Zasady
Na forum w karcie postaci nie istnieje pole biografia. Zamiast tego gracze mogą uzyskać punkty doświadczenia za odniesienie się do istotnych fabularnie wydarzeń, które były preludium oraz początkiem konfliktu będącego główną osią fabularną. Za rozegranie każdego z tych scenariuszy w formie pełnej sesji skupionej na temacie (nie może być to jedynie wspomnienie w rozmowie, nie można rozegrać kilku scenariuszy w jednej sesji), postać otrzyma nagrody. Są to odznaki o wartości 30 punktów doświadczenia za każdą z nich. Dla nowych graczy rozpoczynających grę w organizacji przygotowano dodatkowe wymagania odnośnie dwóch ostatnich scenariuszy, które można odnaleźć w Kromlechu i Strażnicy. Zgłaszane sesje muszą być rozegrane w dziale retrospekcji - mają być zapisem wspomnienia z tych wydarzeń, postać ma brać w nich bezpośredni udział, przeżywać je - to nie ma być rozmowa o temacie rozgrywana współcześnie (chyba że w opisie sprecyzowano inaczej). Fabułę kreujecie sobie sami. Jeżeli ktoś nie potrafi nic wymyślić, zapraszam do konsultacji z mistrzem gry. Sesje można rozgrywać samodzielnie, w duecie lub w większych grupach zgodnie z zasadami prowadzenia sesji pełnych.
♦ Jęcząca Marta
Wojna, którą właśnie przeżywamy, nie rozpoczęła się wcale dwa lata temu. Rozpoczęła się w 1942 roku, kiedy Tom Marvolo Riddle okazał się być dziedzicem samego Salazara Slytherina. O przeklętej krwi Gauntów, utrzymywanej w czystości wszelkim kosztem mówiło się już w świecie czarodziejów, ale nikt nie podejrzewał, że może kryć się w tym aż tak wielka moc. To właśnie w 1942 roku Tom Marvolo Riddle, rówieśnik niektórych postaci, otworzył Komnatę Tajemnic. Uwolniony z niej bazyliszek, pod jego komendą, spetryfikował kilkoro uczniów, a następnie zabił Martę Warren, która dla następnych pokoleń jest już jedynie wspomnieniem - duchem opłakującym swój los w szkolnej toalecie. Wydarzenie to omal nie doprowadziło do zamknięcia Hogwartu, a Riddle nigdy nie został zdemaskowany, więc nie poniósł konsekwencji swoich czynów.
Jeżeli postać ma odpowiedni wiek, rozegraj jej udział w wydarzeniach z 1942 roku. Jeżeli jest młodsza, rozegraj jej zapoznanie z Jęczącą Martą (i ewentualne poznanie szczątków jej historii, ale Marta nie jest na ten temat zbyt rozmowna i nie wie do końca jak umarła - pamięta tylko parę dziwnych oczu… a potem nic). Jeżeli postać jest starsza lub nie uczęszczała do Hogwartu i żadna z tych opcji nie pasuje, możesz rozegrać to, jak dowiedziała się o całej historii, znajdując się poza murami zamku (w formie rozmyślań lub rozmowy).
♦ Nobby Leach powinien gryźć piach
Dwudziesty ósmy Minister Magii, który piastował swój urząd w latach 1962-1968, nie rządził pełnej kadencji z powodu nagłego zachorowania na nieznaną do tej pory chorobę. Wokół jego postaci krąży wiele kontrowersji. Czy naprawdę ingerował w rozgrywki mugolskiej piłki nożnej, wpływając na wyniki World Cup w 1966? Czy na pewno zdradzał swoją żonę? Ukrytą prawdą o Nobbym Leachu jest to, że mógłby być naprawdę dobrym Ministrem, gdyby tylko nie urodził się mugolakiem. Czystość jego krwi okazała się być wystarczającym powodem, aby wymierzono przeciwko niemu szereg nieuczciwych działań, mających go całkowicie pogrążyć, usunąć ze stanowiska, a nawet zabić. Po tym zdarzeniu pracownicy Ministerstwa i wszelkie inne zamieszane w to osoby wiedziały jedno - kadencja następnego Ministra nie będzie prosta.
Możesz rozegrać to, jak działałeś przeciwko Nobbym lub to, jak zacierałeś to, co nazmyślali jego przeciwnicy (nie może to być końcowa choroba - dokonał tego Abraxas Malfoy). Jeżeli żadna z tych opcji nie pasuje do postaci, możesz rozegrać rozmowę lub kłótnię (datowaną na 1962-1971) dotyczącą Nobby'ego Leacha, w której postać go broni lub go antagonizuje (musi posiadać jakąś opinię na temat tych wydarzeń).
♦ Marsz Praw Charłaków
Charłaki to ludzie, którzy należą do społeczności czarodziejów, ale nie potrafią czarować. Ich znajomość świata magicznego nie pomaga im jednak w wielu ograniczeniach - nawet prowadzenie niektórych pojazdów, czy otwieranie przejść, jest niemożliwe bez użycia różdżki, a Brytyjskie Ministerstwo traktuje charłaków niczym obywateli drugiej kategorii - nie prowadzi nawet ewidencji urodzeń, nie mówiąc o ofercie edukacyjnej skierowanej do najmłodszych. Zorganizowany w 1969 roku Marsz Praw Charłaków, którego celem było zwiększenie uwagi magicznego społeczeństwa na trudną sytuację charłaków, zakończył się zamieszkami.
Postać gracza musi być powiązana z wydarzeniem bezpośrednio - mogła brać udział w marszu lub kontrmarszu, ale mogła też trafić na niego przypadkiem (na przykład wracając z pracy, albo wyruszyć tam, żeby ratować siostrę, po tym jak usłyszała, że doszło do zamieszek) lub być wezwanym na miejsce pracownikiem Ministerstwa.
♦ Nastał czas ciemności
18 listopada 1970 roku, Tom Marvolo Riddle uczynił coś, co na zawsze odmieniło losy świata - będąc już czarnoksiężnikiem znanym jako Lord Voldemort, ogłosił się Czarnym Panem. Jego postulaty były proste - jego wolą było utworzenie nowego porządku, w którym czystokrwiści czarodzieje znajdą się na szczycie hierarchii społecznej, a mugole i mugolaki będą zmuszeni do usługiwania im. Jako nieśmiertelny władca i prawdopodobnie jeden z najpotężniejszych czarodziejów na świecie, planował ziścić ten plan zbierając swoich popleczników - armię naśladowców żądną krwi i potęgi, mającą przejąć władzę w świecie czarodziejów. Rozpoczęła się zwalczana przez Ministerstwo rebelia Voldemorta.
Postać gracza mogła dowiedzieć się o ogłoszeniu z dowolnego źródła, zadaniem jest opisać jej bezpośrednią reakcję na plany Voldemorta. Czy wzbudziły w niej strach? Czy spodziewała się tego, co miało nadejść?
♦ Pierwsze ataki Śmierciożerców
Naśladowcy Lorda Voldemorta, zgodnie z jego wolą nazywający go Czarnym Panem, otrzymali listę celów mających przybliżyć ich do osiągnięcia nowego porządku świata. Atakowali mugoli, mugolaków i zdrajców krwi, prowadzili działania propagandowe przeciwko tym, którzy chcieli przeciwstawić się Voldemortowi i siali chaos. Nikt w Londynie i jego okolicach nie mógł czuć się w pełni bezpieczny, ale Ministerstwo robiło wszystko, co w jego mocy, aby położyć kres rebelii.
Postać mogła być celem ataku Śmierciożerców, albo po prostu jego świadkiem. Mogła pomagać ofiarom, albo minąć je bez emocji i choćby odrobiny wsparcia. Jeżeli postać jest pracownikiem Ministerstwa lub św. Munga, należy rozegrać sesję związaną z wykonywanym zawodem i tym, jak pierwsze ataki śmierciożerców wpłynęły na wykonywane przez nią obowiązki (ucieczki zwierząt, gaszenie domów, leczenie rannych, czyszczenie pamięci mugolom i tak dalej).
Zgłaszanie rozegrania scenariusza
Należy wypełnić poniższy kod i wkleić jako odpowiedź w tym temacie. Moderator sprawdzi poprawność rozegrania scenariusza i przypisze kontu odznaki i punkty doświadczenia.
Kod:
[b]Nazwa scenariusza:[/b]
[b]Osoby biorące udział:[/b] Zgłasza jedna osoba.
[b]Liczba słów:[/b]
[b]Krótki opis:[/b] Dwa-trzy zdania jako podsumowanie.
there is mystery unfolding