• Londyn
  • Świstoklik
    • Mapa Huncwotów
    • Ulica Pokątna
    • Aleja horyzontalna
    • Ulica Śmiertelnego Nokturnu
    • Ministerstwo Magii
    • Klinika Św. Munga
    • Niemagiczny Londyn
    • Dolina Godryka
    • Little Hangleton
    • Wyspy Brytyjskie
    • Reszta świata
    • Zmieniacz czasu
    • Opisy lokacji
  • Dołącz do gry
  • Zaloguj się
  • Postacie
  • Accio
  • Indeks
  • Gracze
  • Accio
Secrets of London Wademekum Spis powszechny Przyjęci do gry v
« Wstecz 1 2 3 4 5 … 7 Dalej »
Samuel McGonagall

Samuel McGonagall
przybłęda z lasu
The way to get started is to quit talking and begin doing.
Jasne jak zboże włosy, jasnobłękitne oczy. 183 cm wzrostu, szczupła ale dobrze zbudowana sylwetka. Ubiera się prosto, choć jego rysy zdradzają arystokratyczne pochodzenie. Ma spracowane ręce i co najmniej kilkudniowy zarost.

Samuel McGonagall
#1
04.02.2024, 22:20  ✶ (Ten post był ostatnio modyfikowany: 28.11.2024, 12:43 przez Mirabella Plunkett.)  

Samuel McGongall

Urodzenie: 22.12.1946 r. - Koziorożec - 9 (Misjonarz)
Stan cywilny: Kawaler
Krew: półkrwi, obciążony klątwą żywiołów (ziemia)
Zamieszkanie: Dolina Godryka, Warownia Longbottomów (domek ogrodnika znajdujący się na terenach przylegających do posiadłości)
Pochodzenie: Nieślubne dziecko McGonagall i Blacka. Nie wie o swoim dziedzictwie po mieczu. Wychowywany w małej leśniczówce przez rodziców, rozwijał się kształtowany przez matkę obciążoną klątwą Maledictus i zakochanego w niej bez pamięci wydziedziczonego szlachcica. Po długotrwałej chorobie ojciec pożegnał się z życiem niedługo po osiągnięciu przez Samuela pełnoletniości. Zrozpaczona matka wyfrunęła tej samej nocy z chaty i nigdy więcej się nie pojawiła. Licząc na to, że kiedyś jednak powróci do domu, chłopak kontynuował ascetyczne życie zgodne ze wcześniejszą rutyną, aż do dnia kiedy straszliwe okoliczności, jakie zaistniały w Kniei zmusiły go do tymczasowego przeniesienia się do Doliny Godryka. 
Kształtowanie: ◉◉◉○○
Rozproszenie: ◉○○○○
Transmutacja: ◉◉◉◉○
Zauroczenie: ○○○○○
Nekromancja: ◉○○○○
Translokacja: ◉◉◉○○
Percepcja: ◉◉○○○
Aktywność fizyczna: ◉◉◉○○
Charyzma: ◉○○○○
Rzemiosło: ◉◉◉○○
Wiedza przyrodnicza: ◉◉◉○○
Wiedza o świecie: ◉○○○○
Poziom spaczenia: I – Samuel przez całe życie kierował się wartościami swoich rodziców, szacunkiem do życia, troską o otaczający świat, radością wynikającą z prostoty fizycznej pracy. Prawdomówny, prostolinijny, ma twardy kodeks moralny, którym się kieruje. Nigdy nie stosował przemocy wobec słabszych, chyba że w zabawie (na gołe klaty za "U Lizzy"), wściekłość rozładowuje z dala od tych, których mógłby skrzywdzić, zwłaszcza przez wzgląd na niekontrolowaną klątwę żywiołów.
Różdżka: 14 cali, giętki kasztan z włosiem z ogona testrala
Zwierzę totemiczne: Manul – choć nigdy nie widział stepowego kota na żywo, było to jedno ze zwierząt, w które przemieniała się jego matka. Dlatego właśnie kiedy przyszło mu pierwszy raz rzucić patronusa, przyjął on formę opiekuńczej rodzicielki.
Aura: Wcześniej zielona, spowita została szarością ostatnich problemów i wymuszonej zmiany w trybie życia.
O zdolnościach: Wiedza Samuela opiera się głównie na naturze – zna Knieję Godryka jak własną kieszeń, wie jakie dary potrafi przynieść tym, którzy wiedzą, gdzie szukać. Morfuje w zwierzęta, ale też świetnie zna się na opiece nad nimi, zna też podstawy uprawy roślin. Jest dobrym rzemieślnikiem - umie pozyskać dobre drewno opanował też sztukę stolarki, pomimo świetnego opanowania sztuki transmutacji. Ta, służy mu głównie podczas częściowych przemian w obie zwierzęce formy. W pracy posługuje się nią na etapie projektowym, lub gdy jakiegoś narzędzia zabraknie w dłoni. Nie lubi jednak myśleć, że rozproszenie może z łatwością obrócić jego starania w niwecz. Ponadto, wpojony szacunek do niemagicznej pracy utrzymuje jego ciało w doskonałej kondycji.

Pozostałe aspekty magii zna z grubsza w podstawach: magię translokacji nieco lepiej, głównie przez wzgląd na użyteczność spowalniania odławianych zwierząt lub przywoływanie do siebie przedmiotów. Nieobce są mu też podstawy nekromancji, o co zadbał ojciec, korzystając ze swobody domowej edukacji. Zależało mu przede wszystkim na tym, by jego jedyny syn potrafił się bronić, dlatego nauczył go do obrony ucieleśniania własnej życiowej energii w postaci patronusa, którą to wiedzę sam zdobył wcześniej od arcykapłanki Isobel Macmillan. Nie widział niczego złego w możliwościach obronnych części nekromantycznych zaklęć. Poza tym wyznawał zasadę, że lepiej aby dziecko przypaliło się zapałkami niż później igrało z ogniem. Samuel został również przestrzeżony ceną tej magii oraz faktem, że w zewnętrznym świecie jest ona prawnie zabroniona.

Bardzo niepewnie czuje się w kontaktach międzyludzkich, gubi się w skomplikowanych splotach polityki i zależności. Gardzi kłamstwem i manipulacją, wróżbiarstwo uważa za bujdę, nie zgłębiał więc tych dziedzin wcale.
McGonagall - Chimera: Dziedzictwo otrzymane z krwi matki. Potrafi przybierać postać dwóch zwierząt oraz morfować w formy pośrednie
Niewidzialność (0): Samuel jest co prawda dość wysoki i zarośnięty, ale nigdy nie lubił skupiać na sobie uwagi innych i dalej tego nie lubi. Garbi się, ukrywa, milczy podczas rozmów. Jest duchem z Kniei, z łatwością wtapia się w tło.
Klątwa żywiołów III: Dziedzictwo otrzymane z krwi ojca, związane z żywiołem ziemi. Poświęca dużo czasu na rzeźbienie w drewnie i opiekę nad zwierzętami, które rozładowują napięcie, by nie doprowadzać do kolejnego ataku żywiołów. Ma nadzieję, że pewnego dnia uda mu się znaleźć kogoś, kto zdejmie z niego ten ciężar.
Animag III: Krogulec – podstawowy sposób przemieszczania się na większe odległości, dostarczanie wiadomości lub przyjmowanie zleceń na surowce z kniei;
Niedźwiedź brunatny – choć niedźwiedzie nie występują już w dziczy na terenie Wielkiej Brytanii, dbając o możliwości samoobrony syna, zwłaszcza w okolicznościach życia w lesie, matka Samuela znalazła inne rozwiązanie. Zabrała go na wycieczkę do Zoo, aby mógł zapoznać się z tym zwierzęciem i uczynić go swoją drugą animalistyczną formą. Jest ona niezwykle pomocna w puszczy przy pracy drwala, zdarza mu się też pełnić funkcję zwierzęcia ciągnącego wóz.
Opieka nad zwierzętami II: Mieszkając w lesie, rodzina Sama opiekowała się znalezionymi zwierzętami magicznymi, dokarmiała mieszkańców w czasie zimy. W leśniczówce znajdowały się też książki, które były jeszcze własnością dziadka po kądzieli — specjaliście od badań nad magiczną florą i fauną.
Zielarstwo I: Choć Sam głównie zajmował się zbieractwem surowców na sprzedaż, w jego ogródku wzrastało kilka popularniejszych ziół. Wie, jak zajmować się roślinami i leczyć podstawowe choroby.
Tworzenie przedmiotów drewnianych II: Po stracie rodziców jego edukacja przyrodnicza wstrzymała się, a klątwa żywiołów zyskała na sile. Aby znaleźć ukojenie i zajęcie na długie samotne wieczory, Sam rozwinął swoje umiejętności rzemieślnicze w rzeźbieniu w drewnie. Przez lata wyłapywał w Dolinie Godryka przejezdnych zaklinaczy, u których chętnie uczył się tajników wzmacniania amuletów magią.
Walka Wręcz I: Czasem wystarczy przemiana w niedźwiedzia, czasem odpowiednio zaaplikowane pazury i wielka łapa waląca przeciwnika przez łeb. Samuel nigdy nie miał okazji spróbować swoich sił w magicznym pojedynku, ale zdarzało się nie raz, że pacyfikował argumentem siły pijanego, magicznego choleryka.

Antyspołeczny III: Rodzice Samuela postanowili zostać ousiderami, z dala od świata, który nie akceptował ich związku. McGonagallowie są świadomi istnienia Samuela, jednak matka konsekwentnie unikała z nimi kontaktu od czasu przeprowadzenia się do Kniei. Wychowany w lesie jedynak, miał szanse na nieliczne interakcje oparte na sprzedaży i wymianie towarów w Dolinie Godryka. Jest szalenie nieobyty w społeczności czarodziejów, zwłaszcza wielkomiejskiej. Kocha knieję i brutalny, acz prosty świat natury, nie dla niego polityka, intrygi i techniczne nowinki.
Biedak II: Nie czuje się biedakiem, dla niego domem była cała knieja. Czasem jednak odczuwa brak pieniędzy i dziedzictwa, szczególnie gdy przez myśl przyjdzie mu założenie rodziny. Kiepska partia.
Wydziedziczony I: Ojciec Samuela został wydziedziczony - a przez to i jego syn, z powodu mezaliansu z czarodziejką półkrwi z rodu McGonagall. Samuel nie jest świadomy swojego pochodzenia, ponieważ nazwisko "Black" nigdy nie padło w jego obecności.
Brak dokumentów II: Rodzice Samuela zdecydowali się na edukację domową w środku Kniei nie tylko ze względu na przekonania i uprzedzenia, ale też na ujawnioną w młodym wieku klątwę żywiołów, która mogła być niebezpieczna dla innych uczniów. Chociaż wiedza Sama z zakresu transmutacji i wiedzy przyrodniczej jest na bardzo zadowalającym poziomie, ta decyzja uniemożliwiła mu uzyskanie dyplomu, a przez to przekreśliła szansę na karierę i prestiżowe stanowisko nawet w dziedzinach, na których świetnie się zna.
Prawdomówny I: Samuel jest prostolinijny, brzydzi się kłamstwem i nie umie tego robić. Woli milczeć niż udawać. Gardzi każdym, u kogo zorientuje się, że jest inaczej.
Poza schematem I: 25 lat z dala od ludzi, których spotykał tylko okazjonalnie co kilka, kilkanaście miesięcy. Zachowania otaczających go osób próbuje porównać albo do zachowań społecznych zwierząt, które zna zdecydowanie lepiej. Nie rozumie, kiedy mówi coś niestosownego, czemu ludzie obrażają się i gniewają na niego, gdy dzieli się swoimi obserwacjami. Nie rozumie skomplikowanego świata emocji i wycofuje się ze zbyt skomplikowanych emocjonalnie sytuacji, też przez wzgląd na klątwę żywiołów, która z dala od jego naturalnego środowiska uderza zdecydowanie częściej. Najlepiej i najbezpieczniej czuje się z dala od tłumów i terenów miejskich.
Skrzat półkrwi I: Matka uczyła go, by nie ufać ludziom. Matka uczyła go, że ludzie to zagrożenie. Od czasu przymusowej wyprowadzki z leśniczówki Samuel jednak doświadczył dużo dobra i opieki ze strony ludzi Doliny Godryka, dlatego dokłada wszelkich starań, żeby to stado go nie odrzuciło. Nie odmawia pomocy, często wykonując ją za darmo lub w barterze, bo nie do końca rozumie ideę i potrzebę zarabiania pieniędzy i gromadzenia dóbr. Jedyne czego odmówi to oczywistego uczynienia krzywdy drugiej osobie.
Drobny lęk I: Gdy był mały, rodzice zabrali go na miejsce, gdzie budowano kolej. Przerażony ogromem zniszczeń i śmiercią niesioną puszczy poprzysiągł sobie, że nigdy nie wejdzie do pociągu. Do dziś boi się momentu gdy zmuszą go do tego okoliczności, a odgłos wydawany przez lokomotywę jeży mu włosy na karku i wyrywa z gardła nieokreślony niedźwiedzi warkot.
Edukacja: Rodzice nauczyli go podstaw magii, skupiali się jednak na wiedzy przyrodniczej świata, do którego uciekli przed społecznymi oczekiwaniami. Po ich zniknięciu opierał się na samouctwie, oraz wprawiał się w rzemiośle u zaklinaczy amuletów.
Doświadczenie: Od najmłodszych lat pozyskiwał surowce i komponenty do eliksirów i zaklęć. Znając się na lesie dostarczał również najlepsze drewno do Doliny Godryka. Zdarzało mu się również być przewodnikiem po kniei dla różnych miejskich ekspedycji naukowych.
Aktualne miejsce pracy: Ogrodnik w Warowni Longbottomów oraz wytwórca mebli i innych przedmiotów drewnianych.
Cechy szczególne: brak
Rozpoznawalność: Poziom II - Sztafaż. Chłopak znikąd przestał być nikim. Coraz więcej osób kojarzy go za dobrą rzemieślniczą pracę, reklama szeptana zaczyna przynosić profity i czasem zgłosi się do niego ktoś spoza Doliny Godryka, bo jest tani i dobry. Ma jednak bardzo zawężone grono znajomych, a tylko nieliczni wiedzą, że buduje swój warsztat na obrzeżach terenów Longbottomów.

Wskazówki dla Mistrza Gry


Samuel wrasta w społeczność Doliny Godryka i odkrywa, że coraz bardziej mu na niej zależy. Wciąż jest w nim duży lęk, że klątwa mogłaby komuś zrobić krzywdę, więc zrobi bardzo wiele, żeby ją od siebie odsunąć. Dba o bliskie swoje relacje, ale tak na prawdę wyciągnie i pomoże każdemu potrzebującemu. Wciąż jest zagubiony, ale ma wielkie zaufanie do osób, które wprowadzają go w świat.

Warsztat pod Kasztanem

Dwupiętrowy budyneczek mieści na parterze część roboczą z rozbudowanym warsztatem stolarskim, piecem, kowadłem i przylegającym doń skromnie urządzonym pokoikiem do podejmowania kontrahentów oraz niewielką kuchnią służącą głównie podgrzewaniu posiłków. Na piętrze jest część mieszkalna, ograniczona do dużej wspólnej izby z porozkładanymi materacami.
Na zewnątrz znajduje się drewniany magazyn oraz niewielka zagroda z kozami. Niewielki teren wokół domu jest czysty i schludny, pozbawiony zagonków z ziołami czy innymi roślinami.
Umiejscowienie: Dolina Godryka
Poziom: 0
Zabezpieczenia: —
Ulepszenia: —
Cechy: —
Widmo
That girl is vicious, she's vicious
And I love how she devours me
Wampirzyca, która dzięki regularnym kąpielom w krwi swoich ofiar dożyła niemalże dwustu lat; takie kąpiele pozwalały jej także zachować urodę.

Lady Carmilla Sanguina
#2
06.02.2024, 22:23  ✶ (Ten post był ostatnio modyfikowany: 30.11.2024, 12:42 przez Eutierria.)  

Skrytka bankowa


Łącznie zdobytychDo wykorzystania
PD PD

[+]Bonusy
brak

[+]Przedmioty
brak

Lato 1972


Po przymusowej majowej eksmisji z Kniei Godryka, Samuel oswaja się ze społecznością Doliny Godryka. Nawiązuje nowe relacje i przyjaźnie, znajduje stałą pracę jako ogrodnik w Warowni Longbottomów, realizuje zlecenia na meble i inne wyroby drewniane. Pod koniec kwartału schodzi się z Norą Figg i dowiaduje o swoim ojcostwie. Odzyskuje łączność z rodzinną po kądzieli za pośrednictwem Guinevere'y McGonagall. Dowiaduje się również o prawdziwym obliczu swojej klątwy i nawiązuje współprace z Florence Bulstrode, aby przeciwdziałać atakom choroby.

[+]Dokonania fabularne
W czerwcu Samuel głównie przyjmuje zlecenia, mieszka w stodole u babci Nory i pełni rolę lokalnego wykidajło, gdy ktoś się źle zachowuje w barze "U Lizzy". Zostaje zatrudniony przez Erika Longbottoma przy pracach ogrodowych w tym renowacji domu ogrodnika, co finalnie kończy się zatrudnieniem go na stałe. Poznaje przy okazji Mabel Figg, nieświadomy, że jest jej ojcem. Zawiązuje sojusz z Roselyn Greengrass, z którą łączy go dziwna więź wzajemnego zrozumienia i zaufania bez słów. Razem chcą chronić Knieję i znaleźć sposób na przegonienie widm.
W lipcu zacieśnia się więź Sama i Nikolaia, którego traktuje jak swojego niedźwiedziego brata. Pomaga przy hipogryfach i próbuje sobie poradzić z rosnącą liczbą zamówień na meble. Czas spędza również ze swoim kochankiem Lysandrem, planując wielki cydrowy biznes z powodu nadmiaru jabłek i dziwnego zachowania roślinności. Otrzymuje też pijacki list od swojej dawnej miłości - Nory Figg, zupełnie nieświadom tego, że tamtej nocy kobieta spała na piętrze u babci, gdy on cały czas mieszkał w stodole na tyłach baru.
Sierpień przynosi gigantyczne zmiany w życiu Samuela. Przyjął ofertę zamieszkania w domku ogrodnika w Warowni i poznaje jej mieszkańców. Podczas lokalnej potańcówki po raz pierwszy od wielu lat porozmawiał z Norą, po imprezie pokłócił się z nią, prawie ją zabił by finalnie odpłynąć kilkukrotnie w jej ramionach. Milczenie kobiety następnego dnia wywołuje u niego spiralę bardzo negatywnych myśli i pierwsze od lat opuszczenie terenów Kniei i Doliny, na rzecz błąkania się w krogulczej formie po Anglii. Poznaje swoją kuzynkę i rozpoznaje ją jako swój gatunek - chimerę z krwią McGonagallów. Ostatecznie uspokaja się, ale magiczne kichnięcie znów wrzuca go w życie ukochanej i to w Londynie! Para schodzi się i próbuje znaleźć sposób jak połączyć absolutnie dwa odrębne światy. Dodatkowo dowiaduje się jakie są podłoża jego ataków - klątwa żywiołów. Przeżywa trudne chwile mając świadomość, że matka okłamywała go przez całe życie. Niedługo potem dowiaduje się, że siedmioletnia córka Nory jest również jego dzieckiem.

[+]Rozliczenia
Samuel powoli uspołecznia się i próbuje sobie znaleźć miejsce w społeczności i zrozumieć jak działają ludzie bez konieczności porównywania ich do zwyczajów zwierząt. Pracuje dużo, dobrze i tanio, zaczyna się cieszyć sławą dobrego stolarza za pośrednictwem reklamy szeptanej. Żyje głównie pracą w której pomaga sobie magią - transmutacją dostosowuje narzędzia do swoich potrzeb, a kształtowaniem operuje na makietach podczas prezentacji i testowania różnych rozwiązań technicznych. W przypadku magii kształtowania tym bardziej przyłożył się do wszelkiej praktyki, gdy tylko dowiedział się od lekarki Florence Bulstrode, że jej znajomość może ograniczyć ilość ataków ciążącej na nim klątwy. Za namową przyjaciółki Brenny Longbottom, na starych fundamentach buduje warsztat przylegający do murów otaczających tereny Warowni Longbottomów. Samuelowi udało się tez dostać na nauki do różdżkarza Garricka Ollivandera, ale to dopiero początek jego ścieżki w tej branży.

ŹródłoZmiany w PD
06.02.24 - Utworzenie Karty Postaci1000
06.02.24 - Początkowe wydatki-1000
21.03.24 - Randez Vous30
24.03.24 - Suma przypadków - Bardzo wąskie alejki5
16.06.24 - Potańcówka w Dolinie Godryka30
10.07.24 - Anam Cara20
27.07.24 - Dwa dni nad jeziorem Windermere30
19.10.24 - Przygoda się rozpoczęła, Król bankietów, Skala szarości I-II, W poszukiwaniu straconego czasu I-II, A cóż ty za jeden?, Otwarty na nowe doznania, Z drogi złoczyńcy! Bohater idzie!, Piszę, więc jestem520
25.11.24 - Niech matka ma nas w swojej opiece10
28.11.24 - Rozliczenie Lata 1972200
28.11.24 - Rozliczenie Lata 1972 (podniesienie statystyk)-750
30.11.24 - Doppelganger30
— Link do spisu sesji —

Jesień 1972


Kwartał w trakcie

[+]Dokonania fabularne

[+]Rozliczenia

ŹródłoZmiany w PD
— Link do spisu sesji —
Widmo
That girl is vicious, she's vicious
And I love how she devours me
Wampirzyca, która dzięki regularnym kąpielom w krwi swoich ofiar dożyła niemalże dwustu lat; takie kąpiele pozwalały jej także zachować urodę.

Lady Carmilla Sanguina
#3
06.02.2024, 22:23  ✶ (Ten post był ostatnio modyfikowany: 11.05.2025, 21:17 przez Baba Jaga.)  

zebrane odznaki

przybłęda z lasu
The way to get started is to quit talking and begin doing.
Jasne jak zboże włosy, jasnobłękitne oczy. 183 cm wzrostu, szczupła ale dobrze zbudowana sylwetka. Ubiera się prosto, choć jego rysy zdradzają arystokratyczne pochodzenie. Ma spracowane ręce i co najmniej kilkudniowy zarost.

Samuel McGonagall
#4
06.02.2024, 22:23  ✶ (Ten post był ostatnio modyfikowany: 09.06.2025, 08:13 przez Samuel McGonagall.)  

Heart of beast



[Obrazek: wTW0IOS.png]

Opłyń mnie, ciem­ny le­sie,
owiń mnie, dżdży­sta mgło:
niech mi się w oczach nie­sie,
co było du­szą mą.

Samuel całe życie mieszkał w sercu Kniei Godryka.

Razem ze swoją szaloną matką dostarczał do Doliny ingrediencje do eliksirów i maści, kozie sery, wyroby z drewna, oraz samo drewno na opał. Był też przewodnikiem dla miastowych spragnionych kontaktu z naturą i badaczy tego miejsca.

Z powodu problemów szarpiących Knieją, rezydował od maja w barze "U Lizzy", gdzie przyjmował odpłatnie różne stolarskie i ogrodnicze prace od miejscowych, czym zaskarbił sobie ich wdzięczność i sympatię. Ostatecznie splotem wydarzeń, został zatrudniony (?) jako ogrodnik (?) w Warowi Longbottomów. Co więcej, na obrzeżach posiadłości, po drugiej stronie muru buduje dla siebie nowy warsztat z częścią mieszkalną na piętrze. Wszystko wskazuje na to, że ukorzenienie w Dolinie Godryka tej dzikiej sadzonki z Kniei przebiega całkiem pomyślnie.

[Obrazek: gLHIyJE.png]

Decyzją rodziców, których połączyła zakazana miłość, chłopak wychowywał się z dala od swoich krewnych, oraz zawiłych koligacji i rodzinnych drzew.

Altair Black zaraz po tym, jak został wydziedziczony, opuścił rodzinny dom, opuścił świat i nigdy do niego nie powrócił. Zamieszkał ze swoją ukochaną w leśniczówce, w której znany dziwak i badacz flory i fauny Derwin McGonagall prowadził samotniczy tryb życia z córką Bereniką. Krew Samuela, nazywanego przez ojca uporczywie Sagittae, nie była czarna, a talent transmutacyjny sugerował, że dziedzictwo McGonagallów upomni się o chłopca. Pod czujnym okiem matki Samuel całkiem oficjalnie został animagiem zakładającym skórę niedźwiedzia i absolutnie nieoficjalnie krogulczy frak.

Plotka głosi, że Sam jest synem mugola, jednego z miejscowych z Doliny, wspierających Derwina w jego eksploracji Kniei.

Poznajmy się bliżej


♦ W lustrze Ain Eingarp widzę... siebie przed warsztatem obrośniętym bluszczem. Na rękach trzymam roześmianą Mabel, o moją pierś opiera głowę Nora. Szykujemy się do jakiegoś pikniku, ogród jest pięknie udekorowany, stół ugina się od wypieków mojej pięknej żony. Kozy chodzą swobodnie i obgryzają trawę, a lato nigdy się nie kończy.
♦ Bogin przyjmuje przy mnie formę... Nory i Mabel rozszarpanej klątwą żywiołów. Wyrastają z nich pnącza, skóra odbarwia się od toksyn roślin, które przywołałem.
♦ Amortencja pachnie mi... zapachem cynamonu i kakao, oraz wilgotnym mchem i paprocią.
♦ Moje ulubione zaklęcie to... transmutowanie w obie zwierzęce formy. Nie umiałbym powiedzieć, którą preferuję bardziej.
♦ Mój patronus przyjmuje formę... manula, stepowego kota. Było to jedno ze zwierząt, w które przemieniała się moja matka.
♦ Wróżbiarstwo to dla mnie... kuglarska sztuczka, sposób na wyciągnięcie pieniędzy od naiwniaka.
♦ Czarna magia? Cóż... przeraża mnie używanie magii przeciwko ludziom i brzydzę się ingerencją w naturalny wzrost i rozkład.
♦ Za swoje największe osiągnięcie uważam... samodzielne odebranie porodu od mojej kozy Białki. To była ciężka noc.
♦ Stoję po stronie... dobrostanu Kniei i ludzi Doliny Godryka.
♦ Moje serce należy do... Kniei.

wiadomość pozafabularna
Pazurkiem na korze wydziarane
przybłęda z lasu
The way to get started is to quit talking and begin doing.
Jasne jak zboże włosy, jasnobłękitne oczy. 183 cm wzrostu, szczupła ale dobrze zbudowana sylwetka. Ubiera się prosto, choć jego rysy zdradzają arystokratyczne pochodzenie. Ma spracowane ręce i co najmniej kilkudniowy zarost.

Samuel McGonagall
#5
07.02.2024, 11:23  ✶ (Ten post był ostatnio modyfikowany: 07.02.2024, 11:30 przez Samuel McGonagall.)  

o przeszłości

Tutaj opisujesz przeszłość postaci. Możesz również umieścić tutaj link do wpisu ze spisem swoich retrospekcji oraz biografią.

–wspomnienia i sny–


Lato 1972

Opis kwartału
–zapisy w kalendarzu–
przybłęda z lasu
The way to get started is to quit talking and begin doing.
Jasne jak zboże włosy, jasnobłękitne oczy. 183 cm wzrostu, szczupła ale dobrze zbudowana sylwetka. Ubiera się prosto, choć jego rysy zdradzają arystokratyczne pochodzenie. Ma spracowane ręce i co najmniej kilkudniowy zarost.

Samuel McGonagall
#6
07.02.2024, 11:24  ✶ (Ten post był ostatnio modyfikowany: 26.09.2025, 12:20 przez Samuel McGonagall.)  

Wspomnienia i sny


najważniejsze wspomnienia


Samuel całe życie spędził w Kniei pod opieką swojej matki Bereniki McGonagall i ukrywającego się, wydziedziczonego Altaira Blacka. Z powodu klątwy żywiołów uzyskał zgodę na edukację domową. Kilka dni po jego 18 urodzinach ojciec po wieloletniej chorobie odszedł, a matka w rozpaczy dała się pożreć klątwie Maledicusa. Od tego czasu jest sam.

Niewiele przed tą tragedią, latem, przeżył wielką pierwszą miłość z Norą Figg, która cieszyła się tą porą roku w odwiedzinach u babci Lizzy. Owocem tej miłości jest Mabel Figg, o czym wie tylko matka dziewczynki.

Od maja 1972 roku przebywa na stałe w Dolinie Godryka, gdzie łapie się dorywczych prac fizycznych, stolarskich, ciesielskich i ogrodniczych.

rozgrywki

06.1958, Londyn • Sielskie życie w Kniei Godryka kończy się, gdy Samuel otrzymuje list do Hogwartu. Razem z matką Bereniką McGonagall wyrusza do Londynu, aby nabyć szkolną wyprawkę. Przyjemną oazą w odstręczającym Londynie okazuje się sklep z różdżkami Garricka Olivandera
06.1958, Londyn • Już mieli wracać razem z matką Bereniką McGonagall, gdy wstrętny dowcip – zatrute kadzidło – zagubiło Samuela pośród ciasnych alejek magicznego Londynu. Trauma zapodzianego w obcym miejscu dziecka obudziła zaszytą w jego genotypie Klątwę Żywiołów, która z mocą uderzyła w jednym z zaułków ulicy Pokątnej.
lato 1961, Knieja Godryka • W puszczy spotykają się całkiem ucywilizowany chłopiec z dziczy oraz całkiem zdziczała dziewczynka z cywilizacji. To spotkanie stało się początkiem wieloletniej przyjaźni Sama z Brenną Longbottom, pomimo cieni rzucanych przez mieszkańców Boginowego Mostu.
lato 1962, Dolina Godryka • Przyjaciele znów się spotykają, tym razem na terenie Brenny. Podczas jarmarku w Dolinie, Samuel ma szansę zwierzyć się jej z rosnącego w piersi uczucia do panny Figg, oraz obawami, które ma w związku z tym.
21.06.1963, Dolina Godryka • Para siedemnastolatków przyjaźni się od lat. Spotykają się w każde wakacje, kiedy Nora Figg przyjeżdża do babci Lizzy. To lato jest jednak wyjątkowe, gdy w dniu urodzin dziewczyny, para wyrusza do lasu poszukiwać Kwiatu Paproci...
Był dla niej idealny, Sam, który na zawsze zostanie jej Samem, bo nie sądziła, że coś będzie mogło zepsuć tę więź, jaką razem stworzyli. To miał być początek czegoś wspaniałego, na pewno przez lata będą wspominać wieczór na leśnej polanie, kiedy wszystko się zaczęło. Spotkały się w blasku księżyca dwie zagubione dusze, którym przyszło złączyć się w jedną.
20.08.1968, Knieja Godryka • Podczas swojej przechadzki po Kniei, jedna z jej właścicielek Roselyn Greengrass wyczuwa zmianę w nastawieniu drzew. Zaciekawiona znajduje na końcu ścieżki intruza (?) przenoszącego właśnie dziki rój pszczół, do zbudowanego przez siebie ula. Nieświadomi własnych zależności, mają kilka spraw do wyjaśnienia między sobą.
XX.05.1969, Knieja Godryka • Lazarus w ramach wychodnego z Lecnzicy Dusz śledził kurę i dotarł do bardzo dziwnej leśniczówki z dwoma kozami i ciekawskim "niedźwiedziem"
01.1971, Knieja Godryka • Kiedy piękny motyl wpadnie w okowy zimy, spotyka go zwykle śmierć. Lysander miał tyle szczęścia, że znalazł go ktoś, kto zna się na przetrwaniu i ma w domu nadmiar ciepłych skór.
• opis
przybłęda z lasu
The way to get started is to quit talking and begin doing.
Jasne jak zboże włosy, jasnobłękitne oczy. 183 cm wzrostu, szczupła ale dobrze zbudowana sylwetka. Ubiera się prosto, choć jego rysy zdradzają arystokratyczne pochodzenie. Ma spracowane ręce i co najmniej kilkudniowy zarost.

Samuel McGonagall
#7
07.02.2024, 11:24  ✶ (Ten post był ostatnio modyfikowany: 30.03.2025, 19:30 przez Samuel McGonagall.)  

Lato 1972


rozgrywki

02.06, Dolina Godryka • Bardzo dziwne picie z kuzynem nieznajomym.
09.06, Knieja Godryka, wrzosowiska • W pogoni za spłoszonym hipogryfem Suzie, Nikolai Petrov trafia na tajemniczego obdartusa, który zdradza swoją wspólną historię ze zwierzęciem zdradza skuteczny sposób pojednania zwierzęcia po oddaniu pokłonu.
20.06 koło południa, Knieja Godryka, wrzosowiska • Korzystając z uroku lata w niedźwiedziej formie, zupełnie przypadkiem, nie żeby celowo Samuel przeraża szukającego (nieskutecznie) spokoju Laurenca Selwyn'a
20.06 wieczór, Dolina Godryka, rynek • W przededniu przesilenia letniego, miejscowi rzemieślnicy organizują spontanicznie niewielką biesiadę z tańcami i zabawami. Zaproszony Samuel spotyka się tam z eteryczną Effimery Trelawney. Oboje zmęczeni poszukują zapomnienia w winie i śpiewie.
22.06 późny wieczór, Dolina Godryka, Bar - U Lizzy • Samuel zostaje wezwany do potencjalnej karczemnej bójki, ale okazuje się że miastowy Isaac Bagshot potrafi szybko zjednywać sobie ludzi. Po wypiciu czterech podwójnych ognistych, młody gość myli wyjścia i trafia do niewielkiej stodoły, która okazuje się tymczasowym mieszkaniem Samuela.
24.06 godzina 18.00, Knieja Godryka, Kąpielisko • Na wezwanie Morpheusa Longbottoma stawia się na lokalnym kąpielisku, żeby zbadać tajemnicę ataku na pływających. Dowiedziawszy się o tym, że podejrzana jest syrena, postanawia wnikliwiej zbadać sprawę.
27.06 rano, Dolina Godryka, Warownia Longbottomów, ogród • Samuel zajmuje się zleceniem od Erika Longbottoma – naprawia płot, w planie ma renowację domku ogrodnika. Nieoczekiwanie dziedzic przychodzi do niego wraz ze swoim psem Ponurakiem oraz ciepłą jajecznicą.
29.06 rano, Dolina Godryka, Warownia Longbottomów • Samuel pracuje sobie spokojnie przy domku ogrodnika, gdy podchodzi do niego mała dziewczynka Mabel ze swoim kotem Karlem, zadając mu kilka pytań. Och, gdyby wiedzieli, że łączy ich coś więcej niż kolor włosów. Samuel ostatecznie chce ją rozbawić, dlatego też zmienia się w niedźwiedzia i proponuje jej przejażdżkę.
05.07 rano, Dolina Godryka, domek letniskowy Philipa Nott'a • Sam przyjął zlecenie dotyczące ogrodu celebryty. Zupełnie nieświadomy jak wygląda właściciel domostwa, prowadzi ciekawą rozmowę z mężczyzną, który pojawia się w ogrodzie.
05.07 popołudniu, Knieja Godryka, Jezioro • Nieoczekiwanie, po wspólnej pracy nad deskami i krótką wymianą korespondencji dziedzic i przybłęda z lasu idą razem na ryby. Towarzyszy im Ponurak.
08.07, Knieja Godryka, jezioro • Pozornie przypadkowe spotkanie nad jeziorem kończy się tak jak zwykle gdy na drodze Samuela pojawia się znów eteryczny Lysander
15.07, Knieja Godryka, Wrzosowisko • Nieświadom tego, że przypakowany niedźwiedź to tak na prawdę animag Nikolai, Samuel inicjuje walkę o dominację nad terenami Doliny Godryka w obronie Doliny Godryka.
15.07 wieczór, Dolina Godryka, Hodowla Hipogryfów • Po walce z Nikolaiem nieprzytomny Samuel trafia do domu jego wuja Vlada, gdzie w zdecydowanie spokojnej atmosferze opatrzeni mężczyźni mają szansę sobie wszystko wyjaśnić.
26.07, Dolina Godryka, Warownia Longbottomów • Po otrzymaniu zaproszenia od Morpheusa, spanikowany prosi Brennę o pomoc w doborze koszuli, ponieważ list jasno wskazywał, że na wiejską potańcówkę koszula jest obowiązkowa i kto wie, może funkcjonuje jakaś specjalna moda?
28.07, Dolina Godryka, włości Lysandra • Na prośbę przyjaciela, Sam przybywa do jego domu wraz ze swoimi kozami Białką i Miłką, aby zbadać ciężarną krowę i pozbyć się wszędobylskich chwastów. Na miejscu mężczyzna poznaje pomieszkującą u Ariela Ulę Brzęczyszczykiewicz i jej gąsiora Hhhszyszzzzztof...ika
29.07 grubo po północy więc w sumie 30.07, Dolina Godryka, Bar "U Lizzy" • Samuel nie może zasnąć. Gdy siedzi w barze "U Lizzy" dostaje wiadomość od Nory, która po pijaku wysłała mu kilka słów wskazujących na to, że uczucie nie zostało do końca wypalone. Skupiony na własnych uczuciach ignoruje nieznajomego mężczyznę Neila Enfera, a potem — nieco złośliwie — zamienia mu notatnik w roślinę, gdy widzi, że ten źle ją naszkicował z pamięci. Po ataku transmutowanego szczura, zdenerwowany Sam wyciąga nieznajomego za fraki poza bar, ostatecznie odpuszcza, widząc, że chłopak jest przerażony jego napastliwą postawą.
30.07, Dolina Godryka, Warownia Longbottomów, ogród • Zmęczony po bezsennej nocy, przyszedł odprężyć się pośród ogrodów w warowni. Zaskoczony przez Dorę Crowley (nieświadom jej nazwiska) w stresie i zmęczeniu uwalnia niszczącą moc Klątwy Żywiołów.
31.07, Dolina Godryka, Waronia Longbottomów • Spotkanie z innymi domownikami Warowni: Mendorą i Thomasem sfinalizowane jest wspólnym strojeniem domostwa przed zbliżającym się Lammas
01.08, Dolina Godryka, bar "U Lizzy" • Chłonący spokój po niedawnej burzy Samuel siedzi i pije napar miętowy, kiedy nieznajoma mu kobieta proponuje nowe zlecenie. Viorica Zamfir poszukiwała stolarza, który zrobi jej stanowisko pracy na tyle zmyślnie, żeby zmieściły się w nim wszystkie jej szpargały. Zaintrygowany tym wyzwaniem Sam przyjmuje zaliczkę i obmyśla plany rozsuwanej szafy.
03.08, Dolina Godryka, domek letniskowy Philipa Nott'a • Z powodu gwałtownego i niekontrolowanego wzrostu roślin, uszkadzana zostaje budka na narzędzia. Samuel skoro świt przybywa na miejsce i rozpoczyna piłowanie desek, by uzupełnić braki, ku wyraźnej dezaprobacie siostry gospodarza, Ludovicy Nott
04.08, Dolina Godryka, Wielka Stodoła • Na zaproszenie Brenny i Morpheusa Longbottomów przyszedł na "małą potańcówkę". Zdołał raz zmienić się w niedźwiedzia, złamać sobie serce, porządnie się napić, zestresować i podjąć bardzo brzemienną (hehe) w skutkach decycje.
04.08, Dolina Godryka, Wielka Stodoła • Podczas Potańcówki przysiadł na moment z Septimą Ollivander i Morpheusem Longbottomem, żeby porozmawiać o drewnie i ewentualnych wspólnych interesach. Najprawdopodobniej.
04.08, Dolina Godryka, przed Wielką Stodołą-jezioro-Warownia Longbottomów • Zobowiązał się odprowadzić Norę Figg, więc poczekał i ruszył, ale nogi zaprowadziły ich starym szlakiem nad stare, opuszczone kąpielisko. Co może pójść nie tak?
05.08 rano, Dolina Godryka, Warownia Longbottomów • Dzień po, to kac po wypitym alkoholu czy może sążnisty moralniak? Gnany poczuciem winy Samuel musi jakoś przełknąć śniadanie i popić piwem, którego sobie nawarzył. Nie on jeden z resztą...
05.08, Dolina Godryka, Warownia Longbottoma • Wieczorem feralnego dnia Samuel chce naprawić deski w morpheusowym łóżku. Zupełnym Przypadkiem trafia na swoją przyjaciółkę Brennę, która wciąga go w pułapkę omawiając interesy. Rychło jednak wypływa na powierzchnię prawdziwy cel tej rozmowy. Zmęczony i napięty Sam zdradza jej swoje postrzeganie sytuacji z Norą.
08.08, Wielka Brytania, Jezioro Windermere • Szarpany rozpaczą leci pod postacią krogulca jak najdalej od Doliny Godryka, trafiając w ten sposób na wrzosowisko należące do ośrodka Windermere. Roztrzęsiony postanawia umrzeć, lecz samobójcze leżenie przerywa mu irytujący lekarz Basilius. Nieświadomi, że w głowie miesza im magia jeziora, zasadniczo kłócą się, co paradoksalnie ratuje Sama i pomaga mu się otrząsnąć.
07.08, Anglia, Rezerwat • Samuel latający nad Anglią bez celu przypadkowo trafia na wiszącego głową w dół Laurenta Prewetta. Nieświadom tego, że złośliwy dowcip był zrealizowany przez jego sobowtóra, pomaga nieszczęśnikowi.
09.08, Knieja Godryka, Wrzosowiska • Próbując się zrelaksować na wrzosowiskach, Samuel trafia na kolejną nieznajomą – Guineverę McGonagall. Jej osoba, głównie przez wzgląd na zapach, budzi w nim wiele emocji, ale przez to, że nie jest pewny czy rozmawia z maginią czy mugolem, ucieka pospiesznie, nim nawał uczuć pobudzi jego klątwę do działania
12.08, popołudnie, Dolina Godryka, Cmentarz • Podczas renowacji ławki, Samuel słyszy głos przyjaciółki. Brenna Longbottom oraz Guinevere McGonagall. Usłyszawszy nazwisko tej drugiej, z zaskoczeniem odkrywa łączące ich pokrewieństwo.
13.08, Knieja Godryka, Wrzosowiska • Samotne przesiadywanie na wrzosowisku, jakoś zawsze kończy się tak, że ktoś nawinie się pod niedźwiedzią łapę. Tym razem to Neil próbował też spędzić ten czas samotnie. Promile pomogły w skromnych zwierzeniach, zaś burza zdecydowanie zbliżyła do siebie dwie zagubione, osierocone istoty.
14.08, Dolina Godryka, dom Lysandra • Po pijackim moknięciu na burzy, Samuel zabiera Neila ze sobą do domu Lysandra na wspólne z Ulą obieranie jabłek do cydru. Chłopak jednak bardzo szybko zmywa się w sobie znanym kierunku samochodem pozostawiając ekipę cydrową bez swoich pomocnych rąk.
14.08, Londyn, klubokawiarnia Nora Nory • Popołudniowa drzemka zakończyła się dla Samuela sążnistym kichnięciem, które przeniosło go wprost do kuchni w Londynie. I to nie byle jakiej kuchni. Konfrontacja z Norą przy bardzo dużym współudziale Mabel i Karla zakończyła się ogłoszeniem, że Sam jest chłopakiem Nory. Ale co to właściwie znaczy?
14.08, Londyn, klubokawiarnia Nora Nory • Gdy Mabel już poszła do góry, młodzi zakochani wzięli się w końcu za rozmawianie. Otwartość i szczerość popłaciła obojgu, ale nie potrzeba było wiele, by Sam zatracił się w Norze bez pamięci. Pod wpływem impulsu i pragnienia posiadania szczęście do końca życia, chłopak finalnie się oświadczył i został przyjęty.
15.08, Londyn, klubokawiarnia Nora Nory • Słodko zapowiadający się poranek z Norą zakończył się małą awanturą gdy Leo wziął Sama za złego brata bliźniaka demona Thorana. W sam środek zamieszania wpadła jeszcze Mabel i Thomas dając szansę Norze powiedzieć w niezbyt przyjemnych okolicznościach o wczorajszych zaręczynach.
16.08, Knieja Godryka, Wrzosowiska • Gnany obawą o życie Nory i Mabel, Samuel w końcu decyduje się na skonsultowanie swojego stanu z klątwołamaczem. Jego przypadkiem zainteresowała się Florence Bulstrode, która w ramach spotkania podzieliła się z nim kluczowymi informacjami dotyczącymi prewencji występowania zjawiska.
16-17.08, Knieja Godryka • W odpowiedzi na wołanie duszy Roselyn razem z jej bratem Ambroise są świadkami straszliwej zbrodni na dębie. Sam rusza tropić bestię. Bezskutecznie.
16-17.08, Rezydencja Greengrassów • Pokłosiem nocnej wyprawy do Kniei jest próba ustalenia jakiegoś planu przez rodzeństwo Greengrassów. Pod koniec dołącza do nich Samuel, który jest bardzo zagubiony i nie wie co mógłby zrobić, aby uchronić dusze zaklęte w drzewach przed podobnym losem.
17.08, Little Hangleton • Spotkanie z klientem Ulyssesem Rookwoodem w sprawie gablot do domowego biura.
19.08, Knieja Godryka, Wrzosowiska • Wyścigi niedźwiedziowe i rodzinny piknik z ukochaną Norą, jej córką Mabel i przybranym bratem Niko.
21.08, Dolina Godryka, Bazar Lovegoodów • Ataki nasilają się i nie jest dobrze. Na pomoc uwięzionemu w zaułku Samuelowi rusza Cameron Lupin, asystent prowadzącej przypadek doktor Bulstrode.
25.08, Dolina Godryka, Warsztat Sama • Przypadkowe spotkanie z Neilem przeradza się w rozmowę o radzeniu sobie w społeczności, której do końca się nie zna i nie rozumie.
25.08, Klify w Devon • Na zaproszenie Nory Samuel trafia na przyjęcie, w trakcie którego tańczy, bawi się, poznaje nowych ludzi, oraz pod wpływem chwili dowiaduje się, że jest ojcem Mabel.
26.08, Ulica Pokątna, Klubokawiarnia Nory • Po bardzo ciężkiej nocy Nora znajduje swojego narzeczonego przyćpanego eliksirami uspokajającymi na podłodze w swojej kuchni. W końcu mają szansę porozmawiać i ustalić co dalej, a Samuel znów ma szansę usłyszeć, że jest ojcem, a jego życie nigdy więcej nie będzie wyglądało tak samo.
26.08, Ulica Pokątna, Klubokawiarnia Nory • Brat Nory Thomas postanawia zorganizować obiad. Razem z rodzeństwem Longbottomów Brenną i Erikiem, Nora i jej narzeczony mają kilka spraw do omówienia. Spraw dotyczących między innymi biegającej między nimi Mabel.
26.08, Ulica Pokątna, Klubokawiarnia Nory • Jedyny taki moment w życiu z Norą i Mabel
28.08, Warownia Longbottomów • Spotkanie z Brenną podczas której opowiada jej o swoich dotychczasowych odkryciach. Rodzina, widma, klątwa... bardzo dużo jak na niedźwiedzią głowę.
30.08, Ulica Pokątna, Klubokawiarnia Nory • Pierwsza sprzedana różdżka Neilowi.
przybłęda z lasu
The way to get started is to quit talking and begin doing.
Jasne jak zboże włosy, jasnobłękitne oczy. 183 cm wzrostu, szczupła ale dobrze zbudowana sylwetka. Ubiera się prosto, choć jego rysy zdradzają arystokratyczne pochodzenie. Ma spracowane ręce i co najmniej kilkudniowy zarost.

Samuel McGonagall
#8
18.12.2024, 20:16  ✶ (Ten post był ostatnio modyfikowany: 17.07.2025, 09:48 przez Samuel McGonagall.)  

Jesień 1972


rozgrywki

5.09 • Familijna wycieczka na farmę hipogryfów z Mabel i Nikolajem
8.09 • Z nieba się zaczął sypać popiół i wspólny wieczór z Norą i Mabel był biegunowo odległy od tego, co Sam sobie wcześniej umyślił
11.09 • Brenna w Warowni
• opis
• opis
• opis
• opis
« Starszy wątek | Nowszy wątek »

Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości




  • Pokaż wersję do druku
  • Subskrybuj ten wątek

Przydatne linki
Kolejeczka
Tryb normalny
Tryb drzewa