• Londyn
  • Świstoklik
    • Mapa Huncwotów
    • Ulica Pokątna
    • Aleja horyzontalna
    • Ulica Śmiertelnego Nokturnu
    • Ministerstwo Magii
    • Klinika Św. Munga
    • Niemagiczny Londyn
    • Dolina Godryka
    • Little Hangleton
    • Wyspy Brytyjskie
    • Reszta świata
    • Zmieniacz czasu
    • Opisy lokacji
  • Dołącz do gry
  • Zaloguj się
  • Postacie
  • Accio
  • Indeks
  • Gracze
  • Accio
Secrets of London Wademekum Spis powszechny Przyjęci do gry v
« Wstecz 1 2 3 4 5 6 7 Dalej »
Alethea Crouch

Alethea Crouch
Widmo

Leta Crouch
#1
18.02.2023, 19:30  ✶ (Ten post był ostatnio modyfikowany: 17.12.2023, 04:49 przez Morrigan.)  

Alethea Crouch

Urodzenie: 25.05.1937, numerologiczna 5, Bliźnięta
Stan cywilny: wdowa
Nazwisko panieńskie: -
Krew: czysta
Zamieszkanie: Londyn, ul. Pokątna / tereny prowadzonych aktualnie wykopalisk
Pochodzenie: Ojciec Crouch - sędzia Wizengamotu. Matka z Parkinsonów - lubowała się w grzebaniu w bibliotecznych zbiorach; im starszych, tym lepiej. I im bardziej dotyczyły starożytnego Egiptu - tym bardziej jeszcze lepiej. Urodzona w Egipcie (się jakoś podróż matki przeciągnęła...); obywatelka świata od najmłodszych lat. Aczkolwiek główny dom, do którego zawsze wracała, znajdował się w Londynie.
Kształtowanie: ◉◉○○○
Rozproszenie: ◉◉◉◉○
Transmutacja: ○○○○○
Zauroczenie: ◉○○○○
Nekromancja: ◉◉◉○○
Translokacja: ◉◉○○○
Percepcja: ◉◉◉○○
Aktywność fizyczna: ◉◉○○○
Charyzma: ◉○○○○
Rzemiosło: ○○○○○
Wiedza przyrodnicza: ◉○○○○
Wiedza o świecie: ◉◉◉○○
Poziom spaczenia: III
Różdżka: włókno ze smoczego serca, elastyczna, ostrokrzew, 11 3/4 cala
Zwierzę totemiczne: Fenek pustynny
Aura: szmaragdowo-zielony z domieszką czerwieni
O zdolnościach: Dość przeciętna czarownica, nie licząc zaklęć z dziedziny rozpraszania - tu przysiadła porządnie fałdów, doprowadzając swe umiejętności niemalże do perfekcji. Niemalże - nadal je szlifuje i dąży do doskonałości w tej dziedzinie. Natomiast transmutacja stanowi najprawdziwszą piętę Achillesową i zdecydowanie lepiej nie pozwalać Lecie brać do rąk noża czy ołówka w celach innych niż stricte codziennych; próby artystycznego wyżycia się zakrawają na gigantyczne katastrofy. Z racji wzrostu - sięganie po cokolwiek w świecie przeznaczonym dla ludzi "normalnych" jest wielce utrudnione, stąd też niedziwne, że braki musi nadrabiać translokacją.
Poplose piwo klemowe: Może i ostatecznie Leta wzgardziła literą prawa i nie poświęciła jej swojego życia, ale co z domu wyniosła, to wyniosła. Nie mówiąc już o tym, że rodzinna wiedza w pracy też się przydaje...
Popularność: Błysk jupiterów to jest to - zwłaszcza gdy za plecami znajdują się wykopane własnoręcznie przedmioty.
Klątwołamanie III: Klątwy to zagadki swego rodzaju, pozostawione przez innych dla innych - nawet jeśli nie taki był zamysł rzucającego. A Leta kocha zagadki. Naprawdę jest coś fascynującego w odnalezieniu klucza do złamania danej klątwy - im starszej, tym lepiej...
Historia magii I: Dla jednych - nuda. Dla Lety - coś przewspaniałego, coś, co rozpala wyobraźnię i wręcz popycha do wyruszenia na kolejną wyprawę. I kolejną. Byleby tylko zapełnić luki w historii, bądź przeciwnie - podważyć dotychczasowe przekonania.
Starożytne runy I: Języki mają to do siebie, że się zmieniają. Ale o ile współczesnych na dobrą sprawę dość łatwo idzie się nauczyć (bądź wystarczy wykorzystać Cathala), tak sporo informacji zostało zapisane właśnie z pomocą run. I bynajmniej nie mogła sobie odpuścić przyjemności rozwiązywania kolejnych zagadek - toteż poświęciła sporo czasu na osiągnięcie biegłości w tych "krzaczkach".
Bogacz II: Bogaci rodzice to jedno, drugie - spadek po mężu. Leta zdecydowanie nie musi się martwić o swój stan majątkowy, ba, niejednokrotnie bez mrugnięcia okiem dofinansowuje coraz to kolejne wyprawy archeologiczne.
Eksterioryzacja II: Ciekawość to naprawdę straszna rzecz. Czy można w ogóle opuścić ciało? O, można. A można wybrać się na wędrówkę? O, też można, super. A jak daleko? ... wystarczająco daleko. A WY CO TU KNUJECIE? A, taki numer, zapamiętam to...
Teleportacja II: Kurs teleportacji w Hogwarcie.
Tworzenie świec i kadzideł I: Chyba każdy ma swoje hobby, a wielokrotne zanurzanie knota w rozpuszczonym wosku - z dodatkami - pozwala na wyciszenie się. A potem cieszenie całkiem ładnymi świeczkami oraz zapachami. Albo i na wykorzystanie do mniej szczytnych celów...

Lęk wysokości II: Znajdowanie się bardzo wysoko nad stałym gruntem wzbudza co najmniej niepokój, podsycany wspomnieniem niefortunnego upadku z miotły podczas zajęć w Hogwarcie.
Konus I: Kiedy trzeba było stać w kolejce po wzrost - Leta najwyraźniej utknęła w innej bądź też nawet nie zaprzątała sobie tym głowy. Toteż Natura mocno poskąpiła jej centymetrów, co na dłuższą metę generuje mnóstwo kłopotów.
Mięsożerca I: Jeśli czegoś nie da się umieścić w kategorii "słodycze" - musi zawierać choć odrobinę mięsa. Jak to Leta mawia: nie jestem królikiem, żeby wpierdalać trawę.
Zbieracz I: Ma słabość do kolekcjonowania większości rzeczy, jakie wpadną jej w oko. Przeważnie drobiazgi w stylu figurek z różnych stron świata czy kamyki o nietypowych kształtach,
Uzależnienie - kawa I: Dzień bez rozpoczęcia go od kawy nie będzie dniem, w którym zdziała cokolwiek produktywnego. Albo kawa, albo strajk.
Brudny sekret II: Brała udział w wykopaliskach w Irlandii, podczas których doszło do wypadku, wskutek czego zginęło kilka osób. O ile nie miała nic wspólnego z samym wypadkiem, to nie omieszkała wykorzystać go - wespół z Cathalem - do skradzenia paru kamieni runicznych, które znalazł i o których istnieniu wiedzieli martwi członkowie wyprawy. Odkrycie tego wiązałoby się z co najmniej z narażeniem wypracowanej pozycji zawodowej oraz gęstych tłumaczeń w Ministerstwie Magii
Magiczny antytalent - transmutacja III: Z niewytłumaczalnego powodu żadne zaklęcie z dziedziny transmutacji nigdy nie chciało wyjść. Nie i już. Pół biedy, jeśli nie zadziałało w ogóle, ale nierzadko - na lekcjach - dochodziło do sytuacji, gdy powstawały najprawdziwsze koszmarki. Tak że dla własnego - głównie - bezpieczeństwa nawet nie próbuje niczego transmutować.
Uparciuch I: Gorzej jak z dzieckiem - jak się na coś uprze, to koniec. Nie raz i nie dwa wykopaliska stały w miejscu, bo osiągnięcie konsensusu między nią a Cathalem odnośnie kierunku, w którym podążać, okazywało się niemożliwe.
Edukacja: Hogwart, Slytherin. Jeśli się myśli o najbardziej rozplaplanym uczniu, to nasuwa się Leta. "Zdolna, ale leniwa" czy coś takiego - uczyła się głównie tego, co wiązało się z jej zafascynowaniem dawnymi czasami (halo, Historio Magii i profesorze Binnsie: wybieram was!) oraz łamaniem klątw. Poza tym, jeśli ktoś się spóźnił na poranne zajęcia, to... tak, z pewnością to była Leta.
Doświadczenie: Kurs klątwołamania - dla zaawansowanych. Wykopaliska w Egipcie, Irlandii, Meksyku i Kambodży.
Aktualne miejsce pracy: W grupie archeologów - pełni głównie funkcję klątwołamacza.
Cechy szczególne: niski wzrost, mocno kręcone i sterczące na wszystkie strony włosy
Rozpoznawalność: Poziom IV - Popularny
Ostatnio gwiazda popularności Crouch przygasła i nie jest aż tak popularna (trochę ciężko błyszczeć, gdy jednak przeważnie grasuje się po grobowcach). Generalnie nie traktuje dziennikarzy jak zło konieczne, wręcz przeciwnie - bardzo chętnie z nimi rozmawia, przekazując informacje o odkryciach; często-gęsto pełni po prostu funkcję "twarzy" wypraw, tym bardziej że zajmuje się ich współfinansowaniem. Pomiędzy kolejnymi wyprawami bryluje na wszelkich otwarciach nowych wystaw, na salonach zaś stara się zainteresować potencjalnych sponsorów tematyką archeologii. Ponadto dość nagła i niespodziewana śmierć męża odbiła się całkiem szerokim echem - posądzano ją o morderstwo, jednakże nic nie zostało udowodnione.

Wskazówki dla Mistrza Gry

Po śmierci męża (tak, nie udowodnili nic, ale maczała porządnie w tym palce) wróciła do panieńskiego nazwiska. Ponadto nie tylko kocha rozwiązywać klątwiarskie zagadki - ale również i prezentować je innym (czyt. również i rzuca klątwy).
Alethea startuje jako postać neutralna
Czarodziejska legenda
Wilderness is not a luxury but a necessity of the human spirit.
Czarodzieje dążą do zatarcia granicy pomiędzy jaźnią i resztą natury, wchodząc tym samym na wyższe poziomy świadomości. Część z nich korzysta do tego z grzybów, a część przeżywa głębokie poczucie spokoju i połączenia podczas religijnych obrzędów i rytuałów. Ostatecznie jednak ciężko opisać najgłębsze wewnętrzne doświadczenia i uznaje się, że każdy z czarodziejów odczuwa je na swój sposób. Zjawisko to nazywane jest eutierrią.

Eutierria
#2
20.02.2023, 20:46  ✶ (Ten post był ostatnio modyfikowany: 20.10.2024, 21:56 przez Morrigan.)  

Skrytka bankowa


Łącznie zdobytychDo wykorzystania
PD PD

[+]Bonusy
brak

[+]Przedmioty
brak

Wiosna 1972


Życie Lety co do zasady biegło swoim zwykłym torem. A może raczej: biegłoby. O ile powrót do Brytanii to nic takiego, zwłaszcza że i tak - jak zwykle - nie ma jej w domu (bo oczywiście, że przebywa głównie na terenie wykopalisk, które akurat są na wyspach, a nie na odległych kontynentach na krańcu świata), to okazało się, że ktoś im bruździ. A świat po Beltane to już chyba stanął na głowie...

[+]Dokonania fabularne
Jest aktywnym uczestnikiem prowadzonych prac archeologicznych w walijskiej wiosce - nie tylko przełamywała klątwy, ale i też udało się odnaleźć pewne Rzeczy, których badanie będzie kontynuowane w kolejnych miesiącach, jak również nadal będą prowadzone wszelkie możliwe poszukiwania w tamtym rejonie.
Ponadto życie uczuciowe mocno stanęło na głowie - od Beltane czuje niewytłumaczalny pociąg do Jamila...

[+]Rozliczenia
Jak na rasową klątwołamaczkę, stąd nie ustaje w wysiłkach, by stać się absolutnie prze-naj-le-pszą czarownicą w tej dziedzinie. Ale istnieje też druga strona medalu - w wolnych chwilach zagłębiała i nadal zagłębia się w arkana nekromantycznej sztuki (chociażby po to, by posiąść pełniejszą wiedzę o naturze i sposobie rzucania klątw; oficjalnie: jak chcesz coś łamać, to dobrze wiedzieć, jak coś się tworzy)... Co wiąże się też ze sztuką jakże dyskretnego szpiegowania tych, co jej podpadli. Ewentualnie po prostu "bezpiecznego" badania wykopaliskowych terenów, by ustalić, co się na nich znajduje i czy w ogóle warto się tam przedostawać. Ponadto trudno oczekiwać, żeby archeolog z powołania nie poszerzał swojej wiedzy o minionych czasach.

ŹródłoZmiany w PD
20.02.23 - Utworzenie Karty Postaci1000
20.02.23 - Początkowe wydatki-800
28.02.23 - Suma przypadków - Nie zamykaj oczu5
06.03.23 - Nastał czas ciemności30
21.04.23 - Jęcząca Marta30
26.05.23 - Ogniska, wino i wianki50
22.08.23 - Suma przypadków - Leta Crouch w Krainie Czarów5
17.12.23 - Rozliczenie Wiosny 1972200
17.12.23 - Rozliczenie Wiosny 1972 - wydatki-300
— Link do spisu sesji —

Lato 1972


Kwartał w trakcie

[+]Dokonania fabularne

[+]Rozliczenia

ŹródłoZmiany w PD
20.10.24 - Rachunek Sumienia30
20.10.24 - Rachunek sumienia po wielkiej wichurze60
— Link do spisu sesji —


there is mystery unfolding
Czarodziejska legenda
Wilderness is not a luxury but a necessity of the human spirit.
Czarodzieje dążą do zatarcia granicy pomiędzy jaźnią i resztą natury, wchodząc tym samym na wyższe poziomy świadomości. Część z nich korzysta do tego z grzybów, a część przeżywa głębokie poczucie spokoju i połączenia podczas religijnych obrzędów i rytuałów. Ostatecznie jednak ciężko opisać najgłębsze wewnętrzne doświadczenia i uznaje się, że każdy z czarodziejów odczuwa je na swój sposób. Zjawisko to nazywane jest eutierrią.

Eutierria
#3
20.02.2023, 20:46  ✶ (Ten post był ostatnio modyfikowany: 20.10.2024, 21:59 przez Morrigan.)  

zebrane odznaki



there is mystery unfolding
Widmo

Leta Crouch
#4
20.02.2023, 20:46  ✶  

Oto profil twojej postaci


Możesz swobodnie edytować go i umieszczać w nim dodatkowe informacje o postaci, fabularne i mechaniczne notatki i wszystko inne, co tylko przyjdzie ci do głowy. Mamy też dla ciebie propozycję: uzupełnij pytania z poniższej ramki i zgłoś się za to po osiągnięcie.

Poznajmy się bliżej


♦ W lustrze Ain Eingarp widzę...
♦ Bogin przyjmuje przy mnie formę...
♦ Amortencja pachnie mi...
♦ Moje ulubione zaklęcie to...
♦ Mój patronus przyjmuje formę...
♦ Wróżbiarstwo to dla mnie...
♦ Czarna magia? Cóż...
♦ Za swoje największe osiągnięcie uważam...
♦ Stoję po stronie...
♦ Moje serce należy do...
Widmo

Leta Crouch
#5
21.02.2023, 19:08  ✶ (Ten post był ostatnio modyfikowany: 09.09.2024, 02:19 przez Baba Jaga.)  

o przeszłości

Tutaj opisujesz przeszłość postaci. Możesz również umieścić tutaj link do wpisu ze spisem swoich retrospekcji oraz biografią.
Widmo

Leta Crouch
#6
21.02.2023, 19:08  ✶ (Ten post był ostatnio modyfikowany: 14.03.2024, 22:54 przez Leta Crouch.)  

Wspomnienia i sny


najważniejsze wspomnienia


[+]Kalendarz
1948 - przyjęcie do Hogwartu
1955 - ukończenie Hogwartu
1959 - 1960 - wykopaliska w Irlandii
1962 – 1967
1969 - 1972.02 - wykopaliska w Egipcie
1972 - luty - powrót do Anglii

rozgrywki

1954 • Scenariusz - Jęczaca Marta
1971-02 • Scenariusz - Nadchodzi czas ciemności
• opis
Widmo

Leta Crouch
#7
21.02.2023, 19:08  ✶ (Ten post był ostatnio modyfikowany: 09.09.2024, 02:19 przez Baba Jaga.)  

Wiosna 1972




Kwiecień


rozgrywki

1972-04-01 • Scenariusz - w krainie czarów
1972-04-18 • Scenariusz - Nie zamykaj oczu
1972-04-19 • Nie zamykaj oczu - okazuje się, że sen nie był tylko snem
1972-04-20 • Nie zamykaj oczu - zebranie
1972-04-24 • Czasem nawet i brygadziści wykraczają poza ramy prawa

Maj


rozgrywki

1972-05-01 • Sabat - Beltane - Ogniska, wino i wianki
1972-05-01 • Sabat - Beltane - Wianki, ogniska i słupy majowe
1972-05-01 • Beltane - nie dość, że magia nie działa, jak powinna, to Jamil jest jakiś taki inny...
1972-05-01 • Beltane - ... i trzeba powód tej "inności" przepędzić precz.
1972-05-02 • Rachunek sumienia - przeszukiwanie lasu
1972-05-08 • Wykopki - wstęp
1972-05-11 • Wykopki - Pochłonie nas ziemia - badanie podziemi walijskiej wioski
1972-05-19 • Wykopki - Błądząc w snach - gdzie czarodziej nie może, tam "ducha" pośle
Widmo

Leta Crouch
#8
02.12.2023, 19:19  ✶  

Lato 1972


dokonania fabularne


Wydłużony opis fabularnych dokonań postaci w kwartale. Co zmieniło się w jej życiu? Czy pięła się na szczeblach organizacji? Zorganizowała wydarzenie, straciła kogoś bliskiego?

postępy


Co udało się postaci osiągnąć? Jak rozwinęła swoje umiejętności? Czego dokonała na fabule, a co gracz dodaje pomiędzy wierszami? Ten opis musi być poparciem zmian nanoszonych w statystykach, przewagach, zawadach i lokacjach.

rozgrywki

• opis
• opis
« Starszy wątek | Nowszy wątek »

Użytkownicy przeglądający ten wątek:




  • Pokaż wersję do druku
  • Subskrybuj ten wątek

Przydatne linki
Kolejeczka
Tryb normalny
Tryb drzewa