznych zaklęć. Poza tym wyznawał zasadę, że lepiej aby dziecko przypaliło się zapałkami niż później igrało z ogniem. Samuel został również przestrzeżony ceną tej magii oraz faktem, że w zewnętrznym świecie jest ona prawnie zabroniona.
Bardzo niepewnie czuje się w kontaktach międzyludzkich, gubi się w skomplikowanych splotach polityki i zależności. Gardzi kłamstwem i manipulacją, wróżbiarstwo uważa za bujdę, nie zgłębiał więc tych dziedzin wcale.
McGonagall - Chimera: Dziedzictwo otrzymane z krwi matki. Potrafi przybierać postać dwóch zwierząt oraz morfować w formy pośrednie
Niewidzialność (0): Samuel jest co prawda dość wysoki i zarośnięty, ale nigdy nie lubił skupiać na sobie uwagi innych i dalej tego nie lubi. Garbi się, ukrywa, milczy podczas rozmów. Jest duchem z Kniei, z łatwością wtapia się w tło.
Klątwa żywiołów III: Dziedzictwo otrzymane z krwi ojca, związane z żywiołem ziemi. Poświęca dużo czasu na rzeźbienie w drewnie i opiekę nad zwierzętami, które rozładowują napięcie, by nie doprowadzać do kolejnego ataku żywiołów. Ma nadzieję, że pewnego dnia uda mu się znaleźć kogoś, kto zdejmie z niego ten ciężar.
Animag III: Krogulec – podstawowy sposób przemieszczania się na większe odległości, dostarczanie wiadomości lub przyjmowanie zleceń na surowce z kniei;
Niedźwiedź brunatny – choć niedźwiedzie nie występują już w dziczy na terenie Wielkiej Brytanii, dbając o możliwości samoobrony syna, zwłaszcza w okolicznościach życia w lesie, matka Samuela znalazła inne rozwiązanie. Zabrała go na wycieczkę do Zoo, aby mógł zapoznać się z tym zwierzęciem i uczynić go swoją drugą animalistyczną formą. Jest ona niezwykle pomocna w puszczy przy pracy drwala, zdarza mu się też pełnić funkcję zwierzęcia ciągnącego wóz.
Opieka nad zwierzętami II: Mieszkając w lesie, rodzina Sama opiekowała się znalezionymi zwierzętami magicznymi, dokarmiała mieszkańców w czasie zimy. W leśniczówce znajdowały się też książki, które były jeszcze własnością dziadka po kądzieli — specjaliście od badań nad magiczną florą i fauną.
Zielarstwo I: Choć Sam głównie zajmował się zbieractwem surowców na sprzedaż, w jego ogródku wzrastało kilka popularniejszych ziół. Wie, jak zajmować się roślinami i leczyć podstawowe choroby.
Tworzenie przedmiotów drewnianych II: Po stracie rodziców jego edukacja przyrodnicza wstrzymała się, a klątwa żywiołów zyskała na sile. Aby znaleźć ukojenie i zajęcie na długie samotne wieczory, Sam rozwinął swoje umiejętności rzemieślnicze w rzeźbieniu w drewnie. Przez lata wyłapywał w Dolinie Godryka przejezdnych zaklinaczy, u których chętnie uczył się tajników wzmacniania amuletów magią.
Walka Wręcz I: Czasem wystarczy przemiana w niedźwiedzia, czasem odpowiednio zaaplikowane pazury i wielka łapa waląca przeciwnika przez łeb. Samuel nigdy nie miał okazji spróbować swoich sił w magicznym pojedynku, ale zdarzało się nie raz, że pacyfikował argumentem siły pijanego, magicznego choleryka.
Antyspołeczny III: Rodzice Samuela postanowili zostać ousiderami, z dala od świata, który nie akceptował ich związku. McGonagallowie są świadomi istnienia Samuela, jednak matka konsekwentnie unikała z nimi kontaktu od czasu przeprowadzenia się do Kniei. Wychowany w lesie jedynak, miał szanse na nieliczne interakcje oparte na sprzedaży i wymianie towarów w Dolinie Godryka. Jest szalenie nieobyty w społeczności czarodziejów, zwłaszcza wielkomiejskiej. Kocha knieję i brutalny, acz prosty świat natury, nie dla niego polityka, intrygi i techniczne nowinki.
Biedak II: Nie czuje się biedakiem, dla niego domem była cała knieja. Czasem jednak odczuwa brak pieniędzy i dziedzictwa, szczególnie gdy przez myśl przyjdzie mu założenie rodziny. Kiepska partia.
Wydziedziczony I: Ojciec Samuela został wydziedziczony - a przez to i jego syn, z powodu mezaliansu z czarodziejką półkrwi z rodu McGonagall. Samuel nie jest świadomy swojego pochodzenia, ponieważ nazwisko "Black" nigdy nie padło w jego obecności.
Brak dokumentów II: Rodzice Samuela zdecydowali się na edukację domową w środku Kniei nie tylko ze względu na przekonania i uprzedzenia, ale też na ujawnioną w młodym wieku klątwę żywiołów, która mogła być niebezpieczna dla innych uczniów. Chociaż wiedza Sama z zakresu transmutacji i wiedzy przyrodniczej jest na bardzo zadowalającym poziomie, ta decyzja uniemożliwiła mu uzyskanie dyplomu, a przez to przekreśliła szansę na karierę i prestiżowe stanowisko nawet w dziedzinach, na których świetnie się zna.
Prawdomówny I: Samuel jest prostolinijny, brzydzi się kłamstwem i nie umie tego robić. Woli milczeć niż udawać. Gardzi każdym, u kogo zorientuje się, że jest inaczej.
Poza schematem I: 25 lat z dala od ludzi, których spotykał tylko okazjonalnie co kilka, kilkanaście miesięcy. Zachowania otaczających go osób próbuje porównać albo do zachowań społecznych zwierząt, które zna zdecydowanie lepiej. Nie rozumie, kiedy mówi coś niestosownego, czemu ludzie obrażają się i gniewają na niego, gdy dzieli się swoimi obserwacjami. Nie rozumie skomplikowanego świata emocji i wycofuje się ze zbyt skomplikowanych emocjonalnie sytuacji, też przez wzgląd na klątwę żywiołów, która z dala od jego naturalnego środowiska uderza zdecydowanie częściej. Najlepiej i najbezpieczniej czuje się z dala od tłumów i terenów miejskich.
Skrzat półkrwi I: Matka uczyła go, by nie ufać ludziom. Matka uczyła go, że ludzie to zagrożenie. Od czasu przymusowej wyprowadzki z leśniczówki Samuel jednak doświadczył dużo dobra i opieki ze strony ludzi Doliny Godryka, dlatego dokłada wszelkich starań, żeby to stado go nie odrzuciło. Nie odmawia pomocy, często wykonując ją za darmo lub w barterze, bo nie do końca rozumie ideę i potrzebę zarabiania pieniędzy i gromadzenia dóbr. Jedyne czego odmówi to oczywistego uczynienia krzywdy drugiej osobie.
Drobny lęk I: Gdy był mały, rodzice zabrali go na miejsce, gdzie budowano kolej. Przerażony ogromem zniszczeń i śmiercią niesioną puszczy poprzysiągł sobie, że nigdy nie wejdzie do pociągu. Do dziś boi się momentu gdy zmuszą go do tego okoliczności, a odgłos wydawany przez lokomotywę jeży mu włosy na karku i wyrywa z gardła nieokreślony niedźwiedzi warkot.
Edukacja: Rodzice nauczyli go podstaw magii, skupiali się jednak na wiedzy przyrodniczej świata, do którego uciekli przed społecznymi oczekiwaniami. Po ich zniknięciu opierał się na samouctwie, oraz wprawiał się w rzemiośle u zaklinaczy amuletów.
Doświadczenie: Od najmłodszych lat pozyskiwał surowce i komponenty do eliksirów i zaklęć. Znając się na lesie dostarczał również najlepsze drewno do Doliny Godryka. Zdarzało mu się również być przewodnikiem po kniei dla różnych miejskich ekspedycji naukowych.
Aktualne miejsce pracy: Ogrodnik w Warowni Longbottomów oraz wytwórca mebli i innych przedmiotów drewnianych.
Cechy szczególne: brak
Rozpoznawalność: Poziom II - Sztafaż. Chłopak znikąd przestał być nikim. Coraz więcej osób kojarzy go za dobrą rzemieślniczą pracę, reklama szeptana zaczyna przynosić profity i czasem zgłosi się do niego ktoś spoza Doliny Godryka, bo jest tani i dobry. Ma jednak bardzo zawężone grono znajomych, a tylko nieliczni wiedzą, że buduje swój warsztat na obrzeżach terenów Longbottomów.
Doświadczenie: Od najmłodszych lat pozyskiwał surowce i komponenty do eliksirów i zaklęć. Znając się na lesie dostarczał również najlepsze drewno do Doliny Godryka. Zdarzało mu się również być przewodnikiem po kniei dla różnych miejskich ekspedycji naukowych.
Aktualne miejsce pracy: Ogrodnik w Warowni Longbottomów oraz wytwórca mebli i innych przedmiotów drewnianych.
Cechy szczególne: brak
Rozpoznawalność: Poziom II - Sztafaż. Chłopak znikąd przestał być nikim. Coraz więcej osób kojarzy go za dobrą rzemieślniczą pracę, reklama szeptana zaczyna przynosić profity i czasem zgłosi się do niego ktoś spoza Doliny Godryka, bo jest tani i dobry. Ma jednak bardzo zawężone grono znajomych, a tylko nieliczni wiedzą, że buduje swój warsztat na obrzeżach terenów Longbottomów.
Wskazówki dla Mistrza Gry
Samuel wrasta w społeczność Doliny Godryka i odkrywa, że coraz bardziej mu na niej zależy. Wciąż jest w nim duży lęk, że klątwa mogłaby komuś zrobić krzywdę, więc zrobi bardzo wiele, żeby ją od siebie odsunąć. Dba o bliskie swoje relacje, ale tak na prawdę wyciągnie i pomoże każdemu potrzebującemu. Wciąż jest zagubiony, ale ma wielkie zaufanie do osób, które wprowadzają go w świat.
Warsztat pod Kasztanem
Dwupiętrowy budyneczek mieści na parterze część roboczą z rozbudowanym warsztatem stolarskim, piecem, kowadłem i przylegającym doń skromnie urządzonym pokoikiem do podejmowania kontrahentów oraz niewielką kuchnią służącą głównie podgrzewaniu posiłków. Na piętrze jest część mieszkalna, ograniczona do dużej wspólnej izby z porozkładanymi materacami.
Na zewnątrz znajduje się drewniany magazyn oraz niewielka zagroda z kozami. Niewielki teren wokół domu jest czysty i schludny, pozbawiony zagonków z ziołami czy innymi roślinami.
Na zewnątrz znajduje się drewniany magazyn oraz niewielka zagroda z kozami. Niewielki teren wokół domu jest czysty i schludny, pozbawiony zagonków z ziołami czy innymi roślinami.
Umiejscowienie: Dolina Godryka
Poziom: 0
Zabezpieczenia: —
Ulepszenia: —
Cechy: —
Poziom: 0
Zabezpieczenia: —
Ulepszenia: —
Cechy: —